Ugrás a fő tartalomra

Zárjuk az évet, viszlát 2021! (Olvasás + Film nézős)

 


Hát eljött az év utolsó napja is. Úgy döntöttem, ismételten külön lesz év zárás és jövő év tervezés. Elférne egy posztban is ugyan, de nem akartam egybehúzni a dolgokat.

 Kezdjük az olvasással, mert az a legegyszerűbb:

76 könyvet kezdtem el idén, és 12 olyan volt, amit feladtam. Ezek részben azért maradtak félbe, mert előjegyezték őket és vissza kellett vinni, viszont volt a 12-ben pár olyan is, amit akkor sem folytatnék, ha ezért fizetnének, annyira távol áll tőlem a könyv. Annak ellenére, hogy mindnél azt hittem, hogy majd mennyire tetszeni fog :/ 1 könyv van még olvasás alatt, ezt feltehetően befejezem még idén, legalábbis a terv az, alig 150 oldal van hátra, és átlagosan 5-7 mondat van egy oldalon sok illusztrációval, úgyhogy TALÁN menni fog még idén :D

Jelenleg, a be nem fejezettett nem számolva 14.283 oldalt olvastam az évben, ez 20 %-al több mint tavaly. Pedig idén nem is olvastam annyi képregényt.

Idén 9 könyvvel lettem gazdagabb, ebből 2-tőt kaptam, 4-et vettem és 3 selejtezésből került hozzám. + 10 olyan ami olvasásra nálam vannak, de utána a könyvtárnak lesznek adományozva, így kaptam őket :) De ezeket nem "leltároztam be" magamhoz, mert csak ideiglenesen vannak nálam, aztán majd tovább mennek.

Idén volt az, hogy amit magánkönyvtárból olvastam azt olvasás után vagy elcseréltem, vagy eladtam, ha egyik se ment, akkor ment a könyvtárba. Így rengeteg könyv került ki tőlem. És idén is csináltam egy szanálást, amik mentek cserére, vagy barátnőkhöz :) Így jelenleg 142 könyvvel rendelkezem.

Akkor nézzük a film és sorozatos listámat, mert az olvasáson túl az még amit nagyon könnyű összeszedni, mert van platform neki.

Összesen 63 filmet néztem. Ez még ma változhat, de elhanyagolható mennyiségben. Maximum egy filmet nézek még idén, vagy kettőt, de még nem tudom mit, ha egyáltalán az olvasás mellett lesz idő filmezésre is ;)

A filmek között voltak nagyon jók és nagyon borzalmasok. Voltak újra nézések és próbáltam a mese felhozatalban is tartani a lépést.... nem sok sikerrel. Voltak nagy elmaradások, mint a Tőrbe ejtve, amit már tavaly meg akartam nézni, csak nem sikerült időt szakítani rá. Sok volt a klímával kapcsolatos film is.

Sorozat ügyileg 506 epizódot láttam. 

Idén befejeztük a Hazudj, ha tudsz (2009–2011)-ot, illetve a Durrellék / A Durrell családot még az év első felében. Durrelléket amúgy szerettük nagyon, a Hazudj, ha tudsz viszont az utolsó évadra mélyrepülésbe kezdett. A Gyilkos elméknél eljutottunk a  6. évad 24. részéig, és ott dekkolunk már fél éve legalább. Jelenleg nem visz rá a lélek minket, hogy folytassuk, túl leterhelő a sorozat. Idén kezdtük, és végig is vittük a A nagy svindli-t, remek vicces és szórakoztató sorozat volt, szerettem a főszereplőt is, szerintem az idei egyik legjobb sorozatunk volt :), mármint viccesség szintjén, nem a színvonalba, mert néha roppant fárasztó tudott lenni. A nagy pénzrablás volt az év felfedezettje sorozat. Az 5 évad még hátra van, be van készítve már, de még nem néztük meg. Mindenesetre színvonalba meg ez volt az év sorozata számunkra, bár a 4. évad már kicsit döcögött, de az első rablós évadok, még nagyon jók voltak. Félek, hogy az 5 évad csalódás lesz :(

C. B. Strike ( Halálos fehér) című részeit is sikerült megnéznünk, ez továbbra is olyan kis lassú, nagyon angol sorozat, de szeretjük nagyon. Anyum olvasta a könyveket, így neki extra jó sorozatban is látni, hogy hogyan sikerült a megvalósítás. 

Próbálkoztunk a Dexterrel és a Kaliforgiával, hát egyiket sem húztuk tovább egy évadnál. Nekikezdtünk a Rólunk szólnak, ami az első évadokba még jó volt, így a 3. évadnál már kezdem én is fárasztónak érezni a dolgot.

Murdoch nyomozó rejtélyei-t kezdtük szintén, jelenleg a 10. évad közepén tartunk, úgyhogy lassan keresnünk kell valamit ami majd felváltja amikor elfogynak a részek. Amúgy ez olyan kellemes, nem leterhelős, de krimis, és szeretjük a főszereplőket is, úgyhogy jó program :)
Magán nézésbe, tehát amit nem a családdal nézek, úgy megnéztem a Loki-t, illetve a Szellemekkel suttogóban a 13-as raktárral is haladtam pár részt az év folyamán. Nyerd meg az életed-et is sikerült megnéznem amikor betegállományban voltam :)

AniTigerrel és Szimirzával kezdtük az Árnyvadászokat nézni, így az első évadot láttam, kivéve az első 3 részt, de tekintve a sorozat színvonalát, nem fogom bepótolni az elmulasztott 3 részt úgy vélem.



Filmek amiket idén láttam:



Tőrbe ejtve (2019)
Tőrbe ejtve (2019)

A fiú, akit Karácsonynak hívnak (2021)
A fiú, akit Karácsonynak hívnak (2021)

Dzsungeltúra (2021)
Dzsungeltúra (2021)

Reinkarnáció (2005)
Reinkarnáció (2005)

Boss Level – Játszd újra (2021)
Boss Level – Játszd újra (2021)

Az eszkimók megváltozott világa (2019)
Az eszkimók megváltozott világa (2019)

Farkasbőrben (2020)
Farkasbőrben (2020)

A Tisza nevében (2021)
A Tisza nevében (2021)

Volt egyszer egy erdő (2013)
Volt egyszer egy erdő (2013)

Dűne (2021)
Dűne (2021)

Luca (2021)
Luca (2021)

Evan, a minden6ó (2007)
Evan, a minden6ó (2007)

Vérvörös égbolt (2021)
Vérvörös égbolt (2021)

Van Helsing (2004)
Van Helsing (2004)

A potyautas (2021)
A potyautas (2021)

A könyvtolvaj (2013)
A könyvtolvaj (2013)

Japán szerető / A japán szerető (2003)
Japán szerető / A japán szerető (2003)

Amerikába jöttem 2. (2021)
Amerikába jöttem 2. (2021)

A kívánságsárkány (2021)
A kívánságsárkány (2021)

Vaják – A farkas rémálma (2021)
Vaják – A farkas rémálma (2021)

Kozmikus bűn (2021)
Kozmikus bűn (2021)

Szamszára (2001)
Szamszára (2001)

Időtlen szerelem (2021)
Időtlen szerelem (2021)

Amerikába jöttem (1988)
Amerikába jöttem (1988)

A halottak hadserege (2021)
A halottak hadserege (2021)

Heidi (1993)
Heidi (1993)

Kellemetlen igazság (2006)
Kellemetlen igazság (2006)

Ébrenlét (2021)
Ébrenlét (2021)

A holnap háborúja (2021)
A holnap háborúja (2021)

Ivan, az egyetlen (2020)
Ivan, az egyetlen (2020)

Holnapután (2004)
Holnapután (2004)

A Mitchellék a gépek ellen (2021)
A Mitchellék a gépek ellen (2021)

Klímaváltozás, és ami mögötte van (2019)
Klímaváltozás, és ami mögötte van (2019)

Otthonunk (2009)
Otthonunk (2009)

Fekete Özvegy (2021)
Fekete Özvegy (2021)
mozi
Özönvíz előtt (2016)
Özönvíz előtt (2016)

A lecsap csapat (2021)
A lecsap csapat (2021)

Xico utazása (2020)
Xico utazása (2020)

Raya és az utolsó sárkány (2021)
Raya és az utolsó sárkány (2021)

Wonder Woman 1984 (2020)
Wonder Woman 1984 (2020)

Mission: Impossible (1996)
Mission: Impossible (1996)

Különvélemény (2002)
Különvélemény (2002)

Az éjféli égbolt (2020)
Az éjféli égbolt (2020)

A harcos útja (2010)
A harcos útja (2010)

Páncélba zárt szellem (2017)
Páncélba zárt szellem (2017)

Alkalmi randevú (2020)
Alkalmi randevú (2020)

Emma. (2020)
Emma. (2020)

Kémecském (2020)
Kémecském (2020)

Védelmezők (2017)
Védelmezők (2017)

Alita: A harc angyala (2019)
Alita: A harc angyala (2019)

Jojo Nyuszi (2019)
Jojo Nyuszi (2019)

Amerika Kapitány – Polgárháború (2016)
Amerika Kapitány – Polgárháború (2016)

Amerika Kapitány – A Tél Katonája (2014)
Amerika Kapitány – A Tél Katonája (2014)

Amerika Kapitány – Az első bosszúálló (2011)
Amerika Kapitány – Az első bosszúálló (2011)

The Prom – A végzős bál (2020)
The Prom – A végzős bál (2020)

Az igazi csoda (2017)
Az igazi csoda (2017)

Leon, a profi (1994)
Leon, a profi (1994)

Mulan (2020)
Mulan (2020)

Red 2. (2013)
Red 2. (2013)

Red (2010)
Red (2010)

Palm Springs (2020)
Palm Springs (2020)

Tenet (2020)
Tenet (2020)

A feláldozhatók – The Expendables (2010)
A feláldozhatók – The Expendables (2010)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é