Ugrás a fő tartalomra

Nyaralás - Negyedik nap (Hajózás - Kotor) - Ötödik nap (Hazatérés)

Kicsit el vagyok maradva a nyaralási élmények megírásával, pedig az eredeti terv az volt, hogy akkor, ott frissiben meg is írom. De általában fáradt voltam estére, így elmaradt. A Negyedik napot és a haza utat viszont egy posztba gondoltam, és majd lesz egy, ami a szállásról fog csak szólni. Remélhetőleg még októberben és nem majd jövőre, mert addigra lehet, hogy megszépülnek az emlékeim a szállodai szobámról.

No de akkor negyedik nap, Kotori öböl.
 Előző nap sikeresen teszteltük, hogy nem vagyok annyira tengeri betegségre hajlamos, úgyhogy már kevésbé izgultam. Annak ellenére, hogy nagyobb volt a hajó, mint előző nap, és nagyobbak voltak a hullámok is. Ugyanis este zuhogott az eső, és egy vihar zúgott át Herceg Novi-n és értelemszerűen a környéken, és nem kihagyva a tengert. Így míg Herceg Novi vonzáskörzetében hajókáztunk addig pontosan olyan élményben volt részem, mintha egy hullámvasúton ülnék, és néha az arcomba csapna a víz. Pedig mi egészen jó helyet találtunk a hajón, és nem lettünk túlzottan vizesek sem, ellenben szegény emberkékkel, akik konkrétan oldalt ültek. Tudni kell, hogy én nem szeretem a hullámvasutakat, és emellett a nagyobb lejtőket sem szeretem (pláne biciklivel, mert nem szeretem, ha gyorsan száguldok az ismeretlenbe), tehát én meglettem volna kisebb hullámokkal is, de ezektől sem voltam rosszul. Volt egy fiatal srác, aki viszont az oda utat konkrétan úgy töltötte, hogy a földet bámulta és sápadtam próbált túlélni.
 10 órakor indultunk és szerintem egy jó fél óra kellett, hogy beérjünk egy kevésbé háborgó részre. Mindenfelé amerre csak néztünk hegyek voltak. Komolyan életemben nem láttam ennyi hegyet, mint akkor abban a négy napban. Néha egy-egy házikó a nagy semmi hegy közepén, amit nem is értettünk, hogy hogy a fenébe épült az oda, és hogy mennek fel. Komolyan néha nem volt egyértelmű, hogy jutnak oda az emberek. Míg a Kotori öbölbe mentünk, néha meg-meg álltunk, hogy felvegyünk embereket. Elhaladtunk egy városnyi nagyságú épülő szálloda komplexum mellett is. Az gyönyörű lesz, amikor felépül, mert láthatóan egy stílusú és így olyan szép az összhatása. Elhaladtunk nagy hajók mellett is. Vicces volt, amikor egy nagyobb óceánjáró mellett elmenve hüledezik az ember, hogy nézd, „akkora, mint a falu mögötte”, és hú meg há mekkora, aztán odébb mész és kiderül, hogy ez egy KICSI óceánjáró volt, mert éppen jön egy annál úgy durván háromszor nagyobb ki az öbölből. Jah, meg is fogadtam, hogy utánanézek annak, hogy mennyi lehet egy ilyen föld körüli óceánjárás, időben és pénzben, de még nem jutottam el addig, hogy tényleg megnézzem. Mondjuk, csak kíváncsiságból érdekelne, mert már egy napos hajókázás után is este kicsit szédültem, mert hiányzott a himbálózás a lábam alól :D
 Elég hamar elértünk a szigetre, amin egy kápolna állt, ahova nem mentünk be, mert fizetős és nem vagyunk túlzottan vallási megszállottak, hogy ezt nekünk mindenképpen látnunk kell. De vettem a „bazárba” hűtő mágnest, nagy nehezen találtam olyat, amin nincs szentlélek és még egészen normálisan néz ki. A hajóra visszaszállva már készült az ebéd. Őszinte leszek, tudtam, hogy van mosdó a hajón, de nem akartam kipróbálni, így maradtam a biztonságos kajáknál. De anyumék legalább jóllaktak a finom sajt, sonka, zöldség, sültkolbász kombóval, meg egy kis borral. Amúgy illatra tényleg jó volt. nekem maradt a Magyarországról kivitt Győri édes pár szeme.(még hazafelé is azt ettem, teljesen gazdaságos :D)
 Amikor Kotor-ban kiszálltunk rögtön becéloztuk a falat, a lépcsővel, az óvárossal. Szereztünk egy térképet is, hogy tudjuk merre menjünk, ennek ellenére, arra amerre mentünk minden út le volt zárva. A wc amit itt találtunk, nos fizetős volt, és a színvonalat inkább nem nagyon ecsetelném. Szerintem egy fizetős wc-nek nem szabadna így kinéznie, ingyenesnek sem, de fizetősnek pláne nem. Aztán megtaláltuk a lépcsőket, leperkáltuk a 3 eurós belépő díjat, és megindultunk felfelé. Én az első megállónál meg is álltam, mert nem találtam olyan nagyon jónak az utat felfelé, no meg a lábam sem az igazi. Ennek ellenére elnézelődtem ott, míg anyumék felmentek egy megállóval feljebb. Megjegyezném, hogy a helyre ráférne egy renoválás, de láthatóan már kezdik turista baráttá tenni, mert legalább kukák voltak. Meglehetősen sokat tud az jelenteni amúgy. Aztán vissza indultunk, még ittunk egy isteni limonádét. Montenegróban amúgy a legbiztosabb, amit nyugodtan lehet inni az a limonádé, mert tényleg az van benne ami kell, citrom, meg víz. A cukrot úgy adják hozzá, hogy te magad eldöntsd, mennyire akarod, hogy édes legyen. Amikor ittunk, utána még körbe mentem, hogy beszerezzem a hűtő mágnest, meg pár ilyen-olyan apróságot az itthoniaknak :)
A hajó hazafelé még megállt Perast-ban, ugyan mi már mentünk volna haza, de itt is kaptunk egy órát, hogy eltöltsük valamivel. Perast az egész ….körülbelül egy utca, úgyhogy elég hamar megnéztünk mindent amit látni lehetett. A fennmaradó időben limonádéztunk, vagy sörözött aki sört szeretett volna, aztán irány a szálloda. Éhesek és fáradtak voltunk mire hazaértünk, és a szél is újra feltámadt. Még bementünk egy kis közértbe, pár ilyen-olyan innivalóért vagy csokiért. Aztán vacsora és fizetés.

Irány haza – Montenegró – Bosznia-Hercegovina (Blagaj – Mostar)
Mivel sikerült elintéznünk, hogy kapjunk „hideg reggelit”, így már reggel hatkor útra is keltünk. Én magam ötkor keltem, és így hatra úgy ahogy sikerült felébrednem is, és útra késszé válni. A hideg élelem, három szendvicset, egy almát, egy üdítőt jelentett, amúgy ez volt úgy a napi fogyasztásunk is. Kora reggel már átléptük a határt, és bevetettük magunkat a hegyekbe. Csak, hogy a következő durván 8-9 órában hegyeket lássunk nonstop. A haza úton persze megálltunk párszor, tankolni vagy éppen a látnivalókat megnézni. A Blagaji forrás elég jól ki volt plakátozva, és GPS-el nem is nehéz oda találni. Már szinte mindenhol elfogadták az Eurót, viszont a nem létező nyelvtudásunk miatt borzalmasan nehéz volt elérnünk, hogy gyűjtési célból (apukám gyűjti a különféle pénzeket), szeretnénk Eurót cserélni konvertibilis márkára. A Blagaji forrásnál nem is sikerült ezt megtenni. De a forrás maga amúgy szép, és bár beépítették mindenfélével eléggé közel lehetett menni. A következő megállónk Mostar volt, hogy megnézzük a hidat, aztán átmentünk egy másik hídra, hogy megnézzük azt a hidat, ahol álltunk. A bazársor amúgy szerintem hangulatos volt, és lehetett mindenféle haszontalan dolgot venni, vettem is pár meglepit, meg egy könyvjelzőt, ami szerintem lazán van fél kiló, úgyhogy egyelőre még nem tudom, hogy mikor tudom használni vagy megmarad csak dísznek. Mostar után viszont nem nagyon álltunk meg sehol.

Sokan riogattak minket, hogy Bosznia-Hercegovinán át jönni veszélyes. Nos nem az. Lassú, de nem veszélyes. A hegyek miatt borzalmasan lassan lehet közlekedni, mert autópálya egy helyen van, és az is durván 40 km, tehát mire begyorsítanál, hogy „hellóka, autópálya” addigra vége :D. A reggel hatos indulás után, este negyed hétkor parkoltunk le itthon, borzalmasan fáradtan. Én még kipakoltam, megfürödtem, és ledőltem, mert másnap már kezdődött a délelőttös hetem. Fúj de rossz volt felkelni reggel hatkor :D

A nyaralás többi posztja:

Herceg Novi

Perast

Kotor

Blagaj

Mostar

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é