2013. augusztus 13., kedd

Alexandra, így nem szeretlek.



Egy kis szösszenet következik, amiben leírom miért is NEM fogok többet az Alexandrától rendelni. Nem fogok semmi olyat írni, ami nem valós. Itt nem a rágalmazás a cél, nem is akarom lejáratni az online boltjukat. Csak és kizárólag arra hívnám fel a figyelmet, hogy ilyen levelekkel és hozzáállással vásárlókat vesztenek.

 Akkor kezdjük is a legelején. Több éve vásárlója vagyok a hálózatnak (alexandra.hu), regisztrált felhasználó, aki mint úgy általában az emberek, rendelni is szokott. Ismerősökkel, családdal összefogva, több tízezreket költöttem el az évek során az ő boltjukban. Törzsvásárlói kártyám ugyan nincs, de kijelenthetem, hogy az egyik Kedvenc oldalam volt.
 Mindenki tudta, hogy július 15-én kezdődött a nagy Alexandra akció az 50-60-70-80-90%-os leárazással együtt. Mindenki ezt várta, és szerintem a molyok és nem molyok nagy hányada 10-20 könyvvel biztosan gazdagodott (személyenként). 15-én reggel hatkor keltem, mert hétkor már ment a buszom, gondoltam rá is nézek az oldalra, mert volt pár (sok) könyv, amit szerettem volna megrendelni. Molyon egy ismerősöm szólt, hogy nézzek már rá, vannak könyvek 1 Ft-ért is. Nagy akcióra vártunk, és ugyan kicsit fura volt, az 1 Ft, de mivel nem minden könyvre, hát gondoltam, valami raktárkisöprés lehet a dolog hátterében, hát megnéztem. Sokat találtam, ami érdekelt és sokat, ami nem. Megválogattam mit rendelek, és végül 18 könyv került a kosaramba. Igen, mind egy forintért, meg +550 Ft postaköltségért. 06.41- kor elküldtem a rendelést, azonnal meg is érkezett, hogy sikeresen rendeltem, és elmentem dolgozni.
 10.55-kor érkezett egy készletfoglaló email is, így boldogan dolgoztam tovább, teljes biztonságban és meggyőződéssel, hogy akkor tényleg milyen jó, hogy korán felkeltem, benne vagyok még az akcióba (bármilyen akció is ez). Aztán 14:15 egy újabb email érkezett, először feltételeztem, hogy a szállításról jön. Végtére már csak az hiányzott a rendelés teljes zárásaként. De nem. Jött egy email:


„Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy a Pécsi Direkt Kft. által üzemeltetett Alexandra ONLINE internetes áruház működése során 2013. július 15-én, hétfőn 0 órától reggel 8 óráig technikai jellegű rendszerhiba lépett fel.
Ezen okból az ebben az időtartamban leadott megrendelését nem tudjuk teljesíteni, azt töröltük, a kellemetlenségért elnézését kérjük.
Amennyiben továbbra is szeretné megrendelni a kiválasztott termékeket, kérjük, felhasználónevével és jelszavával bejelentkezve adja le újra megrendelését.
Ha megrendelésével kapcsolatban bármilyen probléma merülne fel, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az online@alexandra.hu e-mail címen.
Köszönjük, hogy érdeklődésével és vásárlási szándékával megtisztelt bennünket.”


 Megjegyezném, hogy ekkor én már beleéltem magam, hogy a könyveket megkapom. Mert mind érdekelt, egy órát szántam rá, hogy átnézzem a könyveket és a kosaramba pakoljam őket. Teljes mértékben elhitették, hogy igen, ezt meg fogod kapni. Elmentem az oldalukra, elolvastam a szabályzatukat, majd írtam egy email-t nekik, hogy magyarázzák meg (kedves voltam), mi okon lépnek vissza. A rendszer hiba persze elfogadható magyarázat lett volna, de ettől még megtévesztettek… ugyanis a készletfoglalás már nem az adott időszakban volt, és még csak nem is automatikus email… elméletileg. Tudtommal.
 A levelemre sokáig nem válaszoltak semmit. Négy nap után jött egy levél, hogy kérik türelmemet, majd tíz nappal később az alábbi, számomra felháborító levelet kaptam:

Tisztelt Kovács Dóra!

Korábbi levelünkben tájékoztattuk, hogy a Pécsi Direkt Kft. által üzemeltetett Alexandra ONLINE internetes áruház működése során 2013. július 15-én, hétfőn 0 órától reggel 8 óráig technikai jellegű rendszerhiba lépett fel.

A fenti okból az ebben az időtartamban leadott megrendelését nem tudjuk teljesíteni, azt töröltük, a kellemetlenségért elnézését kértük, és kérjük ezúton is.

A távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet. 7. § (2) bekezdés szerint, ha a vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.Társaságunk a tájékoztatási, valamint az Ön által esetlegesen megfizetett összeg visszatérítésére vonatkozó kötelezettségeinek haladéktalanul és maradéktalanul eleget tett.

Tájékoztatjuk arról is, hogy a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § a) pontja szerint fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy. Az Ön által megrendelt könyvek mennyisége, és az ugyanazon fajtájú könyvek több példányára leadott megrendelései igazolják, hogy Ön gazdasági érdekből, nem pedig gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében járt el. A fenti ügylet szempontjából Ön nem minősül fogyasztónak, a megrendelésére - a fogyasztóvédelmi jogszabály személyi hatálya hiányában - nem a fogyasztóvédelmi jogszabályok, hanem a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) rendelkezései vonatkoznak. 
A Ptk. 200. § (2) bekezdésének utolsó mondatat alapján a nyilvánvalóan a jó erkölcsbe ütköző szerződés semmis.

Megítélésünk szerint Ön a megrendelést biztosító jogait nem rendeltetésszerűen, hanem azok társadalmi céljával ellentétesen gyakorolta. Véleményünk szerint magatartása rosszhiszemű volt, tudta, hogy internetes áruházunk működése során hiba történt, a legfeljebb 80% árengedményt biztosító akciónk keretében 1 forintért nem lehet könyvet vásárolni, az erre vonatkozó vételár- adatok adat tévesek.

Ön az Alexandra ONLINE rendszerhibáját nagyobb mennyiségű könyv felhalmozására, gazdasági előnyök megszerzésére kívánta felhasználni, ezen körülményt az Alexandra terhére keletkezhető kötelezettségekkel összevetve megállapítható, hogy az így megkötött szerződést az általános társadalmi megítélés is egyértelműen tisztességtelennek, elfogadhatatlannak, nyilvánvalóan a jó erkölcsbe ütközőnek minősíti.

A Ptk. 234. § (1) bekezdése szerint a semmis szerződés érvénytelenségére - ha a törvény kivételt nem tesz - bárki határidő nélkül hivatkozhat. A semmisség megállapításához külön eljárásra nincs szükség. A Ptk. 237. § (1) bekezdése értelmében érvénytelen szerződés esetében a szerződéskötés előtt fennállott helyzetet kell visszaállítani.

A fentieken túl a Ptk. 201.§ (2) bekezdése alapján is érvénytelen lenne az Ön megrendelései alapján létrejövő szerződés, hiszen a hivatkozott jogszabály értelmében ha a szolgáltatás és ellenszolgáltatás között anélkül, hogy az egyik felet az ajándékozás szándéka vezetné, a szerződés megkötésének időpontjában feltűnően nagy az értékkülönbség, a sérelmet szenvedő fél a szerződést megtámadhatja.
Figyelemmel a szolgáltatás (könyvek értéke) és ellenszolgáltatás (vételár) közötti feltűnően nagy értékkülönbségre, valamint arra, hogy Társaságunkat a kifogásolt ügylet megkötésekor nem az ajándékozás szándéka vezette, az Önnel kötött szerződést érvénytelennek tekintjük, megrendeléseit ezen okból sem teljesítjük.

Kérjük a fentiek szíves tudomásulvételét.

Sokáig gondolkodtak azon, hogy mit írjanak azoknak, akik továbbra is kitartanak amellett, hogy a megrendelt, és visszaigazolt könyveket jogosan követelik. Valószínű ügyvéd, vagy ügyvédek csoportja dolgozott azon, hogy hogyan intézzék el ezt a számukra igen kellemetlen ügyet. Elképzelhető, hogy a megrendelők között voltak olyanok, akik anyagi érdekből rendeltek, de nem hiszem, hogy akkora tömegről van szó, hogy nem lett volna lehetőségük mindenkinek külön választ küldeni, és a becsületes, normális mennyiségű könyvet rendelő, jóhiszemű vevőket nem kellett volna megrágalmazni, meggyanúsítani. Íme, a legfelháborítóbb részlet:

Az Ön által megrendelt könyvek mennyisége, és az ugyanazon fajtájú könyvek több példányára leadott megrendelései igazolják, hogy Ön gazdasági érdekből, nem pedig gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében járt el. A fenti ügylet szempontjából Ön nem minősül fogyasztónak, a megrendelésére - a fogyasztóvédelmi jogszabály személyi hatálya hiányában - nem a fogyasztóvédelmi jogszabályok, hanem a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) rendelkezései vonatkoznak. 

Ugyanis nem rendeltem semmiből kettőt, sem többet. Mindenből 1 darabot rendeltem, összesen 18 darab könyvből. Úgy vélem, teljesen normális fogyasztó vagyok. Könyves bloggal, aki sokat olvas, tehát a 18 könyv nem olyan nagy mennyiség nálam. Gazdasági érdek???? Miféle gazdasági érdekből?
Rosszhiszemű volnék?  Miért? Honnan kellett volna tudnom reggel, hogy ez rendszerhiba? Miért ne hihettem volna, teljesen jóhiszeműen, hogy 1 forintért adnak könyveket, ha egyébként 80-90%-os leárazás is volt?
Miért nem rendelek többet a hálózattól? Mert válogatás nélkül minden vevőt egy kalap alá vettek, és minden vevőt megfenyegettek, megvádoltak, megrágalmaztak. Nem számított, hogy mit és mennyit rendeltem, nem számított, hogy kulturáltan leveleztem, hogy évek óta rendszeres vásárlójuk vagyok, semmi sem számított. Ők hibáztak, és én, a becsületes vevő viseltem ennek következményét. Ez a bánásmód nekem nagyon nem tetszik, és olyan helyen nem vásárolok, ahol így bánnak a törzsvevőkkel.
 Íme a rendelésem, kommentárral, hogy MIÉRT is rendeltem…volna:


A sirályfióka esete a macskával, aki megtanította repülni: Sepúlveda, Luis
Tavaly olvastam a könyvet, és szerintem az egyik legjobb gyerekeknek szóló mesekönyv. Örültem volna, ha a polcomon tudom.

A sziget :Hilderbrand, Elin:
Molyon rengeteget hallottam róla, és egy forintér kész főnyeremény. Na, mindegy, majd a könyvtárból kihozom.

A vád tanúja: Christie, Agatha
Nem csalás, nem ámítás:Christie, Agatha
Pókháló:Christie, Agatha
Találkozás a halállal:Christie, Agatha
Agatha Christie krimikalauz: ( Avagy gyilkosságok ABC-ben ): Hadnagy Róbert; Molnár Gabriella

Az A. C. könyvek az unokatestvéremhez kerültek volna, ő nagy fan és biztosan örült volna neki. Mivel Bristolba utazásom előtt volt a rendelés, gondoltam még ide is ér, és vihetek neki meglepetés könyvet… vittem is, csak rendeltem máshol.

Egy nap: Nicholls, David
Szintén nagyon sok jót hallottam róla, meg a filmről is, és filmnézés előtt gondoltam elolvasom. Hát, azóta sem vettem meg, és egyelőre azt sem tudom, majd mikor fogom olvasni

Elveszett mesék könyve: ( Középfölde históriája I-II. ) : Tolkien, J. R. R.
Tolkien nekem nagy kedvencem. A Gyűrűk Ura óta tervben van, hogy olvasom, annyira örültem, hogy megvásárolható, és olcsón.

Firmin: ( Egy alvilági élősdi kalandjai a nagyvárosban ) :Savage, Sam
Szintén molyos értékelések után döntöttem úgy, hogy olvasnám…

Hattyútolvajok: Kostova, Elizabeth
Az egyik kolléganőm mesélt annak idején rengeteg jót róla. De az ára ijesztő volt…a vastagsága is, de a saját könyveknél nincs határidő, meddig olvasom  el.

Japán:( Utazás előtt, alatt, után ... helyett? )
 Japán mániás vagyok, körülbelül 200 könyvem van a témában, ez még hiányzott a gyűjteményemből.

Sandman, az Álmok Fejedelme: A babaház – Képregény: Gaiman, Neil

Sandman, az Álmok Fejedelme: Párák évszaka – Képregény: Gaiman, Neil

Sandman, az Álmok Fejedelme: Álomország – Képregény: Gaiman, Neil

Gaiman, az egyik kedvenc íróm, rengeteg könyvét olvastam már. Az első és második részét olvastam a Sandmannak is, gondoltam, akkor, ami olcsó azt megrendelem, így olvashatom is és a polcom dísze is lesz.

Skócia: ( Utazás előtt, alatt, után ... helyett? )
Anyukámék mennek egy hónap múlva Skóciába, gondoltam nem lenne rossz, ha egy útikönyvünk legalább lenne a témában, előre olvasnánk meg hasonlók.

Sziddhárta: Hesse, Hermann
Évek óta várólistás könyv, és szép kiadás lett volna. No, mindegy, majd a könyvtárból.

Örökség-Almanach: ( Útmutató A-tól Z-ig az Eragon-sorozat világához ): Macauley, Michael

Apukám olvasta az Eragon sorozatot, és nagyon szerette, gondoltam meglepem ezzel az összefoglaló kötettel, úgyis szeptemberben van a születésnapja.

Tehát ez, a nagyobb mennyiségű könyv felhalmozására, (az Alexandra szerint. Örültem, hogy annyiért sikerül megvennem, hittem a készletfoglalásnak, bíztam az oldalban. Mi lett a vége? Megvádoltak visszaéléssel, rosszhiszeműséggel…

Hogy miért is ragaszkodom ennyire a rendelésemhez? ... Könyvtáros vagyok, minimálbérrel....

Alexandra, így nem szeretlek.
Vélemények:

20 megjegyzés:

Kató írta...

Felháborító, amit művelt a kiadó! Rendszerhiba ide, vagy oda, a becsapott vásárlókat valamilyen módon kompenzálni kellett volna. Megértem én, hogy Magyarországon egy könyváruház nem tudja megtenni, hogy 40-50 ezer forintos könyvcsomagot kiküldjön 18 forintért (mint ahogy ezt külföldi áruházak ilyen esetben teszik), de akkor kiválaszt belőle egyet, és egy kedves levél kíséretében, elnézést kérve a kellemetlenségekért, elküldni a rendelőnek. Ez lett volna a vásárlóbarát, normális viselkedés.

Memoir írta...

Aztaaaa, ezt ki nem néztem volna belőlük...

Levelibéka írta...

Juj, ez most nagyon rosszul esett, pedig én is törzsvásárló vagyok és én is rengeteg könyvet vettem már tőlük az évek során boltból is, meg a webshopból is. Sajnálom, hogy így jártál, és ahogy olvastam a levelet még fel is háborodtam. Tényleg sajnálom, nem feltételeztem volna róluk ilyet. :(

Zanphagras írta...

Nem is annyira a dolog ténye a felháborító, hiszen tényleg nem várható el, hogy ha hiba miatt volt leárazva 1 Ft-ra a könyv, nem küldték ki, hanem ez a levél... ez kiborító és megalázó. Engem egy időben folyton szondáztattak az otthoni Alexandrából kifele menet, mondván "Ha ennyi időt eltölt a boltban, biztos a táskáját tömi meg könyvvel és lop". Na, akkor lett elegem, azóta a www.booker.hu - ról vásárolok, hiába kell 2-3 napot várni, mire megérkezik a csomag. Nem szekíroznak, nem vádolnak semmivel, és ráadásul nem kicsit olcsóbbak is, mint az emlegetett óriáscég... rá kéne jönni ezeknek a nagyoknak is, hogy minden vásárló érték.

Névtelen írta...

Igazi vevőbarát megoldás! Az Alexandra kibírta volna, ha benyeli ezt hibát. Így sokkal nagyobb kommunikációs kára keletkezett. Hiába, ez már a nagyság átka. Elszakadtak a vevőktől, szívatják a kiadókat, mert megtehetik.

http://www.youtube.com/watch?v=bq8rTZoJiSk ( Jó, ezt azért már nem gondoltam komolyan.))

Névtelen írta...

Cseppet sokáig tartott, mire eljutottál az Alexandra bojkottálásáig, de sohasem késő.

A könyves szakmákban dolgozók jó része nem véletlenül negligálja az A-hálózatot.

Manga olvas írta...

Felháborító a válaszlevelük stílusa. Eddig azt hittem, hogy a vevőkből élnek. Úgy tűnik van valami más bevételforrásuk, mert ilyen hozzáállással csak elijesztenek minden vásárlót.

Névtelen írta...

Én csak egyet mondok:
booker.hu
Abban nem fogsz csalódni!
;o)

Thorpapa írta...

én is mondok egyet, rágalmazás, becsületsértés, minimum ezt a kettőt elkövették azzal, hogy gyanúsítgatnak... ha van jogász ismerősöd, akkor beszélj, vele, és simán rájuk kell ijeszteni egy levéllel... ;)

Petra Molnár írta...

Ahogy Facebook-on is írtam a bejegyzésed alá: ámulok és bámulok. Nem tudok mit kezdeni ezzel, ez hihetetlen és rettentően felháborító... Az alexandrát eddig(!!) jó könyvesboltnak tartottam, habár én libris vagyok, de mindig bosszankodtam hogy miért nem az alexandrába van törzsvásárlóm, mivel ott jobb és több akció volt, meg normálisabb könyvekre is. Hát most már nem bosszankodom.

Névtelen írta...

Jézusom! Ki az a hülye, akik azt hiszi, hogy komolyan adnak könyvet 1 forintért?
Az Alexandra egy nagyon jó könyvesbolt, a saját hülyeséges miatt nem kéne ilyeneket írni.
Szeretettel: Dorina

Jeffi írta...

Kedves Dorina,
Nos az, hiszi azt, hogy komolyan adnak 1 Ft-ért könyvet aki vett már ennyiért. Ugyanis a Delta Vision ad ennyiért könyvet, és vettem is már tőlük, és tényleg 3 Ft-ot utaltam, 3 darab könyvért. Tehát teljesen reális azt hinni, hogy ennyiért adnak.
De maga a poszt, nem azt vitatja, hogy lehet-e ennyiért adni, és hogy hülye-e az aki elhiszi, hogy ez akció. Hanem azt, hogy az Alexandra olyan hangnemet üt meg a vásárlókkal szemben ami nem volna megengedett. Legalábbis ha akar még vásárlókat.
Ráadásul ez egy szerződés, ami az Alexandra és közöttem jött létre, tehát kötelező lett volna teljesíteni a szerződésben vállaltakat.

Névtelen írta...

Semmis szerződés alapján ne állj elő követelésekkel!

Névtelen írta...

Annyiszor jött fel ez a bejegyzés különböző helyeken hogy most már muszáj hozzászólnom. Engem sem tudott ez elriasztani az Alexandrától. Azért nem mert 1 ft-ért könyvet kapni valljuk be manapság nem túl gyakran lehet - nem vitatom,hogy te tudtál de akkor is ritka és ha elővesszük a józan paraszti eszünket,akkor nem egy ekkora áruház fogja szinte ingyen egy akció keretében utánunk dobálni a könyveket. Minden évben gondolom több ezren rendelnek ebben az akcióban is, szóval van bevételük bőven anélkül hogy ilyen méretű raktárkisöpréseket csinálnának.Én biztosan vártam volna a rendeléssel hogy tényleg 1 forint-e az az 1 forint,nem pedig beugrani egyből egy hibásan működő rendszerenek, aztán meg siránkozni, hogy mégse (most komolyan: a rendelésednél volt olyan könyv, ami amúgy négyezer ft körül lenne, és valószínű, hogy pont ezt fogják szinte ingyen adni). A levelet meg kár volt megírnod, nem tudom, milyen válaszra számítottál (bár őszintén valóban erős volt, amit írtak, nem is kicsit - ebben igazat adok).
Nem vitatkozni akarok, csak leírtam a véleményem a dolgokról, mert már nem tudtam kikerülni ezt a témát. Nyugodj meg, lépj tovább, mindenki kis keresetből él, de ez akkor is túl szép lett volna, hogy igaz legyen, ezt te is beláthatnád... Vannak még jó könyves akciók, ahol rengeteget lehet spórolni, úgyhogy nem panaszkodhatunk (pl. az Alexandra nyári akciói mindig ilyenek számomra).

Névtelen írta...

Én a helyedben felhívnám a fogyasztóvédelmiseket, hátha mondanak valami okosat, hogy az ilyen helyzetekre mi vonatkozik...
http://www.nfh.hu/
Puszi: Timus

Jeffi írta...

Kedves Névtelen (basszus, miért nem lehet felvállalni a neveteket, no mindegy)
Ha józan paraszti ésszel gondolkodik az ember akkor Pont az ilyen nagy multik engedhetik meg maguknak az ilyen akciókat. Tekintve a kicsiknek nincs akkor nyereségük.
Nos, őszintén eszembe sincs azt mondani, hogy ne vásárolj az Alexandrától, ne használd ki az akciót (bár akkor akár a 80%-osra is jöhet egy ilyen levél, hogy gazdasági érdekből teszed, ha nagyobb mennyiséget rendelsz!)

Névtelen írta...

Nem a vásárló dolga, hogy megítélje, vajon rendszerhiba vagy a kereskedő döntése, hogy 1 Ft-ért kínál könyveket. A vásárló dolga az, hogy amikor a kereskedő ajánlatát látja, eldöntse, él-e vele vagy sem. Jeffi élt vele, rendelt 1 Ft-ért könyveket. Ezek után az Alexandra csak ne kezdjen el vádaskodni meg rágalmazni, nyelje le szépen, hogy így járt, főleg, ha saját véleménye szerint 8 és 10 között állt fent a rendszerhiba, Jeffi meg 10:55-kor kapta meg a készletfoglalásról szóló e-mailt.

Jeffi, én is a fogyasztóvédelemhez fordulnék, halljanak már erről a történetről! Önmagában az is gáz, hogy nem adták oda a könyveket annyiért, amennyiért kikerültek az oldalra, de ez az e-mail minősíthetetlen.

Névtelen írta...

Naiv aki 1 ft-ért akar könyvet venni: ha előre beharangozza a webáruház hogy figyu 1 ft-ért lesznek a könyvek, akkor oké,de itt max 90%os akcióról volt szó. Számolj már utána hogy egy 4000 ftos könyvnek a 90% mikor lesz 1 ft, mert szerintem sose...Szóval lehetett sejteni, hogy mivel max 90%ról szól az akció,ez rendszerhiba lehet,nem fognak saját zsebre jótékonykodni.
De mindegy,a te/ti dolgotok,engem nem érdekel tovább a téma.

Alexandra Tóth írta...

Hozzátenném az Alexandra elvileg évek óta veszteséges :/

Jeffi írta...

Kedves Alexandra,
Én azt elhiszem, és tudom is, ettől még nem megengedett, az a hangnem amit az Alexandra megengedett magának. Lehet nem véletlen veszteséges...