Ugrás a fő tartalomra

Clare Gogerty: Spirituális ​helyek - Több mint 150 varázslatos úti cél a világ körül

 

Könyv: Clare Gogerty: Spirituális helyek

Kiadó: HVG Könyvek

Kiadó székhelye: Budapest

  • Kiadás éve: 2022
  • Oldalszám: 224
  • Kötés: Keménytáblás
  • ISBN: 9789635650590
  • Fordította: Kövesdi Miklós
  • Megjelenés időpontja: 2022. szeptember 20.


Szeretem azokat a könyveket, amikkel igazándiból bejárhatjuk a világot, egy adott ember szemszögén keresztül nézve. Az összes ilyen válogatás ugyanis, egy ember, vagy egy csoport által a címben foglaltak szerinti gyűjteménye.
 A könyv nagy részével egyetértettem, megtudtam magyarázni, a szerző is megtudta magyarázni, hogy miért is spirituálisan fontos hely az adott hegy, templom, zuhatag, kő, stb. De voltak kivételek, amiket igazán ki lehetett volna hagyni, mert nem spirituális, és totálisan kilóg a többi közül.
Tudom, most ez olyan lesz, mintha magam népe ellen beszélnék, de komolyan Magyarországon mást sem talált, mint a fürdőket, ahol amúgy ki is fejtette, hogy hát annyira nem spirituális a dolog, de mennyi fürdő van Budapesten. Mintha az ország Budapesten túl nem létezne. Szerintem rengeteg spirituális hely van az országban, feltehetően ősgyökeres, régi dolgok is... de van két oldal az országról, hogy de jó fürdők vannak itt... wtf -.-
És volt még pár hely ami döcögött, de igazándiból a spiritualitás is olyan, hogy ki mit érez annak, akkor az már az úgy az. Japánban is jóval több van mint amit felsorol, és feltehetően Amerikában is, Kínába biztosan, és Európában is...és Afrikában és Ausztráliába is. Nem tudtam eldönteni, hogy csak nem akart úgy járni, hogy ugyanazon szent helyeket mutatja be, mint minden ilyen válogatás, és ezért kerültek bele random dolgok, amiknél már a leírásnál döcögött a dolog. 
Tény, a világ teli van szent és spirituális helyekkel, amiket az ember szívesen bejárná. A legtöbb ilyen hely, amit a könyv is bemutatott, vallástól független szent hely. Bárki élvezheti, de tény, adott vallás hívei fogják majd jobban, mélyebben átélni az ott létet. Kedvem kerekedne, hogy bejárjam a világot, vagy legalábbis a Japán szekcióját a könyvnek, hogy minden templomba, hegyre felmásszak amit csak Én fontosnak tartok. De tisztában vagyok azzal, hogy ez anyagilag lehetetlen. (nem csak jelen inflációs helyzetbe, hanem amúgy sem). Minimum egy lottó ötös és az kellene hozzá, hogy ne foglalkozzak a klímával és ide-oda repkedjek a rengeteg pénzemből és ez ne zavarjon. De mivel sem millióim nincsenek, és az ökológia lábnyomom is próbálom a legkisebbre zsugorítani, így nekem ezek álmok maradnak. Ilyenkor jók az ilyen könyvek, nagyon csinos és szép képekkel, hogy bejárhassuk lélekben, ha már máshogy nem.
 Amit én még eltudtam volna képzelni a könyvben egy kicsi, nem túl nagy térkép. Igen, voltak térképek csatolva, de valahogy mégsem olyanra gondolok. Akár a kontinens elválasztó is lehetett volna adott kontinens és ott bejelölni, hogy mikről lesz szó konkrétan. Úgy egybe látni , vagy akár egy egész világtérkép ugyanígy bejelölve azt a 150-nél több helyet, amit érdemes megnézni. Na azt hiányoltam :)
Amúgy szép kivitelezésű a könyv, és a pár tök random, tök nem oda illő, szerintem témán kívüli oldalakat eltekintve nem volt vele baj. Jó volt olvasni, jó volt "bejárni" a világot, és egy csomó információt megismerni egy-egy vallás egy-egy szent helyéről. Nem túl sokat, pont annyit amennyit egy laikusnak elég tudni. Felkelti az érdeklődést, és majd ha valami érdekes, akkor az ember utána olvashat :)


Fülszöveg:
A különleges udvarokkal, oltárokkal tarkított purák Balin, a titokzatos Callanish kőkör Skóciában, a lenyűgöző „Vízesések földje” Brazíliában és a káprázatos óriási kaurifenyők Új-Zélandon, megannyi úti cél, amely sokkal több egyszerű turistalátványosságnál.

A természet szentélyei és az egyedül álló épületek csodálatos gyógyulásokat indítanak el bennünk, lehetővé teszik, hogy kikapcsoljunk, átszellemüljünk, újraértelmezzük addigi életünket. A szerző több mint 150 varázslatos vidékre kalauzol el, és izgalmas betekintést nyújt a nevezetességeket övező mítoszokba, a lélegzetelállító fotók pedig teljessé teszik ezt a virtuális, spirituális Föld körüli utazást.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é