Magamról

Saját fotó
Munkámat tekintve könyvtári adminisztrátor vagyok. 2006.12.01-e óta, a József Attila könyvtárban (Dunaújvárosban). Kölcsönzés a fő munkaterületem, de emellett, foglalkozom a beérkezett ajándékkönyvekkel, javítom a katalógus hibáit, és a könyvtár Molyos profilját is én használom, tehát én töltöm fel az új könyveinket, és rakom fel oda a híreket. Emellett még ezer más dolgot csinálok, amit általában az éves beszámolóba is elfelejtek beírni, mert már annyira alap :D Nagyvenyimen élek édesanyámmal, egy kertes házban, Bogi kutyánkkal, aki mindenkit szeret, főleg ha kap simogatást és ennivalót :) Érdeklődési körömet elég könnyű lekövetni a blogon, igen a legaktívabb a könyvek szeretete, utána jön az írás. Témakörben a Kelet, a spiritualitás, a buddhizmus, az önsegítő irodalom. Ha szépirodalomra vetemedek, akkor inkább fantasy, minimális romantika, de amúgy bármit szívesen kipróbálok (maximum az első 50 oldal után abbahagyom). Koromból adódóan már megtanultam, hogy nem MUSZÁJ elolvasni egy könyvet, ha nem vonz be, akkor el kell engedni, akkor nem nekem íródott.

2023. november 16., csütörtök

Roxie Nafousi: Manifesztáció - 7 lépés a lehető legjobb élethez

 



Amikor először szembejött velem ez a könyv rögtön érdeklődéssel fordultam felé. Az alcím is megkapó persze, de maga a manifesztáció is igen vonzó a 21. században, mint téma. 

A vonzás törvényéhez hasonlóan ennek is az az alapja, hogy az ember tervezze meg azt a jövőt amit élni akar és azt manifesztálja. Álomtábla, tervek készítése pipa. Szerintem most volt az első, hogy tényleg az ilyesmit meg is csináltam. Vagy nagyobb a hitem az ilyen dolgokban, vagy a könyv képes jobban meggyőzni engem arról, hogy ez jó lesz nekem.

A vonzás törvényével ellentétben a manifesztáció útja igazándiból nem csak arról szól, hogy erősen akarj valamit, azt az univerzum megadja. Az a könnyebb út, ez kicsit nehezebb. Akarj valamit, képzeld el, aztán aktívan kezd is tenni érte, és legyél türelmes és az univerzum majd segít. Csak mindezeket ne akard túlzottan erőltetni.

A hét lépés:

  1. lépés: Legyen határozott elképzelésed
  2. lépés: Szabadulj meg a félelemtől és a kétségtől
  3. lépés: A viselkedésed összehangolása
  4. lépés: Az univerzum próbatételeinek teljesítése
  5. lépés: A hála elfogadása (fenntartások nélkül)
  6. lépés: Irigységből inspiráció
  7. lépés: Az univerzumba vetett bizalom

1. lépés: Legyen határozott elképzelésed:

Itt készítjük el az álomtáblát. Amin nagyjából minden (is) szerepel, amit a jövőben szeretnék. Készíthető fél évre, egy évre, öt évre. Én amúgy konkrétan megcsináltam a fél éves és az ötéves tervet, és bízom a legjobbakban. Elraktam, ahogy a szerző kéri is. Tehát írd meg, jól gondold meg, aztán rakd el és ne nézegesd. Hisz elméletileg amúgy is pontosan tudod, hogy mi szerepel rajta. Nekem az álomtáblára konkrétan nagyjából egy napom ment rá, de tény, nagyon átgondoltam, hogy hol akarok tartani, fél és öt év múlva. Nyugodtan lehet bátran elrugaszkodni a jelen állapottól, hisz pont az a lényeg, hogy ne kössön az, hogy "mit lehet, és mi elrugaszkodott a valóságtól", mert igazándiból elméletben nincs olyan, ami nem lehetséges ;)


2. lépés: Szabadulj meg a félelemtől és kétségektől:

Ezen még dolgozom. A félelem talán nem is annyira jellemző rám, de a kétség, hogy bármi sikerülhet, azért még néha felüti a fejét, de próbálok ez ellen is tenni. De igen ez a rész az ami szerintem azért kicsit több munkát fog tőlem igényelni.


3. lépés: A viselkedésed összehangolása:

"A viselkedésed összehangolása azt jelenti, hogy a tetteiddel megmutatod az univerzumnak, hogy amit hiszel, azt megérdemled. Ez azért van, mert a viselkedésünk és önértékelésünk közvetlen tükörképek." (93. oldal)

Ehhez a részhez csatlakozik (előzi meg), egy rész fejezet az önszeretetről. Merthogy, minden alapja az, hogy magaddal teljesen rendben legyél. Szeresd az életedet, és magadat. Tisztába legyél minden képességeddel, és elhidd, hogy te amit az álomtábládra írtál megérdemled. Méltó vagy arra, hogy az életed új fejezetét a te elképzelésed alapján írd meg. Igen...dolgozni kell az önbizalomhiányon, és a "nem vagyok elég jó semmiben" attitűdön. Mondjuk szerencsésnek mondom magam, félig-meddig, nem mondom, hogy buzog bennem az önbizalom, de tény, a 10 évvel ezelőtti énemhez képest azért sokkal jobb a helyzet :)


4. lépés: Az univerzum próbatételeinek teljesítése:

Ez az a fejezet, ami annyira nem kötött le, de elhiszem, hogy szükséges. Tehát mielőtt elérnénk a vágyott célt, feltehetően rengeteg próbatételen kell keresztül mennünk. Itt is egy erős belső hitre lesz szükség. Mert lehet jön, egy majdnem tökéletes ajánlat, ami majdnem olyan, mint amit manifesztált az ember, és vagy elfogadja, vagy hisz abban, hogy márpedig eljön az is, ami nem csak "majdnem" olyan, mint amit szeretne, hanem pontosan olyan, mint szeretne. - Erről akkor nyilatkozom, ha már itt tartok a manifesztációs úton ;)

5. lépés: A hála elfogadása (fenntartások nélkül)

Mint rengeteg önsegítő könyv, így ez is kiemeli a hála fontosságát. Három kategóriába sorolja a hálát:

  1. Hála önmagunkért: Ezek olyan dolgok, amelyeket értékelni tudsz magadban, például: "Hálás vagyok az erőmért, hálás vagyok az egészégemért, hálás vagyok az elmémért."
  2. Hála az életért: Ezek olyan dolgok, amelyeket értékelsz az életedben, például: "Hálás vagyok a munkámért, hálás vagyok a családomért és a barátaimért, hálás vagyok azért, mert élek."
  3. Hála a világért: Ezek azok a dolgok, amelyek univerzálisak mindnyájunk számára, és amelyekért hálás vagy, például: "Hálás vagyok a napsütésért, hálás vagyok a dolgok összefüggéséért, hálás vagyok azért, hogy utazhatok és új kultúrákat ismerhetek meg."
Igazándiból ehhez nem is tennék hozzá, ez így le is fedi a dolgot :)

6. lépés: Irigységből inspiráció

A legfontosabb dolog, hogy ne legyünk irigyek arra, ami másnak van, és nekünk MÉG nincsen. Inkább tekintsük inspirációként rá, hogy "neki van, oh ez tök jó, tök örülnék én is egy ilyen akárminek". Tisztában kell azzal lennünk, hogy az, hogy másnak van, az nem azt jelenti, hogy másnak, köztünk nekünk is, már esélyünk sem lesz a vágyott célt elérni. Rengeteg dolog, rengeteg ember és esély van a világban. Az, hogy valakinek bejött az élet, hamarabb mint nekünk, nem azt jelenti, hogy aztán ezzel nekünk ez a dolog máris esélytelenné vált.
Nem mondom, hogy sosem vagyok/voltam irigy, de ha belegondolok, amúgy nem ez a fő tulajdonságom. Irigy talán jelenleg csak arra vagyok, hogy vannak akiket elismernek a munkájukban, én meg nem az vagyok akinek erre a következő 3 évben esélye lenne :D De azért manifesztációba benne van, hogy de mégis ;)

7. lépés: Az univerzumba vetett bizalom

És igen, mindezek mit sem érnek hit és bizalom nélkül. Tehát hinned kell, hogy amit manifesztálni akarsz, az menni is fog. Hinned kell és türelmesnek kell lenned, mert ez nem olyan, hogy ma manifesztálom, hogy holnap megnyerem a lottót, és ez be is következik. Lehet az univerzum még nem gondolja úgy, hogy tudsz bánni a pénzzel, így még idő míg megnyerheted ;)

Összességében a könyv érdekes volt. Feltehetően pár év múlva majd újra olvasom, újult fejjel. Az álomtáblát megcsináltam és ráléptem az ösvényre, meglátjuk mikor érek és hova. Ma elkezdem azért a könyv "folytatását" is. Kíváncsi vagyok, abban milyen érdekes dolgokra lelek.


1 megjegyzés:

AniTiger írta...

Ez tipikusan olyasmi, ami rám fér, megy is majd a várólistára.
(Igen, az univerzum próbatételei fejezet valóban unalmasnak tűnik..., de számomra a hálával kapcsolatos lesz a nehéz, nem az.)