Ugrás a fő tartalomra

Dan Wells - Szörnyeteg úr

Fülszöveg:
A Nem vagyok sorozatgyilkosban John Wayne Cleaver megmentette a városát egy olyan hidegvérű mészárostól, aki még az általa bálványozott sorozatgyilkosoknál is rettenetesebb tetteket vitt végbe.
De úgy tűnik, a démon nem volt egyedül, és az eltűnése egy új fenevadat hozott Clayton megyébe. Lassan újra gyűlni kezdenek az áldozatok a hullaházban, és John egy új rejtéllyel találja szemben magát, amely megoldásra vár.
John azonban már megízlelte a gyilkolás ízét, és lehet, hogy a sötétebbik oldala, amit eddig fegyverként használt a harcban – az a rémisztő alteregó, akit csak Szörnyeteg úrként emleget – most átveszi az uralmat.
Claytonban senki nincs biztonságban, amíg John le nem győzi két legádázabb ellenfelét: az ismeretlen démont, akit meg kell ölnie, és a belső démonját, aki elől nem menekülhet.
Ez a díjnyertes kötet még több borzongást és izgalmat ígér, mint a trilógia előző része. Dan Wells előre is bocsánatot kér a rémálmokért.

A könyvért köszönet a Fumax kiadónak! Remélem folytatják a sorozatot :)

Dan Wells, már a Nem vagyok sorozatgyilkossal belopta magát a szívembe.


Külcsín és belbecs:

Hallottam a borítóról jót is, rosszat is. A kép nem igazán adja vissza a valóságot, mert élőben azért szebb. Maradt a dombornyomású borító (tehát tapizható, éljen!), és maradt a matt / fényes részek közötti kontraszt. A szem ami ránk néz a borítóról eléggé ijesztő, de illik is a könyvhöz. Rosszat nem is tudok mondani a kivitelezésről.
 Utána kerestem a külföldi borítóknak is. A nagyon fehér verziókkal az a bajom, hogy olyan sterilek, a nagyon fekete, meg szerintem túl sötét (örök elégedetlen vagyok) Ez a kékes-feketés, Piros szöveggel viszont a kettő között az arany középút. Nekem tetszett.


Külcsín: 5/5

 Minden ott folytatódik, ahol az előző rész befejeződött. A város lakói félnek, hogy a gyilkos újra lecsap, hisz csak annyit tudnak, hogy egy ideje nem gyilkolt, de azt nem sejtik, hogy már meghalt. Mire megnyugodnának a kedélyek, addigra jön egy  új Sorozatgyilkos. Nagyon ritka dolog, hogy egy isten háta mögötti helyen, rögtön egymás után kettő is felüti a fejét. És nem, nem John az úgy mészáros. Bár szegény fiú eleget küzd Szörnyeteg Úrral.

 Végig tiszteltem John-t. Mert mindent, tényleg mindent megtett azért, hogy ne gyilkoljon, és ne akarjon mindenkit elképzelni, a boncasztalon. És őrülten sokat szenvedett a belső vívódásai miatt. Aludni is alig tudott, és amikor ébren volt is, szinte csak a szabályainak élt, amik az amúgy is szociopata fiú-t még messzebb sodorták az emberektől. Brooke viszont úgy tűnik megtöri a jeget...sajnos nem úgy mint szerette volna. A legnagyobb baja szegény fiúnak, hogy ott a gyilkosság, a démon és nem beszélhet róla senkivel. Mert akik látták, akik ott voltak, akik szemtanúk, azok felejteni akarnak. Pedig lehet, hogy sokat segített volna neki, ha kibeszéli magából a dolgokat.

 A fő gonoszról csak annyit, hogy rá nem gondoltam! Most nem lett lelőve rögtön az elején a poén, hogy "nézd ő a gyilkos", hanem szépen adagolta az író a hullákat és az információkat. Nevet nem írok, de képességet igen. Képes volt érezni az emberek érzelmeit, ezáltal totálisan kiismerte őket. Éltette a rettegés, a szenvedés, a félelem, a harag, a gyűlölet. Éltette az, hogy megkínozhat embereket. Nem ölt, ha nem volt muszáj, inkább hosszan kiélvezte a kínzásokat. Tehát elég beteg volt. Érte sem kár!
 A ház nagyon durva, sajnos (nem sajnos) vizuális típus vagyok, és erősen felfordult a gyomrom attól, ahogy az a ház kinézett. Borzalmas lehet heteket, hónapokat, éveket(!) leélni egy pincébe, odaláncolva egy csőhöz és csak néha visznek onnan el, akkor is kínozni csak. Azt hiszem, szinte már megváltás volt egy-egy lánynak ha meghalt. Ép ésszel nehéz lehet ilyesmit kibírni.

 John végszava nagyon tetszett, ifjú démonvadászunk felkészült!! :) És még csak 16 éves. Érdekel, hogy végül önmagát is legyőzi-e, vagy a cél érdekében szövetkezik, egybeolvad Szörnyeteg Úrral. Ha szerencsénk van, megtudjuk a harmadik részből.

Belbecs: 5/5






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é