Ugrás a fő tartalomra

Heti Pozitív Randomságok és Hónap zárás :)

 Hűha, a hét kifejezetten gyorsan telt, azt nem tudom, hogy ez pozitív dolog-e, vagy sem, de hirtelen vasárnap van, és megint írom az összegzést, pedig most írtam az előzőt :) Mivel nincs kedvem külön posztot írni a havi záráshoz, így majd olvasmányokról is lesz szó a végén, hogy magamnak összegezzem az év első hónapját :)

A héten kitaláltam, hogy a Molyon is hirdethetné a könyvtár az eladó könyveit. Csinált is a kolléganőm képet is róla, de mivel nem volt annyira látható rajta, mit is árulunk, így közvéleményt kutattam. Sokan jelezték, hogy örülnének annak, ha lenne egy ennél sokkal láthatóbb lista is a dologról. Úgyhogy végül megbeszéltem a csoportvezetőmmel, és egy délelőttöt arra áldoztam, hogy befotóztam, és feltöltöttem a képeket a polcra. Kicsit nehezítjük persze a saját munkánkat, mert így ha valamit megvesznek jegyezni kell, hogy mit, és levenni. De azt hiszem még így is megéri. Három dunaújvárosi vagy környéki moly is élt a félrerakás/foglalás opcióval, és ketten már jöttek is átvenni a könyvüket, tehát megérte mindenképpen a dolgot. Vannak persze nagyon drága könyvek is eladók nálunk, ezek bizományban vannak nálunk, nem sajátunk és a pénz sem a miénk lesz, de áruljuk. De már nagyon várom, hogy visszatérjünk a rendes nyitva tartáshoz, mert árusítás szempontjából is eléggé kicsi ez a hely :) A polcot itt elérheted, ha érdekel, miket árulunk. A bevételből könyveket veszünk :)

A kolléganőim megint kreatívkodtak :) Keveset vagyok fenn, így tök lassan találom meg mindig, hogy már megint mi jót csináltak. Imádom, hogy egy csomó mindent újra hasznosítanak, és ennyire szép és jó dolgokat tudnak csinálni. Kicsit irigykedem, hogy ennyire jó ötleteik vannak, meg hogy ennyire szép a már kész mű is :) Szerintem nagyon menő lett :)

Az életrajzi regényekhez került, hogy külön legyen hely, ahova kiállítjuk, az újabb életrajzi regényeket. Mert van nekünk egy hivatalosan is "új könyves polcunk" ahova pakolni szoktuk az újdonságokat, de azért jó amikor helyileg, témakörileg is tudsz kiállítani. Vagy akár tematikusan, amikor már nyitva leszünk, és valaminek évfordulója lesz és arról van életrajzi könyv, akkor akár azt is. A kép elég béna lett, mert a héttérben süt a nap, de most ilyen kép sikerült. Lehet, majd ha könyvtári géppel fotóznak kicserélem :) De a lényeg így is látható.



A héten pénteken rendeltem kaját. És olyan cuki volt a rendszer, hogy megkérdezte tőlem, hogy elmúltam-e már 18. Nem tudom, hogy a cola lehetett-e szerinte alkoholos, vagy az Édes quesadilla miatt kérdezett rá. :)

Amúgy a héten sikerült minden reggel reggelit vinnem, és csak pénteken nem volt ebédem, úgyhogy anyagilag is elég jól megúsztam a hetet.



Pénteken volt fánkozás. Mindez mondjuk ebéd után, miután megettem a tök finom, de nagyon laktató ebédemet. Úgyhogy nem ettem fánkot, de aranyosan néztem, ahogy a többiek eszik. És megkaptuk a béremelésről kapott papírunkat is a varázs 6%-ról :) Ami valakinek több, valakinek kevesebb. Különösebben nem érdekel, hogy ki az akinek több a százaléka, és a magam százalékát sem fogom számolni. Örülök minden emelésnek amit kapok. Azt amúgy a mai napig nem értem, hogy a fizetés, miért akkora tabu téma. Mert egyesével kellett aláírnunk a papírt, de ki volt jelentve, hogy ne nézzük a másikét, mert az titok. De miért? Komolyan nem értem. Nekem nem lesz sem jobb, sem rosszabb az életem, attól, hogy esetleg tudom, hogy valaki többet vagy éppenséggel kevesebbet keres nálam. No mindegy, emelkedett a bérem, ami jó, és majd meglátjuk, hogy ez a fizetésemben mennyi lesz. A papírtól sokkal nem lettem okosabb :P

Továbbra is sikerült minden nap japánoznom. És minden heti leckét még azon a héten megcsinálni, és a havi leckét is (mondly), úgyhogy elégedett vagyok. Remélhetőleg idén sikerül majd, mindent akkor és úgy elvégeznem ahogy kell, és nem év végén jövök rá, hogy nem csináltam meg a heti és havi leckéket és az olyan rossz, amikor visszanézem, és azt látom, hogy ezt se csináltam meg, meg ezt se... :) Úgyhogy idén próbálok, mindent észben tartani, mindent megcsinálni.

A kis japán határidőnapló, amit pár hete kaptam Szilvitől, épp erre lett befogva. Beleírok minden elvégzendő feladatot. Olyanokat, amiket képes lennék elfelejteni, vagy jobb ha le van írva. És ha elvégeztem kihúzom, amúgy egész jól haladtam a hétvégén. Jelenleg csak az van benne, hogy mikről tervezek blogbejegyzést írni. Ami mivel elég jól haladtam a képregényekkel, így elég sok pont :)

Elkezdtem ezt a könyvet, mert előjegyzett és hát, ilyenkor jobban szeretem gyorsan előre venni a sorban, hogy elolvasás után vihessem vissza. A könyv amúgy meglehetősen jó, egy csomó hasznos tanácsot olvastam benne.
És megérkezett Kínából a könyvjelzőm. The Untamed-es, és tök rövid az a bigyója, így kicsit törnöm kellett a fejemet, hogy hogyan használjam, hogy legyen is értelme, azon túl, hogy meglehetősen cuki. Így arra jutottam, hogy mivel szeretnék, minden nap kb. 50 oldalt olvasni, így ezt a kis cukit rögzítem ott, ahova az nap szeretnék eljutni :) Így öröm boldogság, hogy egyrészt teljesítettem, amit gondoltam, másrészt meg ott vannak és cukik :D



Esett a hó :) Oké, tudom, hogy ennek nem mindenki örül, de én példának okáért örülök, mert olyan szép fehér lett minden odakinn. Elméletben holnap is esni fog, úgyhogy remélem, hogy egy kicsit fehérek maradunk. A mai egy nagyobb hányada sajna elolvadt, de hát ez van :)


És akkor nézzük a havi zárást, olvasás és filmnézés terén :)


Igen....sok képregényt olvastam. A képregények erősen megdobták az olvasott oldalaim számát is, ahogy mondjuk a Rímbörtön is, ami mivel alig volt benne szöveg, és minden második oldal kép volt, ahol volt is szöveg, az is vers....így nem tartott sokáig. De azért olvastam, és folyamatban is van olvasása normális könyveknek is. Csak az van, hogy rengeteg képregény van, amit kihoztam a könyvtárból (holnap vissza is viszem a Nimonát és a Marvel kapitányt) és azokat el akartam olvasni, hogy ne itt álljanak. És vannak kölcsön is képregények nálam, így feltehetően azok is hamarosan sorra kerülnek, hogy idén elkezdhessem vissza adogatni azokat a könyveket, képregényeket, amiket kölcsön kaptam. Igazándiból a havi olvasásommal teljes mértékben elégedett vagyok. 31 napból 30 nap sikerült annyit olvasnom, amennyit szerettem volna (nem feltétlen 50 oldalt, valamikor csak 30-at, de azzal is elégedett voltam). Remélem hasonlóan jól telik olvasás szempontjából is a Február.

Nem vettem a hónapban egyetlen egy könyvet sem! Amúgy megnéztem, tavaly az első vételem márciusban volt, úgyhogy igazándiból ez így nem akkora teljesítmény, viszont én örülök akkor is :)


FilmMegnézés ideje
Amerika Kapitány – Az első bosszúálló (2011)
Amerika Kapitány – Az első bosszúálló (2011)
2021. január 30., 17:22
The Prom – A végzős bál (2020)
The Prom – A végzős bál (2020)
2021. január 30., 13:17
Az igazi csoda (2017)
Az igazi csoda (2017)
2021. január 25., 20:21
Leon, a profi (1994)
Leon, a profi (1994)
2021. január 24., 20:42
Mulan (2020)
Mulan (2020)
2021. január 23., 20:43
Red 2. (2013)
Red 2. (2013)
2021. január 13., 20:41
Red (2010)
Red (2010)
2021. január 10., 20:55
Palm Springs (2020)
Palm Springs (2020)
2021. január 9., 20:38
Tenet (2020)
Tenet (2020)
2021. január 2., 20:29
A feláldozhatók – The Expendables (2010)
A feláldozhatók – The Expendables (2010)
2021. január 1., 21:18
Igazándiból egész jó átlag. Abból a szempontból, hogy mi volt jó és mi kevésbé elég vegyes. A Palm Springs irtó fárasztó volt. A bemutató alapján sokkalta jobbra számítottam. A Tenet meg roppant hosszú volt, érdekes volt és igazándiból nem untam, csak.... csak soha nem akart véget érni. A Red 1-2 vicces volt, de egyszer nézős, a Feláldozhatók hasonlóan. A Mulán, ha úgy nézed, hogy nem ismered az eredetit akkor amúgy egész élvezhető, így hogy én a Disney feldolgozást, a mesét tartom eredetinek, nos így ritka borzalmas volt. De egyszer nézősnek ez is megtette. Az Amerika kapitány már régi adósságom volt, rég megkellett volna néznem, de csak most jutottam el oda. A Prom...hosszú, fárasztó...hosszúú...és az arcomba nyomja, hogy gyerekkorom színésznői milyen öregek lettek :D Az igazi csodát is már régóta halogattam, örülök, hogy most sikerült megnéznem. Az egyetlen újranézés a Leon, a profi volt, valamikor még a 20. században láttam már, totál retro volt így újranézni :)

Blog szempontjából, ezzel a poszttal együtt 8 poszt került ki, ami körülbelül azt jelenti, hogy hetente két posztot sikerült írnom. Ennek nagy része a hétvégi összegzés a hetemről, de azért sikerült könyvekről is írnom. A kis noteszemben 4 olyan poszt szerepel, amit még meg kell írnom, úgyhogy feltehetően februárban is kb. a 8 db az amit reálisnak vélek. Bízom benne, hogy sikerül :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é