Ugrás a fő tartalomra

Olvasási listák 2022-re

 

Úgy döntöttem, hogy a jövő évem a saját magánkönyvtáram és a kölcsön könyvek jegyében fog telni. Legalábbis, ami az olvasást jelenti. Jelenleg, a magánkönyvtáram 7%-át olvastam már el, és van nálam 46 kölcsön könyv. Tekintve az idén 60...talán 61 olvasott könyvet, bőven elég könyvvel rendelkezem, hogy ne kelljen kétségbe esnem, hogy NINCS mit olvasnom :D

 A változatosság kedvéért, ismételten jelentkeztem Lobo által hirdetett várólista csökkentős kihívásra. Még sosem sikerült teljesítenem, de ennek ellenére évről évre benevezek, hátha a következő év lesz az, amikor végre sikereket érek el abban a kb. két kihívásba amire egyáltalán jelentkezem. A másik kihívás amin minden évben részt veszek, az Izolda "Amit főztél edd is meg..." címűje. Még nem láttam a jövő évit, így még arra nem tudtam jelentkezni. Idén voltam amúgy a legközelebb ahhoz, hogy azt teljesíteni tudjam, ha nem jött volna be a depis, önfejlesztő, kiégés gyanús szakasza az életemnek és nem vettem volna 4 könyvet, amiből eddig csak egyet olvastam el...abba se volt túl sok szöveg.

De a Várólista csökkentés mellett összeállítottam egy saját olvasási rendet is. Ez nagyrészt lefedi a VCS-t is, de emellett heti 1 könyvvel számoltam, hogy az menni fog jövőre. Mivel 52 hét van, és 60 könyvet olvastam, igazándiból megvan az esélye annak, hogy sikerülni fog. Ha meg nem, akkor sem fogok kétségbe esni :)

És akkor a listák :)


Várólista csökkentés 2022. + alternatív lista

  1. Francie Healey: Honjok
  2. Herendi Kata - Szabó Eszter Judit: 20 önismereti kérdés és válasz
  3. Szigeti Kovács Viktor: Először volt az erdő
  4. Simon Stålenhag: Elektronikus állam
  5. Őszentsége a XIV. Dalai Láma - Desmond Tutu: Az öröm könyve
  6. Neil Gaiman - Terry Pratchett: Elveszett próféciák
  7. Alyse Dar - Koronczai Magdolna (szerk.): Japán
  8. Sid Jacobson: Anne Frank
  9. On Sai: Scar
  10. Norinaga Akira: A legszebb virágok
  11. Mary Norton: Elvitte a manó
  12. Andy Weir: Artemis
Innen az alternatív:

  1. Adam Bray - Kerrie Dougherty - Cole Horton - Michael Kogge: Star Wars - Amiről tudnod kell és tudni érdemes
  2. Adam Bray: Marvel - Amiről tudnod kell és tudni érdemes
  3. Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan: Mi történt Peruban?
  4. Cassandra Clare - Maureen Johnson: A szökevény királyné
  5. Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan: Vámpírok, pogácsák és Edmund Herondale
  6. Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan: Raphael Santiago megmentése
  7. Cassandra Clare - Maureen Johnson: A Dumort Hotel bukása
  8. Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan: Mit vegyünk egy árnyvadásznak, akinek mindene megvan?
  9. Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan - Maureen Johnson: A New York-i Intézet csatája
  10. Cassandra Clare: Igaz szerelem (és egy első randi)
  11. Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan: Az éjféli örökös
  12. Cassandra Clare - Maureen Johnson: A Dumort Hotel tündöklése
És akkor íme a saját 2022-es listám. Igen...feltételezem, hogy megy majd a heti egy könyv...bár némelyik könyv elég vastag...és persze nem minden várólista csökkentős van ezen a listán, tehát ezen elv alapján jóval többet kellene olvasnom, mint 52 :D

  1. Alyse Dar - Koronczai Magdolna (szerk.): Japán
  2. Elan Mastai: Felbolydult napjaink
  3. Francie Healey: Honjok
  4. Gaura Ágnes: Túlontúl
  5. J. Goldenlane: Farkastestvér
  6. Herendi Kata - Szabó Eszter Judit: 20 önismereti kérdés és válasz
  7. Neil Gaiman - Terry Pratchett: Elveszett próféciák
  8. Őszentsége a XIV. Dalai Láma - Desmond Tutu: Az öröm könyve
  9. Paul Hawken (szerk.): Visszafordítható
  10. R. Kelényi Angelika: Mennyei bűnök
  11. Taisen Deshimaru: Igazi zen
  12. R. Kelényi Angelika: Mennyei bűnök 2.
  13. Szigeti Kovács Viktor: Először volt az erdő
  14. Wayne G. Hammond - Christina Scull: J. R. R. Tolkien - A Hobbit művészete
  15. Szigeti Kovács Viktor: Lúna gyermekei
  16. Werner Tiki Küstenmacher - Lothar J. Seiwert: Simplify your life
  17. Vivien Holloway: Moira
  18. Tari Annamária: #yz Generációk online
  19. Varga Csaba Béla: Santa és az Éj asszonya
  20. Szántai Zsolt - Szántai F. Andrea (szerk.): Az élet rendje
  21. Sunrjú Szuzuki: Tisztán ragyogó forrás
  22. Simon Stålenhag: Elektronikus állam
  23. Stephen Fry: Mítosz
  24. Stephanie Garber: Caraval
  25. Stephen Addiss: Hogyan nézzük a japán művészetet?
  26. Sid Jacobson: Anne Frank
  27. Stephen T. Chang: Az öngyógyítás teljes rendszere
  28. Schweiger Szilvia (szerk.): A róka árnyéka
  29. On Sai: Scar
  30. Őszentsége a XIV. Dalai Láma - Ueda Norijuki: Út a béke felé
  31. On Sai: Lucy
  32. Őszentsége a XIV. Dalai Láma: Túl a valláson
  33. Peter S. Beagle: Az utolsó egyszarvú
  34. Őszentsége a XIV. Dalai Láma: A könyörület ereje
  35. Okamura Tensai: Darker than Black 1. - A Fekete Kaszás
  36. Norinaga Akira: A legszebb virágok
  37. On Sai: Szürke szobák
  38. Matthias Hechler: Sikernapló
  39. On Sai: Miogin bázis
  40. Madonna Gauding: A meditáció bibliája
  41. Mo Xiang Tong Xiu: A démoni kultiváció nagymestere 1.
  42. Mo Xiang Tong Xiu: A démoni kultiváció nagymestere 2.
  43. Mo Xiang Tong Xiu: A démoni kultiváció nagymestere 3.
  44. Mo Xiang Tong Xiu: A démoni kultiváció nagymestere 4.
  45. Max Gladstone: Nagyrészt halott
  46. Mary Norton: Elvitte a manó
  47. Louis Frédéric: Japán hétköznapjai a szamurájok korában (1185-1603)
  48. Julian Brass: Légy úrrá a szorongásodon!
  49. Adam-Troy Castro: A holtak küldöttei
  50. Andy Weir: Artemis
  51. Angela Duckworth: Grit
  52. David Attenborough: Egy ifjú természettudós történetei


Tehát nagyjából ez a terv jövőre olvasás ügyileg. Bízom benne, hogy majd minden könyvről írni is fogok itt a blogon. Idén nagyon elcsúszott a blogolás, sem kedvem, sem időm nem volt rá, és nem is nagyon erőltettem a dolgokat. Örülök, hogy idén, már egyetlen egy recenzió sem terhelte a lelkem, és hogy ilyen szempontból szabadon olvashattam. Jelentkeztem ugyan egy kihívásra, és el is buktam (itt is bocsi a csapattársaimtól :(), de jövőre a várólista és az amit főztélen kívül nem tervezek egyetlen egy kihívásra sem jelentkezni. Elég nekem ez a kis lista amiket magamnak összeállítottam. Szurkoljatok, hogy jövőre annyi időm legyen olvasni, amennyit szeretnék, semmi olvasási válság és hasonlók :D
Kíváncsi leszek, hogy ha majd év végén megnézem a listákat, akkor elégedett leszek-e azzal amit sikerült elolvasnom :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é