Ugrás a fő tartalomra

Kathy Reichs: Virals – Fertőzöttek

Fülszöveg (cselekményleírást tartalmaz): Tory Brennan vérében pezseg a kalandvágy. Nem csoda, hiszen a világhírű törvényszéki antropológus, Temperance Brennan unokahúga.
Tory és tudóspalánta barátai, Ben, Hi és Shelton Dél-Karolina egyik félreeső szigetén élnek, de szabadidejükben a Loggerhead-sziget mocsaraiban és a LIRI Kutatóintézet épülete körül ólálkodnak.
Amikor az intézet titkos laboratóriumából kiszabadítanak egy tudományos kísérletekre használt farkaskutyakölyköt, megfertőződnek a kutya-parvovírus egy kísérleti törzsével.
 A titokzatos fertőzés örökre megváltoztatja a négy fiatal DNS-ét és életét. Már nem csak barátok – egy falkába tartoznak. Veszélyesek. Fertőzöttek. A fiatalok tudományos kíváncsiságukat és újdonsült adottságaikat felhasználva egy hidegvérű gyilkos nyomába erednek. A kérdés csak az, hogy képesek-e addig életben maradni, amíg elkapják a kegyetlen ismeretlent.

Köszönet a könyvért a Fumax kiadónak!

 Tényleg nincs a mai világban már olyan könyv, ami nem sorozat? Ahogy láttam a Fertőzöttek is trilógia lesz. Reményeim szerint végigviszi a kiadó, mert érdekel, hogy mi lesz a vége. Bár az alap probléma, ami felvetődött a könyvben, az meg is lett oldva. Mármint a nyomozós rész, és nem a Fertőzéses.
 Nem ismerem túlzottan az írónőt, és a munkáit és mivel ez az első ifjúsági regénye, így csak erről a stílusról tudok „ítéletet” mondani. Szépen kidolgozott történet, több szálon futó, nyomozásos, de azért kellően elrugaszkodott is a valóságtól. Legalábbis szerintem, ha megfertőződsz ilyesmivel, akkor általában meghalsz, és nem leszel szuperhős. Tehát érezhető a misztikus hatás is benne. Minden esetre tényleg jól kidolgozta, mert nem az lett, hogy „hopp megfertőződtem, oooh, látok a sötétben, gyors és erős vagyok”, hanem elejével megszívták, és rosszul voltak. Úgyhogy nem gagyi, és teljesen jó volt.
 Ami viszont nekem még ennél is hihetetlenebb, amit sehogy sem tudtam elhelyezni az a főhősök kora. Ugyebár a legfiatalabb Tory, 14 éves. Igen, 14. A fiúk valamennyivel öregebbek nála, de nem sokkal. Kérdésem az volna, hogy ha van egy 14 éves kislány (az bizony kislány nekem), és három 15-16 éves fiú, akkor mennyi a valószínűsége, hogy a lány bármit mond, arra a srácok bólogatnak és belemennek. És nem az a kérdése, hogy fagyizunk vagy nem, hanem az, hogy most betörünk egy laborba, most sírt ásunk, most a könyvtárba törünk be, most….tehát elég merész elképzelései vannak. A másik, hogy általam ismert 14 éves gyerekek, nem ásnak sírt, és ha találnak valami olyasmit, mint dögcédula, akkor bután néznek rá, hogy he? És hagyják a fenébe. (főleg mert a mai 14 évesek, egy nagy hányada a facebookon lóg). Tehát a korral volt a legnagyobb gondom, nehezen tudtam Toryt ténylegesen 14 évesként kezelni. Mert bármennyire is törvényszéki antropológus a nagynénje, bármennyire is zseni (ezt tudjuk, kiderült, hogy okosabb, mint az átlag). Egy 14 éves nem csinál ilyeneket!
 Hi volt az a karakter akit nagyon imádtam a beszólásai miatt, kifejezetten kellemes csávó, bár néha fogtam a fejemet, hogy ennyire nem lehet hülye. Amúgy a fiúk egész jó fejek voltak. Ordas meg valami roppant aranyos farkaskutya, kíváncsi leszek, hogy mi lesz a sorsa a következő részekben, ahogy az is nagyon érdekel, hogy a Falkával mi lesz.
 De a koros bakitól eltekintve egy jó kis ifjúsági regény, kellően mozgalmas, hogy ne unja az ember. Mindig történik valami benne, és sokat lehet kombinálni. Egy pont levonás viszont a korok miatt jár.

Belbecs: 4/5

Nos akkor jöjjön a borító. A borító magában nekem nagyon tetszik… csak totálisan semmi köze nincsen a könyvhöz. Már csak azért is mert a csónakban ott hátul 5-en vannak, míg a fiatalok 4-en vannak, vajon ki lehet az ötödik(?), illetve a csontváz nekem rejtély, hogy mi, de nem tűnik sem embernek, sem majomnak, ami lehetett volna, ha köze van a történethez.

 Az eredeti első borító viszont tetszik, úgy tudom, azért nem az lett átvéve, mert túl drága lett volna, ha a kiadó azt veszi át. Kár, bár megértem, hogy a mai világban nem lehet mindenre kiadni annyi pénzt. És ez olcsóbb volt. Csak lett volna legalább köze a könyvhöz :D
 A könyv szerkesztésileg teljesen rendben van, nem találtam benne elgépeléseket, és félreírásokat. A folyamatos fejezetbontás például nekem kifejezetten tetszett, mert így mindig azt mondtam, hogy „na jó még a következő fejezetig, aztán elmegyek aludni”, és így fejezet végeknél mentem volna el aludni…ha le tudom tenni a könyvet. Három nap alatt befaltam, és ha több időm lett volna, feltehetően eddig sem tart.

Külcsín: 4/5


Könyv adatai:
Kiadási év: 2013
Kiadó: Fumax
Fordította: Markwarth Zsófia
Oldalszám: 381
ISBN: 9789639861541
Eredeti megjelenési év: 2010
Eredeti cím: Virals

Teljes ár: 2.950Ft

Megjegyzések

Crowslayer üzenete…
Az egy farkas csontváza. :)Gondolom ezzel utalnak a fertőzésre.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é