Ugrás a fő tartalomra

Túlvállalás veszély elkerülése végett

Eseménylista, amire eddig nem jelentkeztem, de kinéztem magamnak!

Időpont 2011. július 1., 00:01 – 2013. június 30., 23:59
A limit 2-5 könyv, és relatíve még van rá két év.
Tervezet:
  1. Alicia Erian: Abroszfej
  2. Cserna-Szabó András: Puszibolt
  3. Czakó Gábor – Banga Ferenc: …és hetvenhét magyar rémmese
  4. Czakó Gábor – Banga Ferenc: Hetvenhét és fél magyar rémmese
  5. Paul Maar: Felbukkan egy szombóc


Időpont 2011. június 24., 08:15 – 2012. december 31., 08:15
Kikötés csak annyi volt, hogy valamely művét olvassuk el, több könyve is várólistás, úgyhogy azt hiszem nem egy lesz.
Tervezet:
  1. John Steinbeck: Édentől keletre
  2. John Steinbeck: Egerek és emberek
  3. John Steinbeck: Érik a gyümölcs
  4. John Steinbeck: Rosszkedvünk tele

Időpont 2011. június 21., 08:53 – 2016. június 21., 08:53
Khm…az úgy volt, hogy nem igazán voltam kötlező irodalomért oda. Így kimaradt sok sok…sok.
Tervezett, kezdés gyanánt:
  1. Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg
  2. Gárdonyi Géza: Egri csillagok
  3. Stendhal: Vörös és fekete
  4. Honoré de Balzac: Goriot apó
  5. Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője
  6. Fekete István: Tüskevár
  7. Mikszáth Kálmán: A tót atyafiak / A jó palócok / Beszterce ostroma
  8. Kosztolányi Dezső: Édes Anna
  9. Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde
  10. Lev Tolsztoj: Anna Karenina

Időpont 2012. április 2., 12:04 – 2012. december 21., 12:04
5 kötet kell abban az évben olvasni. Itt kivételesen figyeltem rá, hogy ne kezdjem el idén, mert az nem ért volna.
Tervezet:
  1. Sue Townsend: Adrian Mole újabb kínszenvedései
  2. Sue Townsend: Adrian Mole és napi hat cappuccino
  3. Sue Townsend: Adrian Mole és a tömegpusztító fegyverek
  4. Sue Townsend: Adrian Mole elveszett naplói
  5. Sue Townsend: Adrian Mole folyó ügyei

Időpont 2011. június 8., 13:39 – 2012. június 8., 13:39
Csak egyet kell olvasni tőle a teljesítéshez, úgyhogy nem nehéz. De nem jelentkeztem rá még, mert nem tudom jövő júniusig kézbe veszek-e tőle könyvet.
Tervezet:
  1. Jane Austen: Büszkeség és balítélet
  2. Jane Austen: Értelem és érzelem
  3. Jane Austen: Meggyőző érvek

Időpont 2011. június 16., 00:00 – 2012. június 16., 00:00
Nincs limit, hogy mit is kell és mennyit is kell tőle olvasni, úgyhogy majd meglátjuk.
Tervezet:
  1. Joyce Carol Oates: Napforduló
  2. Joyce Carol Oates: Egy szép szűz leány
Teljesítve már:
  1. Neil Gaiman – Al Sarrantonio: 27 képtelen történet ebben van egy novellája, tehát relatíve már olvastam tőle. (novella: Joyce Carol Oates:Megkövült alakok)

Időpont 2011. június 1., 00:00 – 2012. december 31., 23:59
Már nekiálltam tavaly azt hiszem az első kötetnek, de valami miatt félbemaradt az egész. És nem azért mert rossz volna a könyv. Kifejezetten tetszett, csak, hangulat ember voltam és nem sikerült az elsőt sem befejeznem. Azért nem nyomtam a részvételre sem, mert ki tudja, jövő decemberig lesz-e kedvem hozzá.
Tervezet:
  1. Raana Raas: Csodaidők 1. – Az ogfák vöröse
  2. Raana Raas: Csodaidők 2. – Kiszakadtak
  3. Raana Raas: Csodaidők 3. – Árulás
  4. Raana Raas: Csodaidők 4. – Hazatérők

Időpont 2011. június 1., 00:00 – 2011. december 31., 23:59
Itt ha teljesíteni, és jelentkezni is akarok rá akkor bele kell húznom, ugyebár idén decemberig tart. Limit nincsen, úgyhogy akár egy kötettel is gondolom teljesítettem, de azért ennél többet néztem ki magamnak.
Tervezet:
  1. Oriana Fallaci: Levél egy meg nem született gyermekhez
  2. Paolo Giordano: A prímszámok magánya
  3. Umberto Eco: A rózsa neve
  4. Alessandro Baricco: Történet
  5. Italo Calvino: Ha egy téli éjszakán egy utazó


Időpont 2011. június 1., 00:00 – 2013. december 31., 23:59
Limit itt sincs, csak amolyan „minél több művét” tehát egytől a teljes életműig terjedő.
Tervezet, mert ezek meg is vannak:
  1. Szabó Magda: Az ajtó
  2. Szabó Magda: Pilátus
  3. Szabó Magda: Régimódi történet
  4. Szabó Magda: Tündér Lala

Időpont 2012. január 1., 00:00 – 2012. december 1., 23:59
Ez amit elrontottam, mert már neki álltam, holott csak januárba kezdődik…
Amit már olvastam tőle:
  1. Clive Barker: Az öröklét tolvaja

Ami tervezet:
  1. Clive Barker: Abarat
  2. Clive Barker: Abarat 2 – Varázsórák, véres éjek
Bár félő, hogy ezeket is még idén elolvasom, akkor meg előre teljesítettem, és kiesett ez a esemény tőlem :D

Időpont 2012. január 1., 00:00 – 2012. december 31., 23:58
Minimum két könyv a limit, és ez is egy év intervalluma és ez is csak jövőre kezdődik. Oda kell figyelni erre! Jó, hogy ilyen előre tudunk már eseményeket :D
Tervezet:
  1. Charles Dickens: A Pickwick Klub
  2. Charles Dickens: Karácsonyi ének / Harangszó
  3. Charles Dickens: Twist Olivér

Időpont 2012. január 1., 00:00 – 2012. december 31., 23:59
Ez is csak jövőre indul, és itt is csak kettő. Úgy döntöttem, próbálom elolvasni a saját Dumas könyveimet ez alkalomból.
Tervezet:
  1. Alexandre Dumas: A fekete tulipán
  2. Alexandre Dumas: A királyné nyakéke
  3. Alexandre Dumas: Ange Pitou
  4. Alexandre Dumas: Egy orvos feljegyzései
  5. Alexandre Dumas: Emma Lyonna
  6. Alexandre Dumas: Húsz év múlva
  7. Alexandre Dumas: Korzikai testvérek
  8. Alexandre Dumas: Mária Antoanette lovagjai
  9. Alexandre Dumas: Monte Cristo grófja

Időpont 2011. május 19., 20:46 – 2013. május 19., 20:46
Ez teljesen egyértelmű, már csak azt nem tudom belefér-e majd az időbe :D
Tervezet:
  1. George R. R. Martin: Trónok harca
  2. George R. R. Martin: Királyok csatája
  3. George R. R. Martin: Kardok vihara
  4. George R. R. Martin: Varjak lakomája


Időpont 2011. január 1., 00:03 – 2012. december 31., 00:59
Már idén el kellene olvasnom mert, a várólista csökkentős eseményemben ez is benne van, tehát nem nagyon halogathatom jövőre.
Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége

Időpont 2011. május 2., 15:09 – 2012. május 2., 15:09
Egy könyv amit el kell olvasni, ami eltántorított eddig, hogy olyan fél tégla méretű a könyv. Pedig már elcseréltem, tehát sűrgősen kellene olvasni, hogy a csere létre is jöjjön :P
Diana Gabaldon: Outlander – Az idegen

Időpont 2011. március 3., 08:40 – 2012. december 31., 23:59
Jövő december a határidő, és 15 könyv a limit. Szoktam magyar írók könyveit olvasni, úgyhogy nem hiszem, hogy gond lenne a teljesítéssel.
Már teljesítve:
Popper Péter: Tűnődések napról napra
Varró Dániel: Szívdesszert
Máté Angi: Volt egyszer egy
Ady Endre: Ady Endre párizsi noteszkönyve

Tervezet:
  1. Bächer Iván: Névsorolvasó
  2. Sóvári Mónika: Szerelmem, Sanghaj
  3. Auth Andrea: Álomgróf
  4. Fehér Klára: Nem vagyunk angyalok
  5. Jókai Mór: A lélekidomár
  6. Jókai Mór: Az arany ember
  7. Jókai Mór: És mégis mozog a föld
  8. Jókai Mór: Fekete gyémántok
  9. Jókai Mór: Kelet királynéja
  10. Jókai Mór: Rab Ráby
  11. Jókai Mór: Szeretve mind a vérpadig
  12. Stolmár Aladár: Az én Csernobilom
  13. Tóth Krisztina: Hazaviszlek, jó?
  14. Tóth Krisztina: Pixel
  15. Tóth Krisztina: Vonalkód
  16. Kertész Erzsébet: Bettina három élete
  17. Kertész Erzsébet: Harriet regénye
  18. Kertész Erzsébet: Szonya professzor
  19. Kertész Erzsébet: Titkos házasság
  20. Kertész Erzsébet: Vilma doktorasszony
  21. Dániel Anna: Margot királyné gobelinjei
  22. Dániel Anna: Roland polgártársnő

Időpont 2012. január 1., 00:01 – 2012. december 31., 23:59
Minimum három könyvet kérnek, ez teljesen jó, én amúgy is szeretem Shakespeare-t.
Tervezet, mert ezek vannak meg, de ez még bővülni fog:
  1. William Shakespeare: A vihar / The tempest
  2. William Shakespeare: A windsori víg nők
  3. William Shakespeare: Lear király
  4. William Shakespeare: Öt dráma
  5. William Shakespeare: Vízkereszt, vagy amit akartok


Tehát ezek amikre nem jelentkeztem MÉG de valószínű fogok, pláne ha sikerül teljesítenem őket. Óvatosság miatt inkább teljesítés után vagy közben nyomok csak majd rá a részvétel gombra :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é