Ugrás a fő tartalomra

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Könyvtár!

 

Ez itt egy kép, a munkahelyemről. Ma készült, mert minden nap többször mérjük és dokumentáljuk a hőmérsékletet és a pára tartalmat, hogy bizonyítani tudjuk, hogy a lehető legtöbbet az intézmény megtette annak érdekében, hogy az állomány megmaradjon és az OLVASÓ is elégedett legyen. Ugye a mérésen túl nem tudunk semmit tenni, hisz páraelszívót nem kaptunk, fűtés nincs... mérni tudunk.

 De, ahogy látható, a hőmérő nemlétező higany szála nem megy már 8 fok fölé. Ami érdekes, mert elméletben a fűtés amint 8 fok alá megyünk bekapcsol, hisz az van beállítva, hogy 8 fok, a vezetékek védelmébe. Vagy valóban az 5-8 fok alsó határa lett lehetséges beállítva...és igaz, 5 fok alá MÉG nem mentünk.

 Szeretem a munkahelyemet, komolyan, annak ellenére, hogy több a hátránya mint az előnye, én szeretem. Az olvasókat is szeretem. Nagyon aranyosak, hoznak teát, meg csokit. És elmondják, hogy jaj, mennyire hálásak, hogy kitartunk.

 Nos csak az én nevembe beszélek, bár többen is vannak így. Igen, kitartunk kedves olvasók. 3 hónapja. Ez alatt a hőmérséklet a novemberi 14-15-ről(meleg volt kinn), lecsökkent 8-10 fokra. És már 14-15 fokban sem boldog a szervezete az embernek, de hát kibírja, napi 5 óra....

  • a könyvtár 4 órán át van nyitva, a könyvtáros fél órával hamarabb érkezik és fél órával később távozik. El kell pakolni a könyveket (a hidegbe), el kell számolni a pénzzel stb.
  • Hazaérkezik a könyvtáros, rá egy órára elkezd pirosodni az arca, ahogy a vérkeringés visszatér a testébe. Hazaérkezés után nagyjából 3 órával később már betudja hajlítani a lábújait, és nem rázza a hideg. - Biztos nagyon egészséges!
  • Mindezt, a bérminimumért teszi. A bére nem követi az inflációt, mert miért is
  • Folyadékot nem iszik, mert a víz hideg (lekapcsolták a bojlert, mert áramot fogyaszt), tehát mosogatni is hideg vízbe. Mosdóba se akar menni, mert az is hideg. Így inkább nem iszik - biztos egészséges...
A kultúra mint olyan ma és az elmúlt 16-18 évben (tehát nagyon mindegy melyik párt van hatalmon. Amúgy tényleg, lényegtelen). Nem számít. A bérünk, a megbecsülésünk városi szinten sem igazán téma. Szerintem a fél önkormányzat azt se tudja hol a könyvtár.
Hisz, ha tudná, amikor kiderült, hogy hideg lesz és nincs pénz fűteni, akkor miért nem rendelte el rögtön a könyvtár zárását? Az állomány feltehetően akkor is ugyanúgy ki lett volna téve a penészesedésnek, de legalább 20-25 ember egészségét nem tették volna tönkre. De nem. Az Önkormányzat nem mondja, hogy zárj be, arról döntsön az intézmény. Mely vezetősége úgy döntött, hogy Kitartunk. Persze ő otthonról tart ki, az önkormányzat meg a 18-22 fokos Városházában tart ki, totál ugyanaz az érzés mi? Mi tartsunk ki a 8 fokba...nos nem.
A mélypont a hétfői nap volt, meg a keddi. Hőmérsékletbe persze a mai. Akkor volt szó a próba fűtésről, hétfőn hívtak, hőfokot nem mondtak, csak hogy próba fűtés. Kedden hívtak, hogy "jah mégse"...és eddig is nagyon arra álltam, hogy akkor a fennmaradó 2 hónapot itthon dolgozással töltöm, de ez adott egy biztos lökést hátulról, hogy bármit is tesznek, ne akarjam ezt megmásítani.
Tegnap vett az intézmény egy hősugárzót (3 hónap után)..., nem sok értelme van. Fogyassza az áramot, várom hogy szóljanak, hogy húzzuk ki.  Amúgy tök jó, én nem éreztem, hogy van értelme, mert ugyanúgy fáztam, pedig fél méteren belül voltam, és lefagyott a kezem. És szép és jó - míg ülsz -  de egy könyvtáros nem ül csak. El kell vinnie a könyveket a polcra, el kell raknia, segíteni kell stb. A legkevesebb idő amit üléssel tölt. És akkor ez konkrétan azt jelentené, ha rendesen működne a hősugárzó hogy meleg-hideg-meleg-hideg-meleg-hideg  és így tovább, ez is roppant egészségesnek hangzik ugye? Nem sokkolódik a szervezet tőle....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é