Ugrás a fő tartalomra

Kérdeztek, felelek

Azt mondta @Shanara, hogy a lustaságomnak köszönhetem, hogy most kb...30-40 kérdésre kell válaszolnom és nem csupán 11-re. azt eldöntöttem, hogy én már nem kérdezek tovább, nem jelölök tovább, mert akiket olvasok, és jelölhetnék, azokat már mind jelölték (és nem voltak lusták válaszolni, így tudja mindenki, hogy voltak jelölve.
A díj, és lényege:
  • minden díjazottnak mondania kell magáról 11 dolgot;
  • válaszolni kell a jelölő minden kérdésére,
  • 11 embert kell jelölni és tőlük kérdezni,
  • a jelölteknek 11 kérdést kell feltenni,
  • visszajelölni nem lehet. 

Nos akkor először 11 dolog magamról:

1. Könyvtáros vagyok, és szeretem is a munkámat.
2. Úgy tűnik ma már csak ex hobbym a szerepjátszás, de kb. 14 évnyi hobby volt.
3. A molyon szerkesztő vagyok, és sosem értettem miért váltam azzá (2x)
4.Van egy kutyám, Buksi, ő kicsit hülye, de így szeretem.
5. Falun lakom, és roppantul élvezem amikor kis állataink vannak (most pont kiskacsáink, nagyon menők, sárgák-feketék (meglepő mód általában minden kacsa ilyen :D), és hápognak)
6. Szeretek mindenféle állatot, szerintem nem félek egyiktől sem...talán, nem tudom amivel nem találkoztam még attól lehet félek!
7. Szeretek olvasni, ami amúgy azóta igaz, hogy könyvtáros lettem, előtte nem igazán olvastam
8. A Molynak hála rengeteg embert ismertem meg, ez így a második legjobb hatással lévő dolog lett rám (első a szerepjáték volt, akkor kezdtem el társaságban kommunikálni, addig úgy...csendben és halkan megvoltam, ma is...néha, néha meg be nem áll a szám :D)
9. Nem szeretem a horror dolgokat, mert félős vagyok ilyen szempontból, könyvben nem tudom, filmben nagyon nem. Bár volt könyv amin hurrogtak a kolléganőim, hogy "jaj de ijesztő volt" és rákérdeztem, mégis hol, mert eddig még nem vagyok megijedölődve :D
10. vallásomat tekintve, reformátusnak titulált, buddhista aki amúgy semmi, de úgy ahogy ismeri a taoista, buddhista dolgokat, és inkább a keleti vallások érdeklik, de egyiket sem gyakorolja.
11. 26 éves vagyok :D

És akkor lássuk ki milyen kérdésekkel látott el, hogy gépelhessek.
Első jelölőm, köszönet érte @Nokedli :

1. Előfordult-e valaha, hogy az éppen olvasott könyv szereplőjével álmodtál?
Igen, sokszor. Ez nálam lehet génhiba, a szerepjátszós karaktereimmel is szoktam. Most mondjuk Harry Pottert olvastam, és Pitonnal álmodtam vagy három éjszaka, néha fura dolgokat :D 
 
2. Volt olyan, hogy olvasás közben kedvet kaptál egy helyszín bejárásához, s aztán be is jártad azt?
Igen, kedvet kaptam már. Bejárás, sajnos ahova mennék oda nem juthatok el :( De virtuálisan bejártam a Roxfortot :D
 
3. Ha egy könyv szereplője lennél, milyen lennél? (amazontermészetű, vadromantikus, élőhalott, másegyéb)
 Ha választani lehet szeretnék varázsló lenni.
 
4. Hangulatolvasó vagy, vagy valamiféle terv/lista szerint haladsz?
Hangulat olvasó. Nincs terv, persze van várólistám (kb. 800 könyv van rajta), de neem, nem csinálok tervet, úgyis más hangulatom lenne és úgyis bebuknám a saját terveimet :D
 
5. Ha már lista: mit gondolsz ezekről a mostanság divatos listákról? (1001 könyv, 303 könyv, satöbbi)
semmit, néha szoktam őket látni, néha átlapozom a listákat, de nem nagyon hatnak meg, a tervezős fajta molyoknak biztos jók :D
 
6. Egyszerre egy könyvet olvasol, vagy többet?
Változó. Általában jó lenne egyet...de általában közbejön valami és még egynek nekiállok, meg még egynek. De most visszatértem az egyet egyszerréhez :)
 
7. Ha befejeztél egy könyvet, még morfondírozol az olvasottakon egy darabig, vagy rögtön ugrasz a következőért?
Ez meg könyvfüggő.Van amikor rögtön valami értelmeset akarok olvasni mert megterhelt a könyv, vagy rögtön valami hülyeséget mert túl komoly volt. De van olyan ami után pár napig nem olvasok és csak nézek ki okosan (bután) a fejemből :D
 
8. Mi volt a legnagyobb könyves csalódásod? (akár jó, akár rossz értelemben)
Ezt még nem tudom, eddig azt hiszem amúgy az Amerikai istenek, mindenkinek ááááh de jó...én meg kétszer ugrottam neki eddig és hát...még nem érzem, hogy ez de jó lenne (ugyanez Wilde: Dorian Gray arcképével)
 
9. Bárkinek szívesen kölcsönzöl könyvet, vagy csak néhány kiválasztottnak?
Bárkinek, és van pár kiválasztott akinek véletlen sem.
 
10. Egy indiszkrét kérdés: tanulóként bedugtad a tankönyvet éjszaka a párnád alá, hogy alvás közben fejedbe szálljon a Tudás? :)
Soha, egyrészt mert mire hallottam ezt  a mendemondát már mindegy volt, másrészt meg nem hiszek ilyesmiben :D
 
11. Egy még indiszkrétebb kérdés: mi a kedvenc nassod?
Régen csoki...most hogy relatíve mindenre allergiás vagyok, az alma meg a barack és gyümik maradtak nassnak :D
 
Második kérdezőm @Rebel, köszönet neki is, hogy gondolt reám :D
 
1. Vannak könyves heppjeid? (pl. nem szereted a gerinctöréses könyveket, szamárfület, stb.)
Nem igazán, amit nem szeretek, ha egy könyv két méterről is érezhetően füst, vagy egyéb fincsi szagokat okád magából...nem azt nem szeretem!

2. Könyvtári könyveket vagy inkább saját könyveket olvasol többet?
Könyvtári, de ez a könyvtárosok előnye, meg hátránya...magánkönyvtáram elég picike részét olvastam...mert hát ott a könyvtáré :D

3. Ha lehetne egy könyvtárszobád milyen lenne?
Hmm, kellemesen félhomályos lenne, körös körül polcokkal, rajta sorakozna minden könyv amit életemben el szeretnék olvasni. Egy kényelmes dívány lenne benne, egy asztal, szék, puffok. Úgyse tudom sosem elsőre eltalálni, hogy kényelmes olvasni :D És kellemes illat lenne, meg kellő fény... Nem tudom megálmodni könnyebb leírni nehezebb :D

4. A családodban/baráti körben te vagy a legnagyobb könyvmoly?
Oh, nem tudom nálunk mindenki sokat olvas, egyrészt itthon is, meg a munkahelyen is. Úgyhogy nem mondanám, hogy én lennék a legnagyobb.

5. Próbálsz rávenni embereket a környezetedben az olvasásra?
Igen is meg nem is. Vannak akiket próbálok, fiatalokat, de nem nagyon. Akikkel találkozom eleve olvasók :P

6. Ha éppen nem olvasol, akkor mivel töltöd a szabadidődet?
Régen szerepjátékkal, manapság molyon és rukkolán lógok. De inkább olvasás, úgyhogy nem nagyon marad szabad-szabadidőm :D

7. Ha könyvet vásárolsz, akkor befolyásolnak a molyos/blogos ajánlások, jó kritikák?/Vagy inkább beleolvasol a könyvesboltban esetleg a könyvtárban az adott könyvbe?
Molyos, blogos értékelések igen...nem szoktam beleolvasni túlzottan. Amúgy is hangulat könyvvásárló vagyok :)

8. Volt már, hogy csak a jó cím/borító miatt vettél meg egy könyvet? Ha igen, mellé fogtál vele, vagy nem?
Igen volt, hogy amiatt vettem, és igen néha melléfogok, néha nagyon, néha meg beletrafálok :P

9. Azok a könyvek amik mégsem nyerik el a tetszésedet, eladásra vagy cserére kerülnek inkább?/Vagy esetleg megtartod őket, akkor is, ha tudod, hogy lehet, hogy sosem nyitod ki még egyszer?
Sosem tartok meg egy könyvet amiről tudom, hogy úgyse fogom újraolvasni. Rukkolára szoktam felrakni, vagy a könyvtárnak adományozom, elvégre az, hogy nekem nem tetszett nem jelenti egy könyvnél sem, hogy az rossz, csupán nem nekem íródott.

10. Melyik könyvszereplő bőrébe bújnál bele, és miért?
Huha, nem tudom, ez a kérdés kifogott rólam. Nem szoktam ilyesmin gondolkodni, sosem valakinek a bőrében akarok lenni, hanem inkább mint egy új szereplő becsatlakozni adott világba, és ott éldegélni :)

11. Ha könyvet írnál, mintáznál magadról egy szereplőt?
Neeem, nem olyan ember vagyok akiből érdekes karaktert lehetne csinálni. Megpróbáltam de nem.

Harmadik kérdezgetőm @Shanara volt, neki is köszönet :D

1.) Mi a kedvenc műfajod és miért?
Nincs kedvenc műfajom, amiket kedvelek az a disztópia, mert kellően irreális világ, és a pozitív lelkemnek az ennyire negatív világképek felüódülések, meg Gaiman féle fantasy, urbanfantasy(??) igen azokat szeretem.
 
2.) Mi motivált arra, hogy elkezd a blogod vezetését?
Huha, mi is. Szeretek írni, és véleményt kinyilvánítani dolgokról és láttam sokaknak van blogjuk, hát gondoltam...talán nekem is jó ha van...azt lehet hogy felesleges, de nem érdekel :P
 
3.) Könyv vagy e-könyv? Esetleg mindkettő?
Könyv, nem tudok nyilatkozni e-könyvileg, ha lenne e-könyvolvasóm akkor tudnék nyilatkozni, így sajnos nem. Meg a papírt szeretem fogdosni :D
 
 4.) Kedvenc kiadód? Miért? Miben jobbak, mint a többi kiadó?
 Nincs, tényleg nincs, és igazándiból azt se szoktam nézni egy-egy könyvet ki ad ki. Maximum akkor amikor nem kapható, hogy tudjam kit szidjak.
 
5.) Ha választanod kell, akkor külföldi vagy magyar szerző könyvét veszed először kézbe? A választásod indokold is meg.
Külföldi, mert ebben követem a szerintem Magyarországon elég népszerű tévhitet, hogy ami külföldről jön biztos jó (nem...nem mindig jó), tehát a hangzatos külföldi név engem még mindig jobban csábít, annak ellenére, hogy néha nagyon befürdök vele :D

6.) Utánanézel egy könyvnek mielőtt megvásárolod? Megvárod az első kritikákat vagy rögtön rohansz a boltba és hazamenekülsz a zsákmányoddal?
Változó, van amikor molyos értékeléseket, pontszámokat nézek, van amikor a fülszöveg elég, és van amikor tökéletesen találomra választok és néha nagyokat nézek, hogy mi a fene amit éppen olvasok :D

7.) Sok minden múlik a fordítókon. Ki a kedvenced? Ki az, akinek feltétel nélkül megbízol a munkájában?
Nincs ilyen. A Harry Potter fordítóját szeretem, egyrészt mert jól fordít (szerintem), másrészt járt nálunk a könyvtárban, és látszik rajta, hogy nem normális (pozitív értelemben) :D

8.) Hogy állsz a sorozatokkal? Sorozatot olvasol szívesebben vagy önálló regényt keresel a boltok polcain?
Inkább önálló regény, néha már a fejem fogom, hogy basszus ez is sorozat, ez is , ez is....nem kell mindenből sorozatot csinálni!

9.) Ha egy könyvből több, egymástól külsőre és árban is eltérő kiadás is megjelenik, akkor ez szokott befolyásolni a vásárlásnál? Mi a döntő tényező Nálad? Az ár, a külalak, a tartósság? Esetleg a praktikusság?
Attól függ, hogy amikor meg akarom venni, akkor pont mennyi pénzem van! Szeretem a tartósabbat venni, de azért nem mindenben vagyok hajlandó kiadni plusz ezreket, csak hogy keménytáblás legyen, és tartós...bár örülnék ha nem esne szét pár könyv egy-két olvasás után.

10.) Milyen rovatok szerepelnek a blogodon? Csak könyvértékelésekről írsz vagy más tartalmat is kínálsz az olvasóidnak?
Könyvek, filmek, szerepjátékos baromságok. Könyvesnek indultam, és 90%-ban tartom is magam a könyv-manga kritikákhoz, de jön néha egy -egy film amiről úgy gondolom írok, vagy anime, és régen volt a szerepjáték amiről szintén írtam. Ez utóbbi mára megszűnt.

11.) Mi a véleményed erről a díjról? Jó dolognak tartod, hogy a kérdések alapján megismerheted a bloggert vagy csak egy újabb őrületnek tartod ezt a díjat?
Nem tudom, így a 33. kérdésnél...jó dolog, de azért nem tulajdonítok neki túl nagy jelentőséget. Izomláza lesz a gépelőbigyóimnak :D

Negyedik emberke aki megtalált @Hóvirág, neki is köszönöm :)

1. Ha bárhová elutazhatnál, hová mennél? (Időszakos útra gondolok, nem olyanra, amivel végleg elhagyod az országot... :D)

Bárhova? Japán, akár végleg is amúgy, de úgy egy-két hónapra, évre...évtizedre szívesen (lehet, ha ott lennék utálnám, de kétlem), japán mániámat nem nagyon növöm ki. De most még bejött Madrid, oda is szeretnék egyszer eljutni :)

2. Mi a kedvenc virágod?
Orchidea, az egyetlen amire nem vagyok allergiás ;)

3. Mi volt a jeled az oviban? :D
Ööö, ha jól emlékszem kancsó, igen mintha kancsó rémlene, de mikor volt már az ovi? :D


4. Melyik magyar város áll legközelebb a szívedhez, és miért?
Dunaújváros, mert ott születtem, de ő sem áll annyira közel hozzám :D

5. Kedvenc fagyid? (igen, becsúszott néhány debil kérdés, sorry)
Citrom, marcipán...de kiderült allergiás vagyok mindenfélére, és így ez is kiesett  :(

6. Beszélsz-e valamilyen idegen nyelvet, ha igen, mit/miket?
Sajnos nem. Minimális angol tudásom van, még minimálisabb némettel, és ennél is minimálisabb japánnal :D

7. Szoktál-e sorozatokat nézni? Ha igen, melyik ragadott meg mostanában és miért?
Nem, tévét se nagyon, letölteni se nagyon. Amit néztem az a Dokik volt, mert annyira hülyeség, hogy kellően kikapcsolt. Meg a Fiúk a klubbólt néztem egy időben...lehet újra kellene, azt még szerepjáték miatt XD

8. Melyik a kedvenc ünneped? (bármi lehet)
Karácsony? Nem, nem tudom, nincs ilyenem szerintem :D

9. Van-e kedvenc komolyzenei szerződ, ha igen, ki?
Ha komolyzene, akkor nekem Mozart :)

10. Tudnál-e ajánlani valami jó filmet a közelmúltból? (ideit vagy tavalyit, mert kicsit el vagyok maradva ezen a téren... :D)
Nem, mert nem nagyon nézek :D Nézd meg a Jégkorszak 4-et :D Az biztos jó :D

11. Melyik a kedvenc klasszikus könyved? :)
Nem olvasok klasszikus könyveket, így nincs :) De ha majd egyszer olvasok akkor, nyilatkozom :)


Tehát mindenkinek köszönöm, a kérdéseket, én nem jelölök további embereket, mert akiket jelölnék, már jelöltek :)

Megjegyzések

hóvirág üzenete…
Szupi válaszok, továbbra is igen szimpi vagy nekem! :D És kiskacsák, húú, hát megértelek! Nagyon helyesek tudnak lenni... :DD

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é