Ugrás a fő tartalomra

Ez történt Októberben

Valahogy nem mindig sikerül úgy zárni a hónapot, hogy az még a hónap elején poszt formájában is elkészüljön. Pedig aztán most itt volt a hosszú hétvége is, tehát igazán leülhettem volna, és megírhattam volna, de valahogy sem időm, sem kedvem nem volt írni. Nem tudom, lehet elfáradtam egy kicsit az őszi nagytakarításban. Bár mondjuk az most hétvégén is volt bőven.
 Imádom az őszt amúgy, amikor már vége az allergia szezonnak és nem tüsszögök mindenféle gisz-gazoktól, és mikor a fák lehullajtják a leveleiket. Igen, végtelen mennyiségű levél képes lehullani egyetlen egy diófáról is. És most, hogy a nagyja tényleg leesett és össze is takarítottuk, persze, hogy jött eső és jött szél, hogy leverje a maradékot, hogy nehogy már egy napig legalább úgy tűnjön, hogy csináltunk valamit :D Mindegy a nagyja el van takarítva.
 Nos, akkor lássuk csak, mit is csináltam októberben. Egyrészt a munkahelyemen megválasztottak munkavédelmi képviselőnek. Ami egyelőre annyit jelent, hogy 12 hónapon belül el kell végeznem egy 16 órás tanfolyamot. Egyelőre megvárjuk, hogy helyileg is legyen majd erre lehetőség, mert most, hogy minden 20 főnél többet foglalkoztató intézménynél kötelező, feltehetően Dunaújvárosban is indítanak, mert kell. Más nem jövőre, majd ha nem lesz itt, akkor Bp-re felmegyek erre a két napra. Úgyhogy én nézem, figyelem, hogy minden munkavédelmi szempontból megfelelő legyen a munkahelyemen!
 Októberben ezen kívül volt az Országos Könyvtári Napok is, és szinte az összes hétvégén dolgoztam. Volt, hogy szombat-vasárnap is. Ennek az lett a tanulsága, hogy ha a hónap három szombatján, egymás után dolgozol, akkor a hónap végére annyira elfáradsz, hogy már egy normális hétvégéért is ölni tudnál. Nagy mázlimra nekem a normális helyett egy négy napos jutott egyben, tehát volt feltöltődésre alkalmam. Ami tényleg jól jött, mert előtte héten, egy náthával szenvedtem, amikor délutánosként úgy telt a napom, hogy reggel felkeltem, reggeliztem, lefeküdtem, és mire indulnom kellett próbáltam összeszedni magamat. Csütörtökre csúcsosodott a dolog, így megszavaztattam a csoportvezetővel, hogy akkor én inkább délre mennék, mert addigra oké leszek… talán. Amúgy sikerült kilábalnom ebből a nyavalyából, remélem idénre ennyi volt a betegeskedés, bőven elég volt, köszönöm!
Avatart is váltottam mindenhol kb.

 Úgyhogy az október nagyon mozgalmas volt, és itthon meg alig voltam. Valahogy sosem akart véget érni. Ezt amúgy főleg a pénzügyi dolgaimnál tapasztaltam. Borzalmasan gyorsan tűnt el a fizetésem. Feltehetően azért, mert elkezdtem törleszteni a Montenegrói nyaralást, és hát ezt hó elején jutott eszembe, rögtön 14 ezerrel, nos az a 14 ezer a hó végén rohadtul hiányzott. November elején amikor beültünk Gabye-val és Sicc-cel a Gurmandba, így is úgy voltam, hogy „oké, adtak nekem pénzt, azt még magamnál tartanám, mert nincs még fizu” és igen így mentem beülősre. De aztán aznap már megjött a fizetés. De végtére is kijöttem így is a pénzemből, csak nem szeretek ennyire kiszámolva lenni. Na de majd Novemberben!! Amikor a könyves vasárnap miatt kb. 7.000 Ft-val több lett a bérem, viszont most jön a „karácsonyra vásárlás” egyelőre töröm a fejem, hogy kinek micsodát. Mint minden évben, megvan nekem a limit, hogy egy emberre mennyit költök, azt nem lépem túl. Elvégre amúgy is a karácsony nem az anyagiakról kéne szólni, hanem az együtt töltött időről.
 És akkor nézzük azt a bizonyos, könyves, filmes összefoglalót, így  a személyes után. Általában pont fordítva szoktam, de most így volt kedvem :D


2016. október 6., 20:15 → 2016. október 8., 22:28
160

2016. szeptember 23., 06:51 → 2016. október 11., 19:31
166

2016. október 1., 19:35 → 2016. október 11., 19:31
176

2016. október 13., 20:03 → 2016. október 14., 08:18
160

2016. november 3., 13:26 → 2016. november 3., 20:27
112

2016. október 11., 22:03 →
45

2016. október 15., 15:50 →
181

Olvasás szempontjából, két könyvet hagytam félbe. Az Ötödik évszakot és az Eredetik-et. Mind a kettőt tervezem folytatni, csak éppenséggel elő voltak jegyezve és így úgy gondoltam, hogy menjen tovább, van éppen elég MÁS olvasnivalóm is. Kerek 1.000 oldalt olvastam Októberben, ami tekintve, hogy szinte folyamatosan dolgoztam, és ott is alig volt időm olvasni, elég jó átlag azt hiszem, bár mintha amúgy ennél többet szoktam volna olvasni.
Hat darab posztot írtam a hónapban. Egy még a Montenegrói nyaralásról készült, egy a Szeptemberi összefoglaló és négy olyan, ami könyv értékelés. Ebből kettő olyan, ami egy könyvről készült, és még amúgy várható kettő poszt a könyvről. Meglepő, és nálam nem túlzottan megszokott, hogy egy könyvről egynél több poszt születik. Bevallom, hogy ritkán találkozom ilyen könyvvel, amiről tényleg rengeteg írni valóm van. Amit jó kézbe venni, de sosem akarsz vele sietni, mert nem akarsz átszáguldani rajta. A Varázslatos Napkelet pont ilyen könyv, egyszerűen annyira telibe talál az információk nagy részével, hogy szeretem ízlelgetni.

2016. október 4.
2.500 Ft
2016. október 6.
0 Ft
2016. október 11.
0 Ft

2016. október 11.
499 Ft
2016. október 11.
0 Ft
2016. október 11.
0 Ft
2016. október 11.
0 Ft
2016. október 11.
0 Ft
2016. október 11.
0 Ft
2016. október 12.
0 Ft
2016. október 15.
0 Ft
2016. október 21.
0 Ft

2016. október 22.
0 Ft
2016. október 27.
1.990 Ft
2016. október 27.
0 Ft

A hónapban kb. 15 könyv került hozzám, van, amit vettem, van, ami recenzió, van amit „selejtezésből hoztam”, vagy ajándékba kaptam. Nem mindegyik marad nálam, és ennél jóval többet adtam el, vagy vittem vissza a „selejtezésbe”, mert rájöttem, hogy nem kell, vagy majd elolvasom a könyvtárból. Igen, mostanában megint próbálok arra menni, hogy talán nem kéne felhalmozni a könyveket, no meg idő kéne. Idő, hogy olvashassam, mert remek kis magánkönyvtáram van, de hol az idő, amiben majd olvasom őket?
Akkor a könyves téma után jöjjön egy kis filmes, mert, hogy Októberben, mivel olvasni nem nagyon volt erőm, hát filmeztem! Mert, a film és sorozatnézéshez nem kell annyi figyelem összpontosítás, mint az olvasáshoz. Jóval egyszerűbb elindítani egy részt egy sorozatból, mint elolvasni egy fejezetet egy könyvből, úgyhogy néztem, méghozzá egész sokat. Az Odaát (2005–) 2. évad 12. részétől egészen a 4. évad 9. részéig jutottam októberben. Most már kezdem érteni, mi tetszik az embereknek a sorozatban, bár azt hiszem az a nagy fanatizmus nálam nem jelentkezik, mint egyeseknél. Ennek ellenére folytatni fogom, míg elérhető számomra, mert tetszik, és érdekel mi lesz a vége ennek a Lilith-es szállnak meg, az angyalokat bírom amúgy, úgyhogy nézem szorgalmasan tovább. Dean-t még mindig jobban bírom, mint Sam-et, mert Sam egyszerűen karakterileg nekem nem szerethető, aztán lehet, hogy majd egyszer fordul ez, de addig is Dean párti maradok. Oh igen, és Ruby-t is bírom, bár az előző „testében” jobban szerettem, ez a fekete hajú ribi annyira nem jön be.
24 – A szabadulás (2008), nos megnéztem ezt a filmet, mert apukámnak le kellett tölteni, hogy tudjuk ki az a Jack Bauer, de nem lett kedvenc, a sorozattal egyelőre még csak kacérkodni sem kacérkodom. Nem, ez nem volt túl jó film! Trónok harca (2011–)-t is folytattuk apukámmal, és jelentem, az első évadot zártuk tegnap. Most nagy szünet, míg nem olvassa el a második könyvet, addig ugyanis nem nézzük tovább. Az első évadról annyit, hogy még élnek akiket szeretek, és még él egy csomó ember akit nem szeretek. Tyrion Lannister és Havas Jon a kedvencem, meg a furanevű csaj a sárkányokkal. Úgyhogy egyelőre még élnek a kedvenc, jópofa emberkéim.
Castle (2009–2016) igen, elkezdtem nézni, mert volt egy időszak amikor egyedül voltam itthon és hát, mégse Odaátot nézzek, mert az ijesztő, hát kell valami „vidám” sorozat is, de azért nyomozós. Úgyhogy egyelőre ledaráltam az első két évadot egyhuzamban. Egészen jó sorozat, bár valahogy kicsit többet vártam tőle, de folytatom ezt is, mert szimpik a karakterek.
Szemfényvesztők 2 (2016)-t néztem még a hónapban és ezzel zártam is a hónapot. Nekem az előző rész kicsit ütősebbnek tűnt, és jobbnak, de ez is jó volt, főleg a végjáték a végén, az megint egészen látványosra sikerült.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é