Ugrás a fő tartalomra

Viszlát 2020 - Évértékelő

 Gondolkodtam rajta, hogy az évértékelő és a "mit várok 2021"-től posztot letudom már tavaly, de aztán ellustultam, és semmi kedvem nem volt arra, hogy írjak, vagy gondolkodjak, így ez már idénre csúszott.

2020 lehetett volna sokkal jobb év, de ha őszinték akarunk lenni, relatíve "olcsón megúsztuk" nem haltak meg tömegek és bár világjárványnak hívjuk a Covid 19-et, de korántsem egy durva vírus ami megtizedeli a  Föld emberi populációját. Tehát nem volt ez annyira rossz év, de lehetett volna sokkal jobb is.

 Idén először volt az, hogy totálisan random, állami utasításra bezárt a könyvtár, akkor amikor mindenki is meg volt ijedve, hogy "mind meghalunk", mindenki otthon maradt, otthonról dolgoztunk, tettük amit otthonról, vagy minimális létszámmal lehet bentről is csinálni. Felújítottuk a Tini Sarkot, aztán nyár elején elkezdtünk félgőzzel üzemelni, amikor enyhítettek, no meg rájöttek, hogy azért Mind nem fogunk meghalni. Könyvteraszoztunk, adtunk ki könyvet, vettünk vissza, és karanténoztattuk őket (máig ennek a karanténoztatott könyvnek nem látom értelmét. Épeszű olvasó nem nyalogatja a könyvet, aki meg fél nem tudja azt csinálni, hogy otthon karanténoztatja két napig?) Aztán visszatértünk oda, hogy bejöhettek az olvasók, és nem kértünk még késedelmit, mert hát ki tudja elég bátrak-e visszahozni. Aztán nyáron már késedelmi, új könyvtári rendszer, két rendszerből levenni a dolgokat, és mindenki választhat magának könyvet, de helyben nem használhatja a könyvtárt. Aztán, mire végre minden olyan volt mint régen, akkor bejött a húzz maszkot mindenhol (is), aztán jött a ne nagyon használj helyben...aztán az, hogy helló 30 napra zárj be. Megfigyeltem, hogy az emberek, köztük én is, a második hullámot már képtelen volt totális rettegéssel komolyan venni, tekintve, az első hullám sem volt igazán hullám, csak hullámka. Már be se zártunk igazán, talán csak két napra, míg átállt a rendszer a Jakd-Pakk pontra, ami a terasz, kevésbé nyárias verziója volt. Úgyhogy most is így működünk, lehet kérni, kapni kiadni és bevenni, csak olvasó nem jöhet be. Ezzel persze az olvasóink egy része bajban van, mert böngésző fajták, és nehéz úgy, hogy katalógusból kinézed. Nem is mindenki számítógépes zseni, nincs is mindenkinek gépe. Úgyhogy jó ez, bár sajna nem mindenkinek. Aztán dec közepén jött a határozat, hogy újabb 30 nap...de a pozitív becslések is február-márciust lövik be a talán nyitásra. Úgyhogy érdekes a könyvtárak helyzete (is). Én dec 11 óta nem dolgozom bentről, tekintve a covid elkapásnak, a karantén időszakában Home Office-ba raktárlapok jelzetét javítottam, molyon raktam fel új könyveket, és a helytörténeti újságcikkeihez csatoltam az online beszkennelt újságoldalt. Mit ne mondjak, a home office egyrészt jó, mert nem betegállomány, másrészt írtó unalmas :(

Covid: szerencsések voltunk, egy olyan félét sikerült elkapni, ahol nem annyira durva a tünet. Feltehetően több fajta van, mert itt a régióba, akiket le tudunk követni, hogy egy vírusgazdától szerezték a covidot azok mind íz/illet elvesztéseket mondanak. A családból én úsztam meg a legkönnyebben, így végig dolgoztam itthonról a karantén időszakomat. Nekem a szaglásom ment el (részben máig nem tért vissza), és az ízek lettek kicsit furábbak. Egyszer volt 37.1 a hőemelkedésem :D. A családban volt aki köhögött, és voltak itt 38.6-os lázak is. Úgyhogy azért megviselt mindenkit, de karácsony előtt lefutott ez már mindenkinél. Úghyogy legalább nyugodtan összejöhettünk, mert már mindenki túlesett rajta.

2020-ban vettem elektromos biciklit, amivel sikerült is elég sokszor bemennem, de aztán vagy allergia szezon volt, amikor a bicajozás felér egy öngyilkossággal, vagy zuhogott az eső, vagy más sötét volt amikor jönnöm kellett...úgyhogy nem lett annyira kihasználva, mint amennyire szerettem volna, de talán majd idén. Ebben az évben volt akkora szél, hogy a szoba elválasztó falon lévő táblámnak a tetejéről leestek dolgok rá a laptopomra, kiverve a V betűmet, ami meglehetősen hiányzott. Próbáltam megcsinálni, próbálta megcsinálni más, de attól meg rosszabb lett, úgyhogy most így év végén a szerviz megcsinálta, jó drágáért, mert az egész billentyűzetes előlapot cserélni kellett, és így végre magyar billentyűzetem lett :D Nagyobb beruházásom nem volt 2020-ban, ellenben megszüntettem a könyvespolcaimat, dobozba kerültek a könyvek, vagy éppen a doboz tetejére. Azaz igazság, sok helyet foglalt a polc és a minimalista énemet irritálta.

Könyv beszerzések és olvasások:

kb. 36 könyvvel lettem gazdagabb, és kb. 150-el szegényebb (eladtam, vagy a könyvtárnak ajándékoztam). Tavaly sikerült volna az Amit főztél, edd is meg, ha nem jön ez a karanténos dolog és nem akcióznak annyira és nincs benne annyi könyv amit szerettem volna. Bár azóta is mondom, hogy nem veszek könyvet. Terveim szerint idén, maximum 2-3 könyvet, elvégre ott a könyvtár. A Démoni kultiváció nagymestere a kivétel, amit úgy döntöttem, hogy megveszek és/vagy megkapok barátnőimtől majd. Ezek azok amiket tárolni is szívesen tárolom, mert szépek, illetve eldöntöttem, hogy egybe olvasom el az 5 kötetet, mert roppant zavaró volt, hogy elolvastam az elsőt és a jelenet közepén vége volt és akkor várjál arra, hogy megjelenjen a folytatás...nem, köszi inkább megvárom, hogy kijöjjön mind :D

59 könyvet kezdtem el 2020-ban, ebből 3-at félbehagytam, egy folyamatban van (egy színező). Roppant keveset olvastam, feltehetően azért, mert a karanténos időben sem kedvem, sem erőm nem volt arra, hogy olvassak. Valahogy inkább csináltam bármi mást. Így csak 11.775 oldalt olvastam, ami az elmúlt évekhez képest visszaesés.


Filmek és sorozatok:

51 filmet láttam az évben és 516 sorozatrészt láttam. :)

Durrellék / A Durrell család (2016–2019)

Hazudj, ha tudsz (2009–2011)

Gyilkos elmék (2005–2020)

Chen Qing Ling (2019–2019) - Szívszerelmem lett, a sorozat közepénél tartok, a könyvek is tervben. Imádom a történetet, a két főszereplőt, és hogy a mellékszereplőket 22 rész után is képtelen vagyok névhez kötni :D

Kyojinzoku no Hanayome (2020–2020): Mangában jobb, az anime erősen cenzúrázott :D

13-as raktár (2009–2014) - Tipikusan az a sorozat, amit évekig lehet nézni, úgy hogy alig nézel egy évben részt, igazándiból nem túl izgi, de nem túl pocsék, hogy félbehagyd...csak olyan ....egyszer majd végére érsz.

Az Esernyő Akadémia (2019–) - Egyedül néztem, és várom a folytatást, az eddig fellelhető évadokat megnéztem.

Briliáns elmék (2011–2019) - Be is fejeztük, nem ott, ahol vége van, hanem ott, ahol már unalmas lett, a 7. évad végénél. Ott, ahol amúgy tök jól lezárták a dolgot, és mi elengedtük a további évadokat

Dr. Csont (2005–2017) - Be is fejeztük, ezt ott, ahol elfogytak a részek :D

Fekete tükör (2011–) - Ezt is egyedül néztem, érdekes. 5. évadot is végig néztem, de ugye, azt állítják, hogy nincs még vége, úgyhogy....

Kondo Marie: Rakjunk rendet! (2019–) - Elolvastam a könyvét másodszor, pedig elsőre sem értettem vele egyet. Megnéztem a sorozatot és megint rendrakási hullám következett :D

Sherlock (2010–2017) - Megnéztük az utolsó évadot is, amit jobb lett volna sosem megnézni. Eddig mindig úgy voltam, vele, hogy annyira jó a sorozat, de ez az utolsó évad, valami borzalmasan szürreális volt :O

C. B. Strike (2017–) - Igazándiból ez egész jó sorozat. Anyum olvasta a könyveket is, úgyhogy neki olyan extra jó volt, de könyv ismeret nélkül is teljesen korrekt.

Muhyo to Rouji no Mahouritsu Soudan Jimusho (2018–2018) - Elkezdtem...be is fogom fejezni valamikor. Csak úgy most, nem volt hozzá érkezésem.

Castle (2009–2016)  - Idén már a végére is értünk. Nem volt ez rossz, csak néha érthetetlenül, hülyék benne a szereplők, és az utolsó évad itt is kicsit nyögvenyelősen menet :(

Vaják (2019–)  - Ezt úgy kétszer is sikerült lenyomnom idén, és várom a második évadot. A könyvek is tervben, bár az új kiadásnak mindegyiknek elég ocsmány borítót terveztek, nem értem, miért utálják ezt ennyire, hogy ennyire...sz*r a borító :(

Trónok harca (2011–2019) - És a végére értünk a Trónok harcának is...igen, itt is béna az utolsó évad, bocsi :D



Mivel, kicsit hosszúra sikerült ez a poszt, így....a 2021-es tervekkel majd jövök egy másikban :D





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é