Ugrás a fő tartalomra

Júliusi Új lakók


Ha Július akkor születésnap. Mindenféle születésnap méghozzá! Betöltöttem a 29. életévelemet, ebből adódóan jövőre már 3X-es leszek, egyelőre nem érzem, hogy ettől félnem kéne, vagy vénlánnyá minősülnék, de minden esetre a harminc az majd egy szép kerek szám lesz. A molyon betöltöttem a 6. molyos évemet! És a blog is ünnepelte a 4. születésnapját. Úgyhogy teli voltam ünnepekkel valóssal és virtuálissal!
 A blog születésnapjára nyereményjátékkal kedveskedtem, aminél bebizonyosodott, hogy sajnos a meleg és a kapkodás miatt kicsit szétszortak az emberek, ebből adódóan kevés volt a helyes megfejtő. És a nyertesek közül sem jelentkezett mindenki, és akik jelentkeztek és adtak címet, sem mindegyikük jelezte, hogy odaért a feladott csomag... hát én remélem, hogy igen, mivel nem írnak, így nem tudom, hogy bemenjek-e a postára megkérdezni, hogy elveszett, vagy mizu, úgyhogy ha nem ért oda, akkor sajnos így jártak. Én ajánlva feladtam, de két hét múlva az ajánlott szelvényeket ki fogom dobni, tehát utána már utána se tudok kérdezni...
 Ha születésnap akkor ünneplés. Volt két egész tortám (egy túrós meg egy zacher [így írják??]), volt ünneplés is 16-tól 27-ig bezárólag. Elő születésnapoztam Szimirzával és AniTigerrel, ami nagyon jó volt, sokkal többet kellene beülnünk! Születésnapoztam itthon is, egy hetes elcsúszással, de igazándiból mindegy mikor, csak együtt legyen a család :)
 Kaptam könyveket és vettem is könyveket, egy kis statisztika akkor Júliusról:

Összesen 16 könyv került a birtokomba, ennek eloszlása:

Csere: 2


Gabye vitte-hozta nekem a csere könyveimet Bp-re, itt is köszönet neki. Kaptam a könyvek mellé kínai teákat is, amiket még nem ittam meg, mert előbb utána akarok olvasni a Teás könyvben, hogy mit írnak róla, viszont hermetikusan lezártam őket, hogy ne veszítsék el a zamatukat. Illatra finomak. Ezen kívül nem volt cserém, mostanában nem nagyon cserélek. Azaz igazság, hogy a kívánság listám is 5 elemből áll csupán, annyira úgy vagyok vele, hogy rengeteg könyvem van, és azokkal kellene haladni.


Happolás: 3


Túl sok pontot nem adok egy könyvért, ez az elvem. Annak ellenére, hogy van vagy 400 pontom, ami csak úgy álldogál a rukkolán. Itt is ugyanaz a „baj“, mint a csere és vásárlás terén, hogy igazándiból rengeteg könyvem van, így felesleges még beszerezni. Ennek ellenére, lusta vagyok végignézni a rukkolás kívánságlistámat, és törölni a dolgokat. A csintalan istenekért amúgy tényleg sok pontot adtam volna, de azt meg senki nem akarta rukkolni. Végül persze az Alexandrában megvettem, de mindegy is. Ezek a könyvek régóta fenn voltak a rukkolás listámon és nem licitált senki rájuk, vagy a rukkoló nem volt elszállva és hajlandó volt 5-10 pontért is rukkolni. Amúgy azt vettem észre, hogy 5 és 10 pontért általában az új regisztráltak raknak fel csak könyvet, akár nagyon jó könyvet is. A régi motorosok úgy vannak vele, hogy 10-15 pont alatt nem adnak semmit, holott elméletben azért nem ez lenne a lényeg...
 Azt is eldöntöttem, hogy mindenkinek postai címet adok meg, és nem ugráltatom a testvéreimet. Ugyanis én is postázok mindenkinek, így azt hiszem, ennyit elvárhatok a rukkolás társaimtól, hogy ők is postázzanak....


Ajándék: 5


Nos igen, születésnapom volt. A Hobbit művészetével régóta szemeztem. Azaz igazság, hogy gondoltam, hogy megveszem, de az Alexandra akcióban még mindig drágállottam (2.000), így úgy döntöttem, hogy nem lesz az enyém, elsírtam persze bánatomat Szimirzáéknak, akik orvul megvették nekem születésnapomra. Köszike! :) azóta sem raktam be a többi Tolkien könyv közé, mert szerintem menő a borítója, úgyhogy egyelőre a szobámban mint díszítő elem működik, és reményeim szerint hamarosan olvasom is. Belenéztem már, eddig tetszik.
 A Szellemek hegye az részben ajándék, részben nyeremény. Nem én nyertem, de megkaptam AniTigertől, mert hogy nekem kellett a könyv csak ő nyerte meg :D (ilyet már csináltunk, nem mindig az nyeri akinek kell :D). Az Elveszett mesék könyvével szintén a Tolkien gyűjteményem nőtt, és annyira szép ez a kiadás. A tesóméktól kaptam születésnapomra. Ezt is már nagyon olvasnám, most már csak ki kellene találnom, egy Tolkien olvasási sorrendet, hogy mégis hogy kéne haladni....
 A macskaróka szintén Szimirza és AniTiger ajándéka volt, ezt a könyvet amúgy már egy csomószor hazasétáltattam a könyvtárból, és annak ellenére, hogy vékony még sosem jutottam el az olvasásáig (égő mi?), de most már megvan, úgyhogy reméljük, hogy még 2020 előtt elolvasom :D
 A japán mintás felnőtt színezőt Gabyetól kaptam születésnapomra. Mostanában nagyon felkapottak ezek a felnőtt színezők, és szerettem volna egyet magamnak. Sikerült hozzá, most már színes ceruzákat is vennem, úgyhogy most már csak a színezés van hátra. Tetszik amúgy az ötlet és az biztos, hogy egy csomó ideig leköti az embert a színezés. Egyelőre a másik színezőt levettem a kívánságlistámról, mert ez annyi ábrát mindent tartalmaz, hogy nem kell félnem, hogy hamar megunom. Eddig a címoldalon található kép egy kis részét kiszíneztem. (kölcsön ceruzával) :D
 Tehát sok remek dolgot kaptam születésnapomra. Könyvek mellett volt még, telefontartó (amibe itthon belerakhatom a telefont), ami egy kawaii sushi elméletileg :D (mosolyog meg minden, szerintem cukker), egy csillagokat kivetítő lámpás akármicsodát, ami kicsit kínai koncepció, úgyhogy még újra össze kell rakni, mert szétesett, ágytakarót, és egy csomó hasznos holmit a fürdőszobához. Kis noteszkét, és még valamit kaptam, de azt csak hétfőn fogom megtudni mi, mert egyelőre a postán raboskodik, mert senki nem volt aki átvegye ;D
 
Olyan mint a zöld, csak a tetején van egy lyuk amibe
bele lehet rakni a telefont :D


Vásáslás: 3


Bár utálom az Alexandrát, be kell ismerni, hogy vannak könyvek, amiket a nagy akciójukban érdemes levadászni. A csintalan istenek példának okáért ilyen. Olvastam a könyvet, és már a végénél jártam (könyvtári példány),amikor láttam, hogy 700 Ft-ért vesztegetik. Rögtön lecsaptam rá. Itt is mondom, olvassátok, mert tényleg nagyon jó könyv, kicsit szerintem alulértékelt a molyon (77%). A Zeusz emlékiratait ennyiért nem akartam ott hagyni és legalább szép kiadásban fejezhetem be. A könyvtári példány ugyanis ronda.... tudom, persze-persze a borító nem számít, a borítót nem kéne nézni, de igenis számít! (itt jegyezném meg a Csintalan isteneknek ronda a borítója, de jó a könyv). A keresők a Vianni-ból jött velem. Az első rész már megvolt, és bár azt se olvastam, gondoltam nem árt, ha megvan a második is...



„Selejtezés“: 3

A háromból egy már egy ideje itt volt nálam, de gondolkodtam rajta, hogy kell-e nekem egyáltalán, végül júliusban döntöttem úgy, hogy „beleltározom“. A tenger legendáriuma az istenek miatti rajongásom miatt került hozzám, a Világszép népmesék meg azért, mert szeretem a meséket.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é