Ugrás a fő tartalomra

Maradj otthon! Book Tag

Itt is köszi @AniTiger a kihívásért. Eredeti posztot itt olvashatjátok: Hagyjatok! Olvasok!
Immár első napon túl vagyok ami a home office-t magába foglalta. Könyvtárosként amúgy ez egyrészt jó - egy csomó dologban utol fogjuk magunkat érni (digitalizálás, online tartalmak gyártása, corvina, amire átállni szeretnénk hamarost), másrészt fura, hogy senkivel sem találkozom. Mármint anyukámmal és apukámmal igen, mert egy háztartásban vagyunk, de nincsenek olvasók, sem fura emberek körülöttem :D
 A Facebookot próbálom kerülni, mert pánikot kelteni azt tud, meg frusztrációt okozni azt is. Próbálok a minimumra szorítkozni ami a közösségi médiát illeti. Molyra is reggel kb. 10 percre és este úgy max. 30 percre ugrom fel. A meló miatt így is rengeteget ülök még itthon is a gép előtt, úgyhogy minden egyéb gépnél töltött időmet próbálom levinni a minimumra.
Na de akkor lássuk is AniTiger book tag-jét :) Megígértem, hogy kitöltöm és próbálok erre nem két hetet várni XD

Lakás – Hol/hogyan szeretsz otthon olvasni?

Van nekem egy roppant kellemes olvasósarkom, és ott szoktam olvasni. Bár azt hiszem ma már jobb ha betakarózom, mert tegnap bármennyire is megy a fűtés ez a h*lye szél még a házon is átfúj és lefagyott a lábam :)









Konzerv - 1 könyv, amit mindenképpen be kell szerezned otthonra

Hmm, nehéz kérdés, mert a minimalista énem azt üzeni, hogy "ne vegyél semmit, nem kell semmi", így nehéz azt mondani, hogy egy könyv amit mindenképpen birtokolni akarok. De nos...jelenleg egy Magyar-Japán szótárt nagyon szeretnék, úgyhogy ha valakinek esetleg van elfekvőben megdobhatna vele. :D

Gumikesztyű - 1 könyv, amihez más nem érhet, mert sosem adod kölcsön

J. J. Abrams · Doug Dorst: S.
Csak azért nem adom kölcsön, mert még nem olvastam, és teli van kiesni vágyó mindenféle fecnivel és aggódom, hogy nem oda kerülne vissza ahova eredetileg tartozik és hát akkor lehet nem is tudnám úgy elolvasni ahogy kell :D
Megjegyezném megvan már kb. megjelenés óta, és nem olvastam még el, mert mindig azt várom, hogy sok itthon töltött időm legyen, hisz a kiesős fecnik miatt nem utazóbarát és nem ide-oda hurcolás barát...
Hmm...lehet most kellene nekiugrani, most nem kellene elvinnem sehovaaaa....hmmmmm....


Szájmaszk – egy borító, amin nem látszik az arc alsó része

Há, találtam magánkönyvtáron belül is, úgyhogy dupla há :)
Nem olvastam még ezt a mangát, és úgy rémlik, hogy jelenleg nincs is idehaza, úgyhogy nem is tudom most elővenni és olvasni, pedig ez extrán szájmaszkos borító.
Oké tudom, hogy vadászrepülős akármicsoda van az arcán, de feltehetően az is sok dologra jó :D





WC papír - 1 könyv, amire kár volt papírt pazarolni

Van egy csomó ilyen könyv amúgy, most végignéztem, hogy Molyon mire adtam fél csillagot, és körülbelül harminc cím kijött, én úgy döntöttem, hogy Finy Petra: Lámpalány meséi -t hozom ehhez a ponthoz, mert emlékszem, hogy ezt annyira, de annyira utáltam, hogy maradandó és mély nyomot hagyott bennem...ne olvassátok!

Koronavírus – a kedvenc koronás borítód

Igazándiból az összes rész borítója bejön, úgyhogy nehéz választani. Szerintem nagyon menő, ennek ellenére valahogy a könyvek olvasását még csak várólistára tevés szintjén sem fontolgattam.
Szimplán csak tetszik a borító :)








Karantén - 3 könyv, amit el szeretnél olvasni mostanában

John Scalzi: Vének háborúja 
Yuval Noah Harari: 21 lecke a 21. századra
Joshua Fields Millburn – Ryan Nicodemus: Minimalisták 

Mind a három könyv nálam van a könyvtárból, úgy...30-ad magukkal. De ezt a hármat szeretném a lehető leghamarabb elkezdeni. Viszont előtte mindenképpen befejezem azt  a két könyvet amit már most is olvasok, és megfogadtam, hogy egyszerre csak egy könyvet fogok olvasni, úgyhogy jól meg kell gondolnom mikor minek állok neki. Persze aztán lehet megint párhuzamosan fogok olvasni egy csomót, de egyenlőre még úgy gondolom tartom magam ehhez.

TV/Netflix - 5 könyv, aminek imádtad a filmadaptációját

Diana Wynne Jones: A vándorló palota
Fredrik Backman: Az ember, akit Ovénak hívnak
Andy Weir: A marsi 
Becky Albertalli: Simon és a Homo sapiens-lobbi
Neil Gaiman: Csillagpor

Ezekből a legtöbbet többször láttam...oké a Simon-t legalább 5-ször,  a Marsit 2-szer minimum, a Csillagport kb. annyiszor amennyiszer belefutok a tv-ben amikor megy. A Vándorló palotát meg körülbelül évente legalább egyszer. Ové-t nagyon szerettem, de csak egyszer láttam és nem is tervezem újranézni de kedvenc könyv és kedvenc film is :)

Internet böngészés - 3 könyv, aminek nagyon vártad/várod a megjelenését

Adrian Tchaikovsky: A pusztulás gyermekei
Elizabeth Lim: Fénytörések 
Simon Stålenhag: Mesék a Hurokból

A pusztulás gyermekei nálam van már könyvtárból, az első részt imádtam, így gyanús, hogy ezt is szeretni fogom. A Fénytörésekről szinte semmit nem tudok, de a borítója bejött és a fülszöveg is tetszetős. Nos a Mesék a Hurokból, ez megmagyarázhatatlan vonzalom, fogalmam sincs miért de tetszik a leírása, a borítója, meg úgy az egész, úgyhogy mindenképpen szeretném majd elolvasni. :)

Kézmosás - 1 könyv, amit már azelőtt is olvastál, hogy menő lett

Nehéz kérdés, mi számít amúgy menőnek? Amúgy fogalmam sincs, a legtöbb menő könyvet már akkor olvastam, amikor tényleg felfutott, és kevés olyan könyv van amit olvastam, tetszett is esetleg és aztán egyszercsak felfutott volna és menő lenne :D


Köszönöm AniTigernek, hogy játszhattam, kihívottam csak egy van, mert nem akarok úgy meghívni valakit, hogy nem szeretné, és benne bízom, hogy ő örülne neki :D

diamondfox

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é