Ugrás a fő tartalomra

Áprilisi Új Lakók

 Lassan minden posztomat úgy fogom kezdeni, hogy „nagyon el vagyok maradva”. Azaz igazság, hogy ezt a hónap zárást is elsején akartam posztolni és nem negyedikén, csak elsején éppenséggel a fürdőszobát a mesterek szétrobbantották, és abban a hangzavarban, nem hogy posztot írni nem, lehetett, de még gondolkodni sem. Úgyhogy az április hónap zárása, könyvekben, egyebekben ;)

Recenziók száma: 1

J. J. Adams (szerk.): Sherlock Holmes lehetetlen kalandjai

Ha jól emlékszem írtam is, hogy Holmest várom egyedüli reciként. Voltak emberek, akik megkérdezték, hogy állok a recenziókkal. Nekik a válasz: már nem recizek, amik nálam vannak, lassan de biztosan fogyni fognak, de újat nem kérek. Hála az égnek a könyvtár ahol dolgozom kellően felszerelt ahhoz, hogy ha újdonságra vágyom, beszerezzék, így nem kell recenzióba kérnem semmit sem. Ha valami olyannyira fontos szívemnek és annyira vágyok rá, hogy most azonnal kell, nos, akkor megveszem. Az úgy a tiszta és úgy nem kell elszámolnom vele, senkivel sem (csak magammal). Próbálom a lemaradásokat behozni, és felszámolni azt a rengeteget, ami felhalmozódott itt!
 Holmesnak amúgy története van. Könyvfesztiválon találkoztam azzal az Ad Astrás hölggyel, akitől kértem, így sikerült személyesen is megismerkedni. Úgy látszott, hogy örült nekem, minden esetre jól esett, hogy megismert, mondott neki bármit is a nevem. Mosolyogva vonultam el a standúktól egy Harmóniás bögrével, egy csomóborítós cuccal (A/4-es papírra nyomtatott borítókép), és rengeteg könyvjelzővel, amit kiraktam a könyvtárba, hogy szabad préda… nos, már elvitték mindet :D

Vett könyvek száma: 15

A. M. Aranth: A Liliom Kora
Adam Rex: A Smek nap
Blake Crouch: Az utolsó város
Blake Crouch: Wayward Pines
Grady Hendrix: Horrorstör
J. R. R. Tolkien: Beowulf
James Frey: Endgame – Toborzás
Jeanette Winterson: Teher
Jennifer L. Holm: A tizennegyedik aranyhal
Josh Malerman: Madarak a dobozban
Lauren DeStefano: Hervadás
Lilian H. AgiVega: A Bermudák királynője
Murakami Haruki: Miről beszélek, amikor futásról beszélek?
Rene Denfeld: Az elvarázsoltak
Vivien Holloway: Moira

A 14 könyvből 9 a könyvfesztiválról bandukolt hozzám. A Wayward Pines első és harmadik része az Alexandrából, mert muszáj volt beszereznem a hiányzó köteteket. A Smek nap hirtelen felindulásból, idegesség és stressz kezelését képező vásárlás volt. A Hervadás meg Antikvarium.hu-s 50%-os húsvéti tojástörés eredménye. A könyvfesztivált amúgy annak ellenére, hogy 9 könyvvel zártam, anyagilag 0-ra jöttem ki. Kellően sok könyvet sikerült eladnom ahhoz, hogy ezek finanszírozzák a randalírozásomat a standoknál. Új Tolkiennek nagyon örülök, a Horrorstör és a Madarak a dobozban kötelező volt, az Elvarázsoltak hirtelen felindulásból jött velem, Murakami a zsákbamacska volt a Geopennél, Winterson-t meg 500 forintért vesztegették és úgy döntöttem, hogy ennyiért bizony jön velem haza! A Toborzást a tesómtól vettem át, mert jónak tűnt, majd meglátjuk! Moira és a Liliom kora betervezett „támogassuk a magyar kortárs fiatal írókat” megmozdulásom volt, Wee írásait szeretem is, nos, A. M. Aranth –ról meg 20 oldalnyi ismeretség után még nem mondanék véleményt :D Bár sejtésem szerint Már kinyírta, eltűntette az egyetlen embert, akit kedveltem az első 20 oldalban :P oh, igen a Bermudák királynőjét meg 256 Ft-ért dobálták a jónép után a book.hu-n, úgyhogy akkor már lecsaptam rá (és jó fejségemben vettem egész trilógiát a könyvtárnak ajándékba… :D Került vagy egy ezresbe)

Happoltam: 3

Gyalwa Dokhampa – Őeminenciája Khamtrul Rinpocse: A nyugodt elme – Út a boldogsághoz
Robert Foster: Tolkien enciklopédia A-tól Z-ig
Vszevolod Ovcsinnyikov: A cseresznyefa ága

Három happolásból kettő kívánságlistás volt. Tolkien enciklopédia régóta rajta volt a listán, ahogy a Nyugodt elme is. örültem, mert igazándiból mindegyiket 5 pontért happoltam (talán a Tolkien enciklopédia volt tíz pont).

Cserék száma: 5

Brandon Mull: A mesés menedék
Federico Moccia: A felhők fölött 3 méterrel
Kim Harrington: Clarity – A tisztánlátó
On Sai: Lucy
Piper Kerman: Orange is the new Black – Túlélni a női börtönt

A Lucynek örülök a legjobban, utána a Túlélni a női börtönt, mert arról hallottam már. A másik három olyan könyv, hogy hallottam róla, és olvastam is volna, ha a közelben van, de megvagyok nélkülük is. Remélhetőleg azért majd sorra kerülnek. Kellett valami kis könnyed is nekem mostanában :D

Könyvmentés címszóval: 18

Arkagyij Sztrugackij – Borisz Sztrugackij: Stalker
Gore Vidal: Teremtés
Göthe Salmander (J. K. Rowling): Legendás állatok és megfigyelésük
Popper Péter: Válság és megújulás
Salman Rushdie: Az éjfél gyermekei
Szabó Magda: Ókút
Szimota Szeidzi: A japán katona
Világszép Vaszilisza
Voigt Vilmos (szerk.): A három özvegy miniszter
William Shakespeare: A vihar
William Shakespeare: A windsori víg nők
William Shakespeare: Antonius és Kleopátra
William Shakespeare: Athéni Timon
William Shakespeare: Julius Caesar
William Shakespeare: Minden jó, ha vége jó
William Shakespeare: Othello
William Shakespeare: Tévedések vígjátéka
William Shakespeare: Titus Andronicus


 Igazándiból jóval több mentett könyvem van, szimplán nem raktam mindet magánkönyvtárba, mert a legtöbbről semmit sem tudok, csak a cím tetszett meg és elhoztam. Ezeket egy külön polcon tárolom molyon is, és a valóságban is. amiket magánkönyvtáraztam, azok Shakespeare és a többi felsorolt. A Shakespeare kötetek jól jöttek a nagy Shakespeare projekthez. Ki is választottam a Titus Andronicust, el is olvastam már, úgyhogy majd május 19-én, amikor rám kerül, a sor olvashatjátok a posztot róla. Egyelőre még nincs megírva, de a feladat felét elvégeztem (még filmet nézek, drámát olvasok, ami ihlette, vagy amit ihletett, és a netet bújom :D, meg vagy 5-6 könyvet)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é