Ugrás a fő tartalomra

Novemberi Új lakók


Oh igen, a november egy veszélyes hónap volt. Már sokszor leírtam, hogy Worsi kihívását buktam, tehát sehogy sem fog sikerülni az, hogy amit vettem (happoltam, cseréltem stb.) azt el is olvasom idén. Mivel ezzel a ténnyel szembesültem (nem volt nehéz…úgy 100 könyvet kéne elolvasnom a teljesítéshez), megszűnt a gát, ami megakadályozott abban, hogy beszerezzek könyveket.
 Emellett egy kísérleti, hetem volt, amikor random írtam kiadóknak, igazándiból kíváncsiságból, hogy kaphatnék-e recenziós könyvet. Engem lepett meg a legjobban, mennyi pozitív válasszal lettem gazdagabb. Itt is köszönet az összes kiadónak, akik méltattak válaszra, és megtámogattak könyvvel, hogy nehogy ne tudjak mit olvasni ;)
 A levelezésekből sok dolgot tudtam leszűrni. Vannak kiadók, akik nem állnak szóba velem (vagy megette a rendszer a levelemet), vannak kiadók, akik nagyon gyorsan válaszolnak, és szinte érzem, hogy ők is lelkesek, nem csak én. Vannak kiadók, akik elég szűkszavúak, de kedvesek. És nem találkoztam egyetlen egy bunkó kiadói munkatárssal sem! Úgyhogy csupa jófej ember dolgozik a kiadók PR részlegénél, pedig biztos találkoznak ők is cifra emailekkel. Kaptam amúgy meghívást kiadóba, hogy megnézhetem, hogy zajlik a munka, legszívesebben rögtön mentem volna, de idén már nincs szabadságom, így jövőre halasztottam a színfalak mögé jutást. Volt kiadó, akinél kiderült, hogy a munkatársam egy tanfolyamra jár azzal, akivel levelezek, így a „hogyan jusson el hozzád” dolog hamar megoldódott. Itt is köszi Siccnek, hogy postást játszott :* A kiadók nagy részét nem zavarta, hogy vidéki vagyok, bár mindenhol, ahol a kiadó Budapesti volt, az első felajánlás úgy zajlott, hogy „be tudsz jönni érte?”, és miután vázoltam, hogy nem igazán, kérték a postai címem. Talán egy hely volt, ahonnan ezek után már nem írtak, és nem kérték a címem…van mit olvasnom :)

Tehát kísérleti levelezéseim eredményei, recenziók száma: 29

Elizabeth Gilbert: A lélek botanikája
Luke Delaney: Hideglelés
Novák Andor: Armageddon teória
Brian Wansink: Evés ész nélkül
Fredrik Backman: Az ember, akit Ovénak hívnak
Morgan Sportès: Mindent azonnal
Katarina Mazetti: Elváltak és válófélben lévők panaszai
Xue Yanping: 21 gramm szerelem
Khaled Hosseini: Egyezer tündöklő nap
Oscar Wilde: Dorian Gray képmása
Salla Simukka: Hófehér
A. O. Esther: Gombnyomásra
A. O. Esther: Megbocsátás
A. O. Esther: Kristályfény
Melissa Landers: Elidegenítve
Nury Vittachi: A feng shui detektív
Lacey Baker: Hazatérés
Reizinger Tibor: Így is történhetett

Ebből van olyan amit nem kértem, méghozzá 3 darab. Egyet véletlenül összecseréltek egy másik könyvvel, jobb helyeken is előfordul az ilyen, de akkor már itt maradt recenzióba. Kettő meg olyan, hogy azt sem tudom, hogy honnan szerezték meg a címemet …mert velük már egy jó ideje nem leveleztem, lévén semmi nekem tetszőt nem találtam…no de mindegy :D

A hónapban a kiadók elkezdtek akciókat is dobálni a gyanútlan könyvmolyok felé, úgyhogy sikerült rendelnem is, meg a postán potom pénzért venni is könyvet. Komolyan, a következő húsz-harminc évre elég könyvem van! :D
Vásárolt könyvek száma: 12

Samantha Shannon: Csontszüret
Beth Raymer: Lady Vegas
Danielle Trussoni: Angelopolis – Angyalok városa
Ally Carter: Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek
Ally Carter: Görbüljek meg, ha igazat mondok
Suzy Welch: 10-10-10
Jane Yolen: Csipkerózsa
Clive Barker: Abarat
Clive Barker: Abarat – Varázsórák, véres éjek
Jhumpa Lahiri: Mélyföld
Michael J. Sullivan: Birodalom születik

Igen, a posta nyomorba dönt, meg a Kelly kiadó és a Szukits is!! Igazándiból a többi is. Ennek ellenére, nagy valószínűséggel idénre befejeztem a vásárlást, a karácsonyi ajándékokkal is elkészültem, úgyhogy most spórolok. Pl. könyvespolcra.

A rukkola még mindig működik, sikerült is pár nagyon jó könyvet happolnom, szám szerint: 8

Sandro Monetti: Aki a király hangján szólt: Colin Firth
ifj. Gaál Mózes: Mildi meséi
Sri Chinmoy: Everest-törekvés
Jon Krakauer: Álmok az Eigerről
Takakura Teru: A disznó dala
Joan D. Vinge: 47 ronin
Szokásformálás 21 nap alatt
Nacuisi Banja: A tenger világa – 50 haiku

A 47 roninnak örülök a legjobban, de a Mildi meséi is már régóta várólistás volt, a többi meg szembejött velem, és ha már van pontom, miért ne happoljam alapon kerültek hozzám!

A hónapban csere könyv is érkezett hozzám, szám szerint 2

William Paul Young: A viskó
Larissa Ione: Csábítás

És ami még megdobja a novemberi beszerzéseimet, az a selejt hazacipelt könyvek. Igen…le kéne szoknom róla, hogy mindent hazacipelek, de úgy vagyok vele akkor és ott, hogy ezt én biztos olvasnám…
Selejtek száma: 19

Joseph O'Connor (szerk.): Yeats halott!
Janikovszky Éva: Szalmaláng
Jörg W. Rademacher: Oscar Wilde
Anthony De Mello: Abszurd egypercesek
Erich Fromm – Daisetz Teitaro Suzuki: Zen-buddhizmus és pszichoanalízis
Galambos Tibor: Emberek a világűrben
Jean Webster: Kedves Ellenségem!
Mezey Katalin: Levelek haza
Palotai Boris: Viharos mennyország
Ho Si Minh: Börtönnapló
Bianka Minte-König: SMS a túlvilágról
Gabriele D'Annunzio: A tűz
Szexuális mélyfúrások
Volker Loos: A templomos lovagrend története
Hricsovinyi Tamás: Kelta vihar
Debreceni László: A tiszta öntudat
Alan Blackwood: Vakok királysága
Jostein Gaarder: A kártya titka
Ute Ehrhardt: A jókislányoknak nem terem babér


Hivatalosan is könyvhörcsög vagyok… :D

Adventi naptáram 4. Ablaka:

Melyik az a könyv, amit feldolgoztak már képregénynek, filmnek, rajzfilmnek, és ilyenkor karácsonykor mindig előkerül? Nincs szinte olyan válogatás, antológia, amibe ne kerülne bele, más nem egy részlete :D

Megjegyzések

Gyimesi Berni üzenete…
Szia! Az adventi naptár enapi kérdésében konkrétan egy könyvre gondolsz, vagy több megoldás is lehetséges? :)
Jeffi üzenete…
Szia :)
Itt konkrétra, én egy olyan könyvről tudok, most így hirtelen, amit ennyiféleképpen feldolgoztak és tényleg, de tényleg minden karácsonykor belefut az ember :D

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é