Ugrás a fő tartalomra

Geralin Thomas: Rend a lelke mindennek!

Mindig úgy gondoltam, hogy Marie Kondo könyvei nem hozták el számomra a megvilágosodást a rendrakásban. Mindig úgy gondoltam, hogy ő nem mond feltétlen jó dolgokat, vagy eltúlozza a dolgokat, és hogy nagyon japán néhol. Nos, visszasírom! Visszasírom, mert szintekkel több IQ szorult bele abba a nőbe (sosem mondtam, hogy nem lenne okos, csak hogy kicsit fura...) :D, mint ennek a mostani könyvnek az írójába!
Egyrészt ez a könyv (Geralin Thomas: Rend a lelke mindennek!) gyönyörű. Én meg akartam venni, sőt kívánságlistára is raktam, csak kicsit soknak gondoltam, azt a 4.400 forintot érte. Azért ismerjük be, hogy ez nem kis pénz. Pláne egy ~180 oldalas könyvért. Úgyhogy nem vettem meg, hanem felírtam deziderátára a könyvtárnak. Jó az, ha ott megvan, más is szeret rendrakásról olvasni. És,hogy én milyen hálás vagyok így utólag, hogy nem vettem meg. A könyv külseje, és a képek amúgy szépek, de!
Másrészt, egy rohadt szerkesztőt nem kapott a könyv. Gyönyörű könyv és minden... kb. 10. mondat értelmetlen és/vagy elvan benne gépelve valami és/vagy kivan hagyva belőle valami. Először azt hittem, hogy, „Na, basszus, félreolvastam, kezdjük elölről.”... de másodszorra és harmadszorra is totálisan értelmetlen mondatok voltak. És csak ültem, hogy ez most, akkor hogy és miért???
Harmadrészt, az elgépeléseket a magyar kiadás és szerkesztő hiányára fogom, az értelmetlen mondatokban viszont nem feltétlen vagyok biztos, hogy a fordító a hibás. Végtére is nem írhatja át a könyvet, hogy legyen értelme. Csak azért védem, mert amelyik mondatból, véletlenség nem hiányzott semmi, annak sem volt túl sok értelme.
Negyedrészt, az ember azt hiszem, hogy joggal pipa, ha egy drága könyv ilyen pocsék. És joggal pipa, ha „rendrakásról” vesz könyvet, akkor mondjuk úgy, hogy arról szó is van benne! Beismerem, nem olvastam végig. ~180 oldalból ~90-et elolvastam, tehát durván a felét. Abban nem sok volt a rendrakásról. Inkább olyan... „hogyan rendezz be, olyan lakást, amit nem fogsz a büdös életben sem használni, mert csak kiállítva szép, de ne nyúlj semmihez” hatást keltette. A képek is tipikusan olyan,... Amerikaiak. Ennek ellenére tartom, hogy Amerikában korántsem néz ki egyetlen egy ház sem így.
Ötödrészt, gondoltam kapok tanácsokat a könyvtől, hogy miként kellene Jól élhető tereket kialakítani. De elvárás ehhez, hogy két szintes és legalább hat szobás lakásod legyen. A könyv ugyanis kb. ekkorára gondol, mint átlag, és ez alapján rendezi be. Na most, én falun lakom, két szintes házban, de néha hangosan felröhögtem, hogy „aha, persze, biztos elfér”, pedig nálunk nincs túlzsúfolva szinte semmi sem. Egyszerűen nem tudom, kik élnek ekkora házakban. Plusz tartom, hogy ahhoz, hogy ott minden ilyen tipp-topp legyen minden nap, ahhoz anyucika felvesz két bejárónőt, vagy megtiltja a gyerekeknek, hogy megmozduljanak....
Hatodrészt, szidtam Marie Kondo-t, mert nagyon japán a szemléletmódja, és nos, most azt mondom, a japánok értenek legalább egy kicsit hozzá! Életszagúbb volt az, mint ez. Geralin Thomas nagyon amerikai. Nagyon-nagyon el van varázsolva. És a könyv szerint ebből is él... őszinte leszek, írni nem tud. Berendezni lehet, de nagyon távol áll a stílusa tőlem.
Hetedrészt! Ha el akarod olvasni, azt ajánlom, mindenképpen könyvtárból vedd ki! Borzalmasan nagy pénzkidobás lenne, ha ezt így teljes áron bárki megvenné. És ha elolvasás után megtetszik, még mindig megveheted. Tartom, hogy a könyvtár egy remek hely, mert borzalmasan sokat spórolhat az ember vele. Egyrészt pénzt, mert nem vesz meg minden könyvet. A mai könyvárak mellett, amúgy is elég gazdagnak kell lenni, ahhoz, hogy az ember minden őt érdeklő könyvet megvehessen. Másrészt, a pénzen kívül egy csomó mérgelődéstől megment. Mert én kihoztam ezt a könyvet, elkezdtem olvasni, morogtam rajta három napig, morcoskodtam, hogy de szar, és alig haladtam.... És visszavittem. Ennyi, nem volt düh, hogy „b+, mennyi pénzem ráment erre a szarra.”

Külcsín, belbecs: 1/5                    

Szép, de rosszul szerkesztett, magyartalan mondatoktól hemzsegő, helyesírási hibákkal tűzdelt, és szerkesztetlen mondatokból álló. Nem hiszem, hogy így egyáltalán ki kéne adni könyvet. Annyival nem tiszteli meg a kiadó az olvasót, hogy ilyen minőséget kiad a kezéből. (most még a külcsínről beszélek, arról nem a kiadó tehet, hogy pocsék Amúgy IS a könyv)

Fülszöveg:
Jó ​lesz ez még valamire, a múltkor is épp ilyesmit kerestem… Ebben a lakásban már mozdulni sem lehet! Csak nem fogom kidobni, hiszen emlék!
Ismerősen hangzik?
A legtöbben felesleges kacatoktól és lomoktól mentes, rendezett környezetre vágyunk, ám a rendrakásnak már a gondolata is feszültséget vált ki. A helyzet sokszor olyan kilátástalannak tűnik, hogy azt sem tudjuk, hogyan fogjunk hozzá. Bármilyen hihetetlen, de a rendteremtés akár élvezetes is lehet!
A szerző hasznos tanácsokat és szempontokat kínál, hogy mi alapján dönthetjük el, mi az, amit érdemes megőriznünk, és mi az, ami nélkül prímán megleszünk, legyen szó akár a konyháról, a hálószobáról vagy a gyerekek birodalmáról. Segítségével felszámolhatjuk a számítógépünkben uralkodó káoszt, hatékonyabban megszervezhetjük a családunkkal töltendő időt, és ahhoz is kapunk tanácsokat, hogy hogyan tudjuk fenntartani rendet, és hogyan küzdhetjük le a halogatást.
Minden eszközt a kezünkbe kapunk tehát ahhoz, hogy lakásunk ne lomtár legyen, hanem az a hely, ahol valóban otthon érezzük magunkat, és ahová nap, mint nap szívesen térünk haza.

Eredeti cím: Decluttering Your Home
Eredeti megjelenés éve: 2015
Kiadó: Bioenergetic
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 176
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789632912691
Fordította: Goitein Veronika





Tartom, hogy egy Ikea katalógus
elolvasásával többet nyersz, mint ezzel a könyvvel!
Egyrészt ingyen van, másrészt több benne a hasznos
kép!! :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.