Ugrás a fő tartalomra

Könyvfesztivál Moly módra

Catherynne M. Valente: A lány, aki körülhajózta Tündérföldet Az egyik legjobban várt könyv volt a könyvfesztiválon, legalábbis nekem. Annyira sokat hallottam már róla, és annyira gyönyörű. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy most már boldog tulajdonosa vagyok. Nagy bizodalmakkal tekintek rá, úgyhogy remélem, hogy nem okoz majd csalódást.
 A Ciceró kiadó, most a fesztiválra annyi újdonsággal jött ki, hogy nehéz fejtörést okoztak a látogatóknak. Mert sokan úgy vannak vele mint én, hogy szeretné megvenni, szeretné hazavinni, de hát nem lehet mindent megvenni. A másik könyv ami még velem hazajött, a hosszú című (fel kellett írnom, mert nem tudom kimondani :D) John Boyne: Barnaby Brocket és a szörnyű dolog, ami vele megesett. De, ha őszinte akarok lenni, akkor még szemeztem Buglyó Gergely:  Oni: Szürke vér című könyvével, és Peter S Beagle.:  Az utolsó egyszarvú - Két szív című könyvével. De ők egyelőre ott maradtak...

 A következő állomásom a Manó Könyvek kiadó volt, ahol begyűjtöttem a NemKönyv-et. Nagyon kíváncsi vagyok rá, mert ez tipikusan olyan könyv amit relatíve nem olvasni kell, hanem csinálni. Rengeteg rossz dolgot fogok ezzel a könyvvel csinálni, de legalább ezen élem ki mindenféle könyv rongálási dolgomat. Lehet, ezt kellene a könyvtárnak is mellékelni egy-egy könyv mellé, hogy ne a rendes könyvet rongálják? Lehet nem ártana -.-
Jelenleg, még csak belelapoztam, de már vigyorgok a Felelőségvállalási záradékon :D Ez mekkora már:
"A sérülésekért, amelyeket saját hülyeséged miatt okozol magadnak, téged terhel minden felelősség.
Ha a könyv, a szobád, vagy az egész ház leég, az kizárólag a te felelősséged.
Ezenkívül semmiféle felelősséget nem vállalunk, ha bármi összeragad, foltos lesz, ha kitéped a hajad, összetűzöd az ujjaid." Már alig várom, hogy "olvashassam".

Még januárban vettem, de csak most kaptam kézhez Gaura Ágnes: Átkozott balszerencse című könyvét. Úgyhogy cipelhettem ezt is szépen haza. Azóta hallottam róla már negatív kritikát is, de én Gaura Ágnessel egyelőre úgy vagyok, hogy nem tud olyat írni, ami nekem ne tetszene. Ennek ellenére, még egy kicsit várnia kell az olvasási sorban. Bár már a Vámpírok múzsája elolvasása óta arra vártam, hogy végre kézbe vehessem. Murphy, hogy most annyi az olvasnivalóm, hogy nem igen jut erre idő. De legalább már itthon van, és bármikor leemelhetem a polcról és belekezdhetek.



A könyvfesztivál vételei, amúgy elég zombi orientáltak lettek. Legalábbis három vásárolt könyvből kettő e téma köré csoportosult. Az egyik Max Brooks: Zombi túlélő kézikönyve, mert a Zombiháború az egyik legkedvencebb könyvem volt. Annak ellenére, hogy amúgy a zombik mint téma kifejezetten nem érdekel. Az is igaz, hogy a vámpírok sem, mégis a Vámpírok múzsája  az egyik legmeghatározóbb könyv volt tavaly számomra. A másik könyv amit megvettem az Isaac Marion: Eleven testek című könyve...igaz azóta páran már leszólták, de én még mindig bizakodó vagyok vele szemben, aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz. Más nem, egynek jó...a filmet felmagasztalták, úgyhogy a film is jön a könyv után.

A harmadik könyv amit megvettem, az Peter S. Beagle A fogadós éneke című könyve. Szerintem már a borítóért megérte kiperkálni az 1250 Ft-t (50%-os akcióval vettem), de @Shanara azt mondta, hogy ez az egyik legjobb könyve, úgyhogy én hiszek neki...ha mégsem akkor majd csúnyán nézek...bár a Ködszerzet és Az ember könyve még mindig kölcsönben van tőle, nálam úgyhogy inkább egy szót se szólok. Igen...tudom, olvassam a Ködszerzetet. Ígérem hamarosan azok is sorra kerülnek, csak...csak most egy pár így elé került megint. De hát...tudod jól, hogy gyorsan olvasok...általában :) Úgyhogy nem kell aggódni, idén talán sikerül azokat is kiolvasnom. Várólista csökkentősek, úgyhogy mindenképpen. Annak ellenére mondom ezt, hogy a várólista csökkentést el se kezdtem még, és, hogy minden évbe bebukom, és általában csak azt a 12 könyvet nem olvasom el amit kijelölök, de bizakodó vagyok, már fel van post-itelve :D

 Velem jött egy hiánytalan Vernor Vinge: Tűz lobban a mélyben könyv is. Sajnos az első körben kapottamból hiányzott egy lap így kaptam csere példányt. A hiányosat, azóta a könyvtár kipótolta, és állományba vette, úgyhogy duplán jó dolog, legalább majd sokan olvassák. Ezzel a könyvvel, legalább nem az olvasatlan könyveim sora gyarapodott. Szépen megy az Ad Astrás polcomra, rögtön a Moxyland -es figurám mellé. Mert, hogy lehetett kapni, nem túl drágán, körülbelül kulcstartó nagyságú plüss Moxyt. Amire amúgy már azóta vágyom, hogy olvastam a könyvet, így amikor megtudtam, hogy lehet vásárolni, ugráltam örömömben, és mivel a legkisebb nem is drága (790Ft), így meg pláne boldog voltam. És tényleg nagyon aranyos, majd a poszt végén lesz egy kép, ott ti is láthatjátok :)

Ezeken a könyveken kívül, még kaptam ajándékot, cseréltem könyveket, és kölcsön is kaptam párat, no meg visszatért pár kölcsön könyvem.

Kölcsön jött:
@imma -tól:
- Clive Barker: Abarat
- Clive Barker: Abarat – Varázsórák, véres éjek

Kölcsön volt, de ma visszatért:, tehát cipelhettem:
- Rob Reger – Jessica Gruner: Emily the Strange – Elveszett emlékek (jelenleg @Sicc-nél)
- Papp Sándor Zsigmond: Semmi kis életek
- Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos ( jelenleg @Gabye -nál)

Ajándékba kaptam:
- Philip Carr-Gomm: A druidák ligetében ( @rebel -től)
- Kokubu Tamocu: A japán színház (@rebel -től) - japános gyűjteménybe :)

Csere útján hozzám jött:
-  Philip Pullman: A borostyán látcső (@Jean -tól) -így teljes lett a trilógiám
 - Sötét fenyő-árny – 276 japán haiku ( @Jean -tól) - japános gyűjteménybe :)


Tehát ez itt az amit nekem haza kellett cipelnem...9kg


Találkoztam sok-sok drága és kedves mollyal. Nem fogom felsorolni, hogy kiket láttam, mert egyszerűen képtelenség, és úgyis kihagynék valakit, az meg sértődésre adna okot. Rebel az akit már nagyon régóta akartam látni és most végre sikerült, ugyan csak rövidke időre, de találkoztunk :) Lett sok-sok könyvem, könyvjelzőm, élményem. Úgyhogy maximálisan megérte felmenni :) A képen lévő Tündérkrónikák könyvtáriak...azt is cipelhettem haza, de nem baj, elbírtam...edződöm a Könyvhétre.

Ezer csók minden Molynak, akiket láttam, köszöntem, vagy csak elmentem mellettük. A molyos kitűzők, valami roppant cukik, úgyhogy szerintem hordani is fogom őket. Felvállalom, hogy moly vagyok ;)És vettem is verset, mint utólag, fizetés után megnéztem @worsi -ét :)
Ölelés, az Ad Astrásoknak is, mert roppant kedvesek és aranyosak, és hagyták, hogy kiraboljam őket...mármint könyvjelző ügyileg. Remélem nem tartottatok pofátlannak, de kell a reklám szóróanyag a könyvtárba ;)

Ilyenek a kitűzők





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é