Ugrás a fő tartalomra

Ez történt Márciusban

Az a gyanúm, hogy az ez történt Április még ennél is kevesebb információt fog tartalmazni, vagy kevésbé lesz változatos :D

MUNKA:
Március 17-én a könyvtár határozatlan időre bezárta kapuit az olvasók előtt. Én még március 21-ig dolgoztam, tehát bejártam, és csináltuk amit kellett. A kolléganőmmel még gyorsan túlestünk az éves Munkavédelmi Képviselő képzés online vizsgáján, hogy ne Home Office-ba kelljen mindezt elintézni, amúgy is jobb ha ott vagyunk egymásnak és tudunk együtt gondolkodni a dolgokon. Egész héten emellett hazaköltöztettem a fél könyvtárat, megszámoltam, úgy kb. 60 könyv lehet most kinn nálam a könyvtárból, vegyesen újak, és régiek, regények és ismeretterjesztő könyvek. Pár újságot is hoztam haza, hogy hátha lesz rá időm majd. Eddig amúgy szórakozásból még alig olvastam, sőt munkához is alig olvastam, mert estére elfáradok. Ez a sok gép előtt ülést nem szeretem. No meg hiányoznak az olvasók is.
 Tehát egy hét alatt durván átállt a könyvtár Home Office-ra, csak az és csak annyit megy be amennyit muszáj. Próbálkozunk átállni Corvinára, és  a raktár csúsztatása is remekül haladt a 21-ei héten. Múlt héttől itthonról dolgozom, ami kb. azt jelenti, hogy felkelek, reggelizek, és leülök dolgozni, honlapot, molyt intézem, illetve a Dunaújvárosi Hírlap 2000-res éveinek digitális oldalait linkelem hozzá a felvitt helytörténeti link (cikk) gyűjteményhez. Ez kellően agyzsibbasztó meló és néha az idegzsába kerülget közben, amikor cikkek így egyszerűen nem akarnak ott lenni, ahova gondoljuk....izgi. Emellett könyvajánlókat írok, és hát az olvasás is feladat lett, hiszen nehéz ajánlót írni, ha nem olvasom el a könyveket :D

EGÉSZSÉG:
Lassan két hete itthon, tehát lassan elmondhatom azt, hogy nem kaptam el. Bár múlthéten kimentem boltba és postára, de az egész egy gyors ütemű, kb. 30 perces séta volt, és mindenhol szerencsém volt, mert nem voltak sokan, vagy csak utánam lettek sokan, és mindent kaptam amit akartam. De próbálunk teljesen bezárkózni. Apukám jár dolgozni, mert azért a vasgyár nem olyan, ami leállhat, úgyhogy reméljük ő sem hoz haza semmit.
Amúgy mindenki jól van, kicsit néha köhintünk, de kb. ennyi. Meg néha úgy érzem az alvási ciklusom kezd felborulni :D és fura, hogy az "elmegyek a munkába" kb. azt jelenti, hogy megteszek kb. másfél métert, mert kb. ennyire van az ágyamtól a gépem :D
Munkatársakkal, barátokkal tartom a kapcsolatot messengeren, a héten már majd videó chat is megy majd. Persze tesómék hiányoznak, mind a kettő, családostul, de itt is marad a videó kapcsolat :( Pedig remek lenne találkozni és megölelgetni egymást, na de majd ha vége lesz.

OLVASÁS:

Olvasás terén elég béna a hónap. Oké, csak másfél hete vagyok itthon, de azért ennél többet illett volna olvasnom már. Már csak munka ügyileg is. Csak volt egy időszak amikor totálisan képtelen voltam arra, hogy olvassak. Amúgy arra is, hogy filmezzek, tehát inkább dolgoztam.

Elolvastam őket:

Al Ghaoui Hesna: Holli, a hős
Jó volt egynek, de nem fogott meg, sokkal többet vártam tőle, úgyhogy kicsit csalódás volt :(

Rhonda Byrne: A varázslat
Újraolvasás volt, annak idején úgy emlékeztem, hogy borzalmasan nagy hatással volt rám. Nos újraolvasva rá kellett jönnöm, hogy 6 év alatt vagy én változtam nagyot, vagy másodszorra nem jókor olvastam a könyvet. Voltak benne jó dolgok, csak néha nagyon előhozta a szkeptikus énemet.

C. Hecking – C. Schönberger – I. Sokolowski: A jövőnk most kezdődik
Bíztam benne, hogy van olyan jó, mint a Gréta vagyok című könyv, de ez annyira....annyira gyerekes volt. Mármint oké, hogy a gyerekeknek szól, de egyrészt feltételezi, hogy a gyerek veszi meg magának a könyvet (volt rá utaló mondat), de annak ellenére, hogy ekkora önállóságot feltételez a gyerekkel kapcsolatban, mégis úgy beszél hozzá, ahogy egy 3 éveshez sem beszélünk már... Úgyhogy roppant nagy csalódás volt, így olvasás után inkább a Gréta vagyokból írtam ajánlót, még úgy is, hogy az már nem volt nálam, hogy fellapozhassam idézetre kutatva.

Kiss Kincső Rózsa – Bonácz Ágnes – Nagy Andrea (szerk.): J. R. R. Tolkien: Egyén – Közösség – Társadalom
Tetszett, és kedvet adott arra, hogy újraolvassam a Gyűrűk Urát. No nem most fogom újraolvasni, de tény, hogy azért lehet, hogy valahogy betuszkolom az idei várólistámba :D

Lovranits Júlia Villő: Bajban az öreg tölgy
Ezzel bajban vagyok. Egyrészt aranyos, meg cuki, de valami miatt nem éreztem magaménak a történetet. Nem azért mert öreg vagyok hozzá :D Viszont a beszédes nevek nagyon jópofák, és a mondanivaló meg egyenesen időszerű és jó volt. De azt hiszem nem az igazi :) Nekem, a gyerekeknek lehet jobban tetszik majd :D

Még folyamatban vannak:

Steven Jay Schneider (szerk.): 1001 film, amit látnod kell, mielőtt meghalsz
Most, hogy zárva a könyvtár gondoltam, kihozom az olvasóteremből a könyvet. Mert ugyebár általában nem kölcsönözhető. Igazándiból nem hiszem, hogy mindent elolvasok belőle, de film ötleteket meríthetek belőle. Egyenlőre még csak bejelöltem.

Kerry Emanuel: Amit a klímaváltozásról tudunk
Mostanában sok klímaváltozás, ökotudatosság és hasonló lesz olvasmányaim között, legalábbis reménykedem benne, hogy nem csak elhoztam őket, hanem sikerül elolvasnom is őket :)

Randall Munroe: Hogyan…
Reci: ebookban. Nos tudni kell, hogy lassan olvasok. Amúgy is lassan olvasok, Ebook formátumba meg valami miatt még kevésbé megy a gyorsaság - igazándiból azért, mert előbb fogok meg egy papír alapú könyvet, mint az olvasómat, pedig szép olvasóm van. De ez és a másik két reci is tervben van, úgyhogy majd kialakítom, hogy mikor olvasok ebookot és mikor papírt :D

Stephen Fry: Mítosz
Reci papíron. Meglepődtem, mert úgy két hete beszéltem a kiadóval, és utána csend volt, úgyhogy elkönyveltem már, hogy a karantén erre is hatással volt és sosenemjön. De ideért, szép kis könyvecske már alig várom, hogy olvashassam :3

Angela Petch: A toszkán titok
Ferdinand von Schirach: Büntetés
Mind a kettő Ebookos reci. Próbálom majd őket is besuvasztani valahova az olvasási sorba. Persze, hogy ilyenkor a kihívásra meg nem olyat kapunk, hogy olvass egy kék borítós könyvet...az most tök menne :D

KÖNYV BESZERZÉS:
Én idén annyira nagyon nem akartam könyvre költeni :( Jól megfontolt vásárlásaim voltak, aztán egy kicsit megbicsaklottam :D

R. Kelényi Angelika: Mennyei bűnök      1.500 Ft
R. Kelényi Angelika: Mennyei bűnök 2.  1.500 Ft
Simon Stålenhag: Elektronikus állam      -50%
Katherine Applegate: Ivan, az egyetlen    kihíváshoz kellett
Gary John Bishop: Ne sz*rakodj, élj!       csak úgy :P
Stephen Fry: Mítosz                                   reci


Igazándiból erre a hónapra ennyi. Tudom, még holnap is Március. Mindazonáltal, Maradjatok Otthon, ha tehetitek. Ha nem tehetitek, akkor vigyázzatok magatokra és családtagjaitokra. Próbálok többet olvasni, többet blogolni, de kell egy idegállapot ahhoz is, hogy blogra írjak :) Mondjuk úgy gondolom, elég jól viselem ezt az egész nap itthon vagyok, itthonról dolgozom dolgot, bár tény, kellett pár nap, hogy felálljon egy másféle rutin.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é