Ugrás a fő tartalomra

Ez történt Májusban

Ez történt Májusban, merthogy egy kicsit el vagyok maradva posztokkal. Azaz igazság, hogy sajnálatos módon néhány poszt ötletet azóta el is felejtettem, úgyhogy már nem igazán tudnám megmondani, hogy mi is az amiről akartam írni, a hónap záráson kívül. ma nincsen várólista vasárnap, mert nem igazán voltam a héten gép közelben, így sajnos vagy nem sajnos, a várólistám sem gyarapodott túlzottan.
 Viszont Májusban vettem könyvet, rögtön hármat is. Jó, valójában nem egyszerre, de azért a hónapra lebontva megvolt a vásárlás.


 A könyvek össz. értéke 7.500 Ft volt. Ebből a Dél-Korea a maga 6.000-vel messze viszi a pálmát. Russell 500 Ft, míg a Gó 24 leckében 999 Ft-t taksált. Még nem tudom, hogy ér-e valóban 6.000-ret, mert nem álltam neki még. Viszont, az előadás amit meghallgattam az írótól tetszett, illetve a könyv kivitelezése magában is gyönyörű. Más nem szép! Bár szerintem rengeteg fontos, érdekes infót tartalmaz, úgyhogy pozitívan gondolkodva úgy érzem megérte. A Gó-ba meg már régóta bele akartam magamat vetni, a Hikaru no Go (2001–) óta, amit mindig is imádtam nézni. Még Gó táblám és köveim is vannak, csak partner nincs akivel játsszak, a netes felületeken meg borzalmasan bénának érzem magamat, de most!! Most majd megtanulom, hogyan is kell játszani.
 A hónapban összesen 10 posztot írtam:


Mint látható, már a Várólista vasárnap sem sikerült mindig, minden hétre időzítenem, volt, hogy kimaradt, ennek ellenére folytatni fogom, mert nem rossz szerintem, a neve is marad, csak nem ragaszkodom a minden vasárnaphoz. Elkezdtem az Emlékek Őre sorozatot, a Mini-Könyvklub keretében olvastam, aztán azzal a lendülettel folytattam is. A filmet is sikerült megnéznem, de be kell ismernem, hogy nekem az nagyon nem tetszett. Ezen kívül, olvastam „önsegítő” könyvet, Japános könyvet, és sajna Ferber Katalin nekem túl negatív szemléletű. Tudom, hogy Japán sem tökéletes, és tudom, hogy feltehetően rengeteg dologban fura és európai szemmel felfoghatatlan, de Ferber Katalin konkrétan csak negatív dolgot emelt ki…olyan negatív, megkeseredett, életunt, mártír a könyv alapján, úgyhogy úgy döntöttem, egy jó időre (ha nem végleg), de hanyagolom az ő Japán témájú könyveit…meg úgy a könyveit egybevéve.
 A hónapban olvastam a Végzetes utazást is, ami ugyebár a Dr. Csont sorozathoz köthető. Aztán nagy vonalakban elmeséltem Szimirzának és AniTigernek egy beülős pénteken (születésnapozáskor), hogy miről szólt a könyv, és mi miért nem tetszett nekem. Mint kiderült a könyv és a sorozat nagy vonalakban ugyan hasonlít, de nem mindenben, ezért is nem értették a csajok, hogy mégis miért utálom, nézem le a főszereplőt, hisz hát Bones ilyen.
 Ezen felbuzdulva elkezdtem nézni a sorozatot Dr. Csont (2005–). Május nyolcadikán kezdtem, és ma június ötödikén, tartok az ötödik évad hetedik részénél. Vagy a nyolcadiknál, lehet nézek ma még egyet. A sorozatról: Nem is tudom, igazándiból tetszik, hisz ha nem tetszene nem néznék meg ennyi részt, viszont félek is a sorozattól, mert sokan kb. itt hagyták félbe ahol tartok, és kezdem érteni, látni, hogy miért is lehetett ez mérföldkő, és miért mondtak le páran a folytatás nézéséről. Ennek ellenére egyelőre még úgy hiszem, hogy jó lesz ez nekem.
Lucifer (2016–) elkezdtem ezt a sorozatot is nézni, majd két rész után úgy döntöttem, hogy ez engem nem köt le. Feltehetően mert Lucifer bár édipofa, de nem tudom úgy szeretni és/vagy utálni, hogy egyáltalán érdekeljen, és akkor ne is beszéljünk a nyomozócsajról -.-
Kung Fu Panda 2 (2011) Millió éves elmaradásomat behozva folytattam azt a mesét, amit eleve sem szerettem annyira. Ez talán jobb volt, de valahogy furább is. Nem tudom, idegesített a főgonosz…de egyszer meg lehetett nézni, és talán ráveszem majd magamat arra, hogy a harmadik részt is megnézzem….lehet, nem biztos.
Az emlékek őre (2014) ezt is megnéztem, és írtam is róla: Emlékek őre Film kontra Könyv (Spoileres), Tömören: ez egy borzalmas adaptáció!
Elkezdtem nézni Animeket is, méghozzá két igen beteg animet. Egyelőre mindegyiknél ott tartok, hogy megnéztem az első részt és még a mérlegelés fázisában vagyok, hogy akarom-e a többit vagy saját érdekemben elfelejtem, hogy ezek léteznek :D


Júniusra a filmes tervek:
Saul fia (2015) – ez nem biztos….nem biztos, hogy ez kell nekem.
Dr. Csont (2005–) 5 évadtól, amíg jutok
A barátságos óriás (2016) Ezt moziba! Sicc-el, meg aki még jönni akar :D

Megjegyzések

Mariann Czene üzenete…
<3 Kis herceg <3
nem száz százalékban az eredeti történet, de szerintem nagyon jól sikerült a mába átültetni, külön klassz, hogy többféle technikával készült, és a zene!
Suis moi Camille-tól nálunk a kedvenc francia dal :)
(ennek örömére, h megírtam ide, megint meghallgatom)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é