Ugrás a fő tartalomra

Ez történt Októberben

Mangaka: Pixiv Id 2632348


 Kivételesen ebben a posztomban, nem arról fogok írni, hogy mik következnek a hónapban olvasás ügyileg. Azaz igazság, hogy azért nem mert nem akarok ígérgetni, aztán fejemet a falba verni, hogy nem sikerült elolvasnom a kiszabott könyvet, még mindig nem…és még mindig nem. Az élet fája például június óta vár arra, hogy elolvassam, és jön a következő része. De nem tudom, novemberben elolvasom-e. Akarom olvasni, csak nem mindig úgy van az, hogy amit akarok az úgy is van.
 Mert leírhatnám, hogy amit ott oldalt láttok az aktuális olvasmányoknál, azok jönnek a hónapban. De lehet nem azok. Kedv függő. Speciel a fél gyerekkönyvtár nálam van, meseügyileg kulturálódom ki egy kicsit. Most, hogy annyira sok szép könyvet kapott a felnőtt és gyerek könyvtár is. Legalább eldicsekedem egy kicsit. Idén, a mindennapos dolgaim mellett, összeírtam olyan sorozatokat, amik hiányosan voltak meg a könyvtárban. Vagy mert kikopott az állományból egy-egy rész, vagy nem is volt meg. Most, a könyvtár ezeknek egy jó nagy részét bepótoltam. Reményeim szerint ez az olvasók öröme is lesz. Jó volt csütörtökön tömeget látni a könyvtárban. Sajna mostanában ritka, hogy ennyien vannak a könyvtárban. Fogalmam sincs,hogy lehetne olvasókat szerezni, lehet egy kis maketing kellene ide is.
 Tehát mesék, és minden egyéb is jöhet. Az elmúlt hónapban sajnos melléfogtam párszor könyv ügyileg. A Nyereményről írt értékelésemet olvashatjátok is lentebb, míg az Ember könyvéről nem írok posztot. Azaz igazság, hogy elejével tetszett, az alap elgondolás is érdekes, de aztán a 200. Oldal körül teljesen érdektelenné váltam a könyvvel szemben, és kínkeserves lett volna, ha végigolvasom. Annyi jó könyv van, amit olvasnom kellene, hogy ez már nem fért bele. Így is napokig olvastam. Ami tekintve, hogy 290 oldal elég meglepő, egy ekkora könyv körülbelül, két délután lenne normál esetben, de négy délután is csak 200 oldalra volt elég. Sajnálom, mert tényleg szeretni szerettem volna :(
 A múlt hónapban voltam moziba is. A Turbót néztem, ami szerintem amúgy egy roppant aranyos mese. Barátságról meg hasonlókról, aprócska csigára átírva. Film ügyileg a Jégvarázst várom, decemberbe…jó lenne, ha időben játszanák Dunaújvárosban is, már csak azért is, mert ez tényleg Mozinézős film lesz. Mint kiderült, elég sok gyermeklelkű emberrel vagyok körbevéve, és nem nehéz társaságot találni egy-egy mozihoz.  Októberben megnéztem még az Epic-et, nekem tetszett, Gabye meg még nem nyilatkozott. Elkezdtem nézni a Bura alatt című sorozatot is, egész jónak tűnik, talán egyszer ráveszem magam a könyvre is. Kiolvastam a Scott Pilgrim mangákat, és a filmet is megnéztem (miután az értékelésemnél örülgettem, hogy mindjárt jön a film, és felvilágosítottak, hogy kb. 3-4 éves már…) , szerintem teljesen naprakész vagyok filmekkel! Még mindig animációs film a Croodék…hát, nem túlzottan hozott lázban, egyszer nézős volt. És láttam a Szemfényvesztőket is, az meg inkább szerintem látványos, mint jó. Tehát a hónapban elég sokat filmeztem, pedig alapjában véve inkább olvasós vagyok.
 Ma elkészült az új könyvespolcom is. Már be is laktam, szerintem úgy egy óra volt, mire felpakoltam rá mindent. Próbálkoztam kiadók szerint és írók szerint pakolni. A vége az lett, hogy aránylag tényleg egy helyen vannak, egy polcon, aztán a másik két szekrénybe meg a többi könyv. A vicces az, amikor egy sorozatot próbálok egy helyre rakni, de akkor a kiadós bukik, mert három rész van eddig, ebből mindegyiket másik kiadó adta ki…bonyolult az élet.

Tehát nem tudom mit olvasok a hónapban, és miről posztolok. Szeretnék írni, mert szeretek írni. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é