Ugrás a fő tartalomra

Liebster Blog Díj - 2015

 Be kell ismernem, hogy nem vagyok az a nagyon továbbküldős, és kitöltős ember. Mármint szívesen kitöltök mindent, csak általában nem időben, vagy sosem jutok el oda, hogy én magam jelöljek ilyesmire. Ezért is nem szoktam túlzottan book tageket (jól írom?) kitölteni. Valahogy nem hoznak lázba, kivételek persze vannak.
 Ezt a díjat Lobo -tól kaptam. Itt is köszönöm szépen, hogy gondoltál rám. És ha már te olyan szépen összeszedted a szabályokat és hasonlókat, így azokat onnan copyztam.

A Liebster Blog Award:

- bloggerek adják egymásnak az online világban, lehetőséget ez arra, hogy olvasóik jobban megismerjék őket;
- a kezdeményezés Németországból indult, innen a neve is, jelentése: kellemes, értékes, legkedvesebb, legédesebb, szeretetreméltó;
- a lánclevelekhez hasonló módon terjed: ha valaki megkapja, továbbadja 5-10 másik kezdő bloggernek, hadd örüljenek ők is, hadd sütkérezzenek ők is a dicsfényben;
- senki sem kötelez arra, hogy továbbadd a jelölést, de miért is szakítaná meg az ember a sort, hiszen díjat kapni mindenki szeret;
- marketing ötletnek sem utolsó.

A szabályok:

Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!”

10 dolog ami nem köztudott:

  1. Szeretem a nyakláncokat, és egyéb ékszert, ha nem muszáj nem hordok.
  2. A kedvenc évszakom a tél, a havas tél. A tél hó nélkül annyira nem.
  3. Imádom a viharokat és a villámokat.
  4. Nincs bajom azzal, ha fényképeznek, csak ne mutassák meg milyen lett. Tehát nyugodtan fotózhat bárki, csak ne mutogassa nekem :D
  5. Hátizsák párti vagyok, valahogy a válltáskáktól idegbajt kapok, a női táskáktól meg pláne.
  6. Gyönyörű nagy fa dobozban tárolom a stafírungom (tuti nem így írják). Ami úgy van... elfér, igazándiból jól mutat, de haszna nem sok van. De szeretem ezeket a dobozokat.
  7. Érdekes viszonyom van az orchideáimmal. Általában amikor meglocsolom őket virágba borulnak, ennek oka, hogy sajnos a locsolást elfelejtem és ritkán jut csak eszembe. Viszont még egy sem pusztult ki!
  8. Szívesen tartanék valami kisállatot, de azt nem tudom mit.
  9. Be akarom festetni a hajamat, de nem tudom mi állna nekem jól, úgyhogy egyelőre marad seszínűbarna.
  10. Animeket nézni jobban szeretek feliratosan. Valahogy megnyugtat a japán szöveg.


És akkor Lobo kérdései:


Te milyen díjat alapítanál?
 Fogalmam sincs, azaz igazság, hogy nem érzek ehhez túl nagy kreativitást magamban, hogy alapítsak egy díjat, de biztos valami pozitív dolgot kéne érte tenni, hogy elnyerjék az emberek.

Használsz határidőnaplót?
 Nem! Volt, többször is, de teljesen alkalmatlan vagyok a határidőnaplókhoz. Ha valamit nem szabad elfelejtenem akkor post-iteket írok róla, és mindenfelé kiragasztom, de nincs konkrét határidőnaplóm.

Milyen tévésorozatokat nézel? Melyik a kedvenced?
 Grimm, 13-as raktár, A zöld íjász, a SHIELD ügynökei, Született boszorkányok, Ki vagy, doki?, Merlin kalandjai.
Ezeket még nyáron kezdtem el, a Grimm és a Zöld íjász jött be a legjobban.

Változott az ízlésed könyvek terén amióta blogot vezetsz?
Nem vettem észre. Igazándiból eddig is összevissza csapongtam a műfajok között, és megvolt azért a séma amit követtem, és az most is megvan. Amikor még Recenzióztam akkor kicsit változott és formálódott, de mára már szerintem visszatért arra, mint amikor indítottam.

Milyen típusú könyvet írnál?
 Fantasy-t .... ebben is szerepjátszom, úgyhogy igen, feltehetően,ha lenne könyvem az ebben íródna.

Mi volt a kedvenc gyerekkori filmed?
Az gáz, ha erre nem emlékszem? Tudom, hogy animeket szerettem (Varázslatos álmok, Dragon Ball ezek mély nyomot hagytak bennem), de egész estésre, gyermekkoromból nem emlékszem, vagy olyanra amire azt tudom mondani, hogy kedvenc. Sosem voltam nagy Disney fan feltehetően ezért.

Mit Nem vennél meg egy írószerboltban és miért?

 Nem járok írószerboltban. Így nem tudom pontosan mit árulnak, és azt miért nem venném meg. Idén egyszer voltam, akkor színes ceruzát vettem, horribilis összegért... de nem tudom, nem vagyok egy túlzottan írószerboltba járó típus.

Milyen típusú Nem könyves blogokat olvasol, melyik a kedvenced és miért?
 Azaz igazság, hogy nem nagyon olvasok blogokat. Az, hogy évente egyszer-kétszer eltévedek egyre nem tekinthető szerintem olvasásnak. Szoktam néha kreatív blogokra menni, de ott csak nézelődöm. Japánról, és a japán emberekről írók blogját szoktam olvasni, de az is ritka. Címet se tudnék mondani. Általában a miértre annyi a válasz, hogy informálódjak, hogy kikapcsolódjak, hogy kicsit arról a kultúráról, mindennapi életről olvassak ami érdekel. Kicsit kilépni Magyarországról, kicsit más emberek hülyeségeibe elmerülni, vagy okosságaiban :D

 Szereted a hangos könyveket?
Háromszor próbálkoztam hangoskönyvvel, és egyet sem sikerült végighallgatnom, úgyhogy kijelenthetem, hogy nem.

Mivel szoktál kilábalni az olvasási válságból?

 1. nem olvasok egy ideig, hagyom magamat lenyugtatni
 2. rövid könyveket keresek, amiknek gyorsan a végére jutok, és ez sikerélménnyel párosul, és akkor máris jó nekem.
 3. valami kedvencet újraolvasok.

Bár ezek a praktikák jók, nyáron ennek ellenére egy betűt nem olvastam, a meleg ellen ugyanis ez nem megoldás :(

És akkor az én 10 kérdésem:

1. Miért kezdtél el blogolni?
2. Mi a véleményed erről a díjról?
3. Mit részesítesz előnybe: könyvtár, könyvesbolt, antikvárium?
4. Fontos számodra, hogy saját könyveid legyenek, vagy megelégszel a könyvtár, vagy a kölcsön könyvekkel?
5. Szívesen adsz kölcsön könyvet? És kértél már te kölcsön könyvet?
6. Ha bárhova költözhetnél a világba, hova költöznél?
7. Mi álmaid munkája?
8. Ha most körbenézel a szobádban, mi az első dolog amit meglátsz?
9. Precíznek tartod magad, vagy szétszórtnak?
10. Olvasol csak azért egy adott könyvet, mert a barátaid azt mondják, azt el kell olvasnod?

És akiket jelölök, lehet megkapták már, de azért menjen csak tovább a díj: 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é