Ugrás a fő tartalomra

Januári Új Lakók

Az idei évben sok fogadalmam nem volt, elhatározásom annál több. A legtöbbet még mindig tartom. Ilyen, hogy nem hozok ki a könyvtárból könyvet, csak a magánkönyvtári könyveket olvasom. Nem veszek könyvet, míg az itt tornyosuló recenziókkal nem végzem. Ezeket tartom is egyelőre.
Worsi kihívása miatt sokszor meggondolom, hogy a selejtezésben előbukkanó könyveket hazacipeljem-e vagy hagyjam ott, hisz idén nem valószínű, hogy sorra is kerülne. Ennek ellenére azért nagyon drukkoltam, hogy én nyerjem a Shakespeare összest, még ha a kihívást miatta nagy valószínűséggel buktam is volna. Bár, kiszámoltam, csak 100 oldal Shakespeare kellett volna havonta és kész lett volna decemberre, no meg van pár, amit átlapozhattam volna, mert már olvastam. De Fortuna nem hozzám pártolt. Kicsit azért bánom ^.^
 De selejtezésből még így is több könyv költözött át hozzám a könyvtárból, mint azt elgondoltam Január elsején. Vásárlás terén jó vagyok, még nem vettem egyet sem! Csere ügyletbe sem bonyolódtam, egészen február elsejéig, de erről majd a Februári beszerzős posztban olvashattok :P
 A rukkolával is jelenleg leálló félben vagyok. Nehezen adok már akár csak 10 pontot is egy könyvvért, akik meg rukkolnak néha egészen telhetetlenek, 20-40 pontokat akarnának egyetlen egy könyvért… úgyhogy így nem hiszem, hogy gyorsan elfogyna az a 78 pontocskám, ami van. Bár azok a pontok amúgy is anyukámé, mert az ő könyve ment el sok pontért!
És akkor nézzük mivel gazdagodtam könyv terén Januárban:

Happok száma: 2

Martha Wells: Stargate Atlantis – Az ereklyetartó

 A Gójátékos még tavalyi volt, csak idén sikerült ideérnie, így gyors olvasás is kerekedett belőle, mert idén a terv, hogy ahogy beszerzek, valamit el is olvasom. Kisebb nagyobb sikerrel sikerül is tartanom ezt, persze akkor borult az egész, amikor egyszerre vándorolt hozzám 10 könyv :D Az Atlantiszos szembejött velem, és megvolt az első rész, így happoltam is a másodikat, alap happpontért!! Ebből adódóan olvashattam el az elsőt, hogy utána ennek is nekivágjak. Csak ezzel együtt a sorozatot is elkezdtem elölről nézni ;D a kettő meg nem igazán megy egyszerre, úgyhogy most áll a könyv a felénél körülbelül és a sorozattal butítom egy kicsit az agyamat, hátha kilábalok az írói-olvasói válságomból.

Selejtezésből: 10

Sárosi Ervin: Zarándokúton Nyugat-Tibetben

Sir Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes emlékiratai / The Memoirs of Sherlock Holmes

Vághidi Ferenc – Nostradamus: Tények és jóslatok

Horváth Andrea: Feng shui asztrológus szemmel

Oscar Wilde: Gránátalmaház / A House of Pomegranates

Winston Groom: Gump & Tsa

Margaret Mitchell: Elfújta a szél

Harriet Beecher Stowe: Tamás bátya kunyhója

John Steinbeck: Egerek és emberek / Lement a Hold / Szerelem csütörtök

Szepes Mária: A Vörös Oroszlán

Nos, igen, sok került selejtezésbe, vagy olyan ajándék volt, ami nem kellett a könyvtárnak. A Feng Shui elkezdett érdekelni már tavaly, bár nem nagyon olvastam még a témában, de így, hogy most már van két könyvem is róla, talán sikerül kicsit kikulturálódnom, és majd sikeresen átrendezem a szobámat megint! A legtöbb könyv rövid, így nem lesz gond azzal, hogy mikor olvassam, vagy nem fog sokáig tartani. Az egyetlen nagy tégla benne, a két kötetes Elfújta a szél. Témában sem a legközelebb álló hozzám, és méretét tekintve is ijesztő (igen félek a tégláktól, bocsi!), de tavaly Bzsofi értékelése miatt rákerült a várólistámra, és ha már ott volt, úgy döntöttem, befogadom. Lehet, hogy a vége az lesz, hogy decemberben eladom, ha csak ezen múlik majd Worsi kihívása! :D
A vörös oroszlán már régóta várólistás, Steinbecktől is már ezer éve olvasni szerettem volna valamit. A tibetis könyv, ugyebár a keleti gyűjteményembe illik Sherlock és Wilde meg alap, hogy kell!! :) Gump-al meg úgy vagyok, hogy a film tetszett, és valamilyen könyvet is olvastam már a szerzőtől, remélem ez is jó lesz majd.
Recenzió, vásárlás, csere a hónapban nem volt. Próbálom ledolgozni a felhalmozottakat!
Várólista csökkentéssel eddig remekül haladok, tartom az egy hónap, egy könyv tempót! Úgyhogy most neki is állok a másodiknak, csak még ki kell találni melyik, legyen az.
A héten több poszt is várható, azt hiszem az írási kedvem kezd visszatérni, most már csak az olvasási válságomat kell kezelnem. Minden évben van ilyen és mindig utálom, hogy egyik könyv sem jó, aminek nekiállok, holott mindegyik jó… pedig még a hó is esik, igazi téli olvasós idő van ;D

Köszönöm, hogy olvastok :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é