Ugrás a fő tartalomra

Októberi Új Lakók


Októberben valahogy megtaláltak a könyvek. Kaptam egy doboznyit a munkatársamtól, aztán happoltam egy csomót, és mivel @worsi kihívását is erősen bukottnak tekintettem, már nem igazán állta utamat semmi. Meg, a könyvvásárlás jó a rosszkedv ellen, bár elég költséges… minden esetre megdobta a magánkönyvtáramat ez a hónap, még úgy is, hogy az olvasottságom legalább nem csökkent. Stagnálok 8 %-on…még van pár évem, hogy 80% legyen…ne röhögjön senki…ezt még nem tartom bukásnak :D

Recenziók száma: 5

Emma Chase: Behálózva
Emma Chase: Fejvesztve

 A Horda volt, az év legvártabb könyve számomra, ez sajnos annyit jelentett, hogy megérkezett, és két nap alatt befaltam az egészet, pedig szép vastag volt, a többihez képest, mégis hipp-hopp vége lett. Az Esti ködök kertjével egyelőre még küzdök, hangulat könyv, és amíg eljutottam nem történt még benne semmi…de ennek ellenére tetszik, csak várom hozzá a hangulatot. A csodákkal teli éjszaka, jó kis hangolódás volt a Karácsonyi készülődésre, olvastam már jobb válogatást, de azért tetszett, kivitelezésre meg csodaszép. A másik kettő szintén várós könyv, remélem még idén sikerül elolvasnom őket, nem túl vastagok, és nem túl gondolkozósak így ránézésre :D

Vásárolt könyvek száma: 9

Kovács Ákos: Vágyálmok ligája
Beth Revis: Across the Universe – Túl a végtelenen
Jennifer L. Armentrout: Obszidián
Horváth Iván: A kínai tájképfestészet – európai szemmel
Gabrielle Lehari: Kutya-macska barátság
Andreas Schäfer: Judo
Mirelle Dorit Herpel: Edzés gumiszalaggal
Wolfgang Miessner: Aerobik
Osztafin Attila: Aikido

 A Vágyálmok ligáját a címe miatt vettem meg, 399 Ft volt, amikor bérletér mentem, akkor néztem ki magamnak. A két Könyvmolyképzős könyv volt az, amit kedvjavítás célzatából vettem. Bár most már eldöntöttem, hogy olyan könyvmolyképzős könyvet nem fogok megvásárolni, amin angolul van rajta a címe. Majd elolvasom őket könyvtárból, ha érdekelnek, de még egyszer ilyenre nem adok pénzt. Ritka hülyén néznek ki a polcon azzal a baromi nagy angol felirattal…. A többi az Cser kiadós készletkisöprés volt, igazándiból 100ft / db áron, gondoltam jó ha van ilyesmi könyvem is, már csak olvasni kellene, meg csinálni őket :D

Ajándékba kapott könyvek száma: 22

Gemma
Szabó Magda: Abigél
Charles Dickens: Copperfield Dávid
Leslie L. Lawrence: Siva utolsó tánca
John Jakes: A Fattyú
John Jakes: A Lázadók
John Jakes: Útkeresők
John Jakes: A fúria
John Jakes: Titánok
John Jakes: A Harcosok
John Jakes: Amerikaiak
Vic Cox: Az óceán titkai
Leon Uris: Exodus
Christian Signol: Csillagok útja
Pierre Boulle: Híd a Kwai folyón
Miskolczi Miklós: Város lesz, csakazértis…
Havas Henrik: Kurvaélet
Leon Uris: Miła 18
Ken Follett: Vadmacskák
Országh László: Magyar-angol kisszótár
Jules Verne: A Franklin kifut a tengerre
Dr. Hodinka Barbara (szerk.): Házi gyógymódok

Sokkal többet kaptam persze, de ezek amiket leltárba is vettem. Vannak amiket feltehetően majd a Vöröskreszt, vagy egy kórházkönyvtár fog megkapni, és vannak, amiknek apukám talált új gazdát. Próbáltam olyanokat megtartani, amik azért érdekelnek is. Minden esetre elég gyors ütembe fogy a szabad helyem a polcokon. Legközelebb egy új könyvespolcot is kérek :D

Happolt könyvek száma: 8

Sam Christer: Stonehenge öröksége
Millenni+M – Tokó Jasiró: J-pop bálvány 1.
Millenni+M – Tokó Jasiró: J-pop bálvány 2.
G. B. Hellebrandt: Sherion Woods – Apály
P. Scott Hollander: Tarot kezdőknek
Thich Nhat Hanh – Dr. Lilian Cheung: Zamat
Noble Smith: A Megye bölcsessége
J. R. R. Tolkien: Giles, a sárkány ura

Igen, Középfölde ebben a hónapban meglátogatott. Elolvastam a Hobbitot (és azóta meg is rendeltem), és happoltam két hozzá köthető könyvet. A Giles, a sárkány ura, ugyan utólag kiderült, hogy a Sonkádi egyed gazda, csak más címen :D, de nem baj. A Megye bölcsessége meg érdekesnek tűnt. A két mangával még nem tudom mi lesz, idén valahogy nem voltam manga olvasó hangulatban, amit olvastam, az is borzalmas volt (Angyalok menedéke), úgyhogy feltehetően tolom jövőre. Az Apályról annyi rosszat hallottam, hogy azt így már muszáj volt happolnom!! A Tarot kezdőknek, még egyelőre kérdőjeles, érdekel a téma, de idén már nem hiszem, hogy beleásom magamat. Stonhenge öröksége meg plusz könyv volt, valójában nem happoltam, hanem tőlem happoltak egy könyvet és grátisz ő ezt elküldte. Tök kedves volt. A Zamat meg jónak tűnik…ezen kívül még happoltam ifjúsági regényeket, de azokat elraktam az ajándékos fiókomban, lesz majd a közelemben fiatal aki megkaphatja :D


Selejtezésből: 20

Tove Jansson: A láthatatlan kisgyerek
Janikovszky Éva: Felnőtteknek írtam
Janikovszky Éva: Aranyeső
Szentirmai József: Japán
Szentirmai József: Japán
Balthazár Margit (szerk.): Pancsatantra
Alice Walker: Kedves Jóisten
Mary Norton: Elvitte a manó
Sabrina Carollo (szerk.): Gimnasztika mindenkinek
Oscar Wilde: A boldog herceg és más mesék
Helmut Uhlig: Tibet
T. Szentesi Katalin: Koreai Népi Demokratikus Köztársaság
Krúdy Gyula: Pest-budai séták
Fehér Klára: Narkózis / Négy nap a paradicsomban / Sárgaláz
Saul Bellow: Henderson, az esőkirály
Jules Verne: Véres dráma Livóniában
Jules Verne: A dunai hajós
Jules Verne: Hector Servadac
Jules Verne: Sztrogof Mihály
Jules Verne: Hatteras kapitány


Nem elgépelés, hogy a Japánból kettő van. Kaptam először egy olyat ami régebbi, aztán kikerült selejtezésbe az újabb is, úgyhogy egyelőre míg nem nézem át, hogy mennyiben más, meg más-e egyáltalán, addig marad mind a kettő. És igen, felduzzadt a Verne és Janikovszky gyűjteményem is. Még egy könyvet sem olvastam Vernétől, de gyűjtöm…csak aztán nehogy kiderüljön, hogy nem tetszik, ahogy ír :D
A legtöbb "selejt" könyv valójában nem volt még könyvtári sem. Csak a Tibet és a Wilde könyv az, ami át volt kötve már, a többi vagy nem könyvtári, vagy az volt, de a nyüvek nem olvasta soha.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é