Ugrás a fő tartalomra

Esemény áttekintő…

 Avagy mire vállalkoztam Én botor lélek, és hogy óhajtom azt teljesíteni. ^.^
Mert, hogy nincsenek lehetetlenek. A lehetetlen amúgy a pesszimisták szava, az optimista úgy fogalmazza meg. Minden lehetséges, csak idő kell hozzá…nos időm mint a tenger!

Események, amik tetszettek, amikre jelentkeztem is:

Időpont 2011. január 12. 14:49 – 2012. december 12, 12:12
Ha láttam, nem volt kikötés, hogy hány könyvet is kellene elolvasnom, az állítólagos világvége előtt, így elkezdtem, most tartok kettőnél.
Neil Gaiman: Tükör és füstje lett az első amit olvastam, és véletlen passzolt ide. A másik, David Safier: Jézus szeret engem, amivel még csak nem is jelentkeztem ide, de ahogy látom más felrakta, akkor én is! Két könyv már aktív részvétel, és pár még tervben van.
Tervezet ehhez az eseményhez:
  1. Neil Gaiman – Terry Pratchett: Elveszett próféciák
  2. Meszlényi Attila: A világvége illemtana – Túlélőkönyv
És még ki tudja mi :D

2011. január 15. 00:00 – 2011. december 31. 00:00
A feladat egyszerű, három olyan könyvet kell elolvasni amit rajtunk kívül még alig olvastak (1-3 ember). Ez szimpatikus volt, meg szerintem könnyen teljesíthető, mert magamat ismerve nagy átlagban azt olvasom amit más nem igazán olvas. :D
Teljesítve:
  1. Yu Dan: Konfuciusz szívből
  2. Tőkei Ferenc (szerk.): A rászedett kísértet – Régi kínai kísértethistóriák és más különös történetek
  3. Ady Endre: Ady Endre párizsi noteszkönyve
  4. Rabindranath Tagore: Indiai bölcsességek minden napra
Még sok-sok van tervezve, de ezt az eseményt kipipálhatom :)

Időpont 2011. január 16. 12:52 – 2011. december 31. 23:59
Csak két magyar író könyvét kellett megvenni, majd értékelni, ezzel támogatva őket, meg a magyar irodalmat. Kortárs kötetek jöhettek szóba.
Teljesítve:
  1. Máté Angi: Volt egyszer egy…
  2. Ta-mia Sansa: Sötét Hórusz
Tehát már megvettem mind a kettő „versenyzőmet”, csak még a Sötét Hórusz olvasása hátra van. De szerintem az is hamarosan meglesz.

Időpont 2011. január 20., 00:00 – 2012. december 31., 23:59
Három Durrell könyvet kellene elolvasni, jövő decemberig. Szerintem nem lehetetlen és szeretném is, annak ellenére, hogy hiába iratkoztam erre fel, még nem vettem idén kezembe könyvét.
Tervezet, hogy miket is akarok mindenképpen tőle, mert ezek meg is vannak nekem:
 
  1. Gerald Durrell: A hahagáj
  2. Gerald Durrell: Állatkert a kastély körül
  3. Gerald Durrell: Istenek kertje
  4. Gerald Durrell: Vadállatok bolondja
  5. Gerald Durrell: Vadászat felvevőgéppel

Időpont 2011. február 1., 00:00 – 2012. március 31., 23:59
Nem tudom hányat kell elolvasni, a teljesítéshez, de ha többet mint terveztem, akkor ez nem lesz meg, de szerintem a három itt is ideális.
Amit már olvastam:
1. Stacey O'Brien: Wesley, kedvesem

És amit csak tervezek:
  1. Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt
  2. Victoria Forester: A lány, aki tud repülni

Időpont 2011. március 12., 11:46 – 2011. szeptember 30., 11:46
Ezt már teljesítettem. Szerb Antal: A Pendragon legenda volt az áldozat, amit kinn „olvastam” valójában hangos könyv volt és biciklizés közben ment a fülemben, de azt mondták érvényes ;)

Időpont 2011. április 30., 17:00 – 2012. április 30., 23:59
Még egy sem sikerült, de jónak ígérkezik, már itt vannak nálam, csak neki kell kezdeni. Amúgy ezek a kötetek egy másik eseményhez is majd jók lesznek :D
  1. Daniel Pennac: Foglalkozása: bűnbak
  2. Daniel Pennac: A karabélyos tündér
  3. Daniel Pennac: Zabo királynő baklövése

Időpont 2011. május 1., 09:47 – 2012. május 1., 09:47
Mennyiségi limit nincs. Ókort az ember szereti.  És nyári olvasmányaim között is látható, hogy előveszem bizony Senecát.
Tervezett:
  1. Lucius Annaeus Seneca: Az élet rövidségéről
  2. Lucius Annaeus Seneca: Erkölcsi levelek
  3. Lucius Annaeus Seneca: A nagylelkűségről Nero császárnak
  4. Lucius Annaeus Seneca: Vigasztalások       

Időpont 2011. június 1., 00:00 – 2012. június 1., 23:59
A mesékből sosem növök ki, legalábbis remélem. Van pár tervbe vett mese dolog, de hogy mi lesz itt még jövő júniusig.
Tervezet:
  1. Szalai Lilla (szerk.): Hegyi népek meséi
  2. Szalai Lilla (szerk.): Négy égtáj népmeséi
  3. Simonits Mária (szerk.): A kőoroszlán – Tibeti mesék
Időpont 2011. június 1., 16:15 – 2012. július 1., 16:15
A limit, egy könyv, hát ha sikerül egy másik eseményt teljesítenem akkor automatikusan ez is meglesz :D
Tervezet:
  1. Daniel Pennac: Foglalkozása: bűnbak
  2. Daniel Pennac: A karabélyos tündér
  3. Daniel Pennac: Zabo királynő baklövése
  4. Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg
  5. Alexandre Dumas: A fekete tulipán
  6. Alexandre Dumas: A királyné nyakéke
  7. Alexandre Dumas: Ange Pitou
  8. Alexandre Dumas: Egy orvos feljegyzései
  9. Alexandre Dumas: Emma Lyonna
  10. Alexandre Dumas: Húsz év múlva
  11. Alexandre Dumas: Korzikai testvérek
  12. Alexandre Dumas: Mária Antoanette lovagjai
  13. Alexandre Dumas: Monte Cristo grófja

2011. június 24., 17:14 – 2015. március 24., 23:59
Saját magam indítottam, tehát teljesítenem kell! Évi négy könyvben állapodtunk meg. Tehát kb. 16 vagy annál lehet persze többet is olvasni.
Tervezetem, főleg mert ezek meg is vannak nekem:
  1. Jules Verne: A két Kip testvér
  2. Jules Verne: A lángban álló szigettenger
  3. Jules Verne: A prémvadászok
  4. Jules Verne: A rejtelmes sziget
  5. Jules Verne: A tizenöt éves kapitány
  6. Jules Verne: Az acélváros titka
  7. Jules Verne: Az arany meteor
  8. Jules Verne: Cirkuszkocsival a Sarkvidéken át
  9. Jules Verne: Egy kínai viszontagságai Kínában
  10. Jules Verne: Észak Dél ellen
  11. Jules Verne: Fekete Indiák
  12. Jules Verne: Hector Servadac
  13. Jules Verne: Hódító Robur
  14. Jules Verne: Kétévi vakáció
  15. Jules Verne: Nemo kapitány
  16. Jules Verne: Nyolcszáz mérföld az Amazonason
  17. Jules Verne: Sándor Mátyás
  18. Jules Verne: Utazás a Föld középpontja felé
  19. Jules Verne: Utazás a Holdba / Utazás a Hold körül
  20. Jules Verne: Világfelfordulás / A francia zászló

Időpont 2011. június 25., 08:28 – 2013. január 1., 08:28
Ez egy tökéletes esemény amúgy. Mert amúgy is tervben van, hogy ami megvan könyv azt el is olvasom! Úgyhogy valamennyi sikerülni fog. Tervezet nincs, mert több száz kötetről van szó :P

Időpont 2011. június 26., 06:45 – 2012. június 26., 06:45
Csak olyan könyvet kell olvasni amit kölcsön kaptunk. Eddig is sokat kaptam kölcsön, úgyhogy ez sem lesz nehéz.
Tervezet:
1.      Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt
2.      Victoria Forester: A lány, aki tud repülni

Időpont 2011. június 28., 00:00 – 2011. december 31., 23:59
Egy darabot kell elolvasnom, nem tudom, sikerülni fog-e. A többieknek könnyű, teljesen szépirodalomra mentek rá, de ÉN???  Megnyugtatásképpen nem véletlen vettem meg, de lehet az „idén elolvasás” nagy feladat lesz!
Tervezet:
Buda Attila (szerk.): Messziről felmerülő, vonzó szigetek I.
Japánról szóló, magyar nyelvű ismertetések a kezdetektől 1869-ig

Időpont 2011. július 3., 14:03 – 2016. július 3., 14:03
Limit egy darab könyv, ennél azért többet fogok szerintem elolvasni.
Tervezet:
  1. Celia Rees: Bűbájos Mary
  2. Celia Rees: Farkasszem
  3. Alice Hoffman: A tizenharmadik boszorkány
  4. L. Frank Baum: Oz, a nagy varázsló
  5. Szántó György: A boszorkány
  6. Hans Sebald: Boszorkányok hajdan és ma
  7. Joanne Harris: Aludj kislány


Időpont 2011. július 8., 15:28 – 2011. október 1., 15:28
Végre egy olyan esemény, amihez csak nyaralni kell, meg könyvet vinni magammal és olvasni, ami amúgy is alap. Nincs egyelőre tervezet. Jövő szombaton megyek nyaralni majd addigra kiderül ki lesz a szerencsés akit magammal viszek, az esemény teljesítéséhez ;)


Tehát cseppet sem vagyok telhetetlen, EDDIG csak 16 eseményben veszek részt, plusz pár nem olvasósba, ami mondjuk találkozók stb. tehát nem fogok unatkozni. A következő posztban majd azokat veszem így sorba, amiket csak kinéztem magamnak, hogy „erre is kellene jelentkezni”, de a meggondoltság miatt MÉG nem nyomtam meg a részvétel gombot.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é