Ugrás a fő tartalomra

Ez történt Áprilisban

Április, április… április.
Bolondok hónapja, és a szeszélyes időjárásé. Megjegyezném az időjárás valóban elég szeszélyes volt, egyik héten pólóban mentem dolgozni, a következő héten meg kabátban-pulcsiba, ami engem ismerve elég fura, tekintve télen sem öltözöm túl. Minden esetre az időjárás elég fura, bár most végre nem fúj annyira a szél, és süt a nap… és még nincs olyan meleg, hogy megsüljek.
 Megfogadtam, hogy most már az „ez történt” posztokat folyamatosan írom, vagy jegyzetelek, mert remek elmemunka visszaemlékezni a hónapra, de van az úgy, hogy fontos dolgokra nem emlékszem már. Vagy azt hiszem az régebben volt. Hála az égnek azért molyra szoktam karcolni néha, azok a támpontjaim.
 A várólista vasárnap rovatom rendületlenül megy tovább, eddig sikerült is, mindig megírnom vasárnapig! Bár volt olyan amikor nem sok könyv került rá, és volt olyan is, amikor meg túl sok. Ehhez jön hozzá, hogy elkezdtem a várólistám átnézését, fel-le kerültek róla könyvek és tekintve, hogy durván ezer könyv felett van a számuk, nos el fog tartani egy darabig. Az átnézéssel együtt címkézem (megjegyzésezem) fel őket, hogy saját, vagy könyvtári(ha könyvtári, akkor hol találom meg könyvtáron belül), vagy dez-es, tehát fel kell írni, mert közel s távol nincs belőle példány. Igen ez egy igazán babra meló.
 A hónapban is átrendeztem a szobám! Ez mondjuk nem meglepetés. Az átrendezés apropója az volt, hogy kaptam Szilvi barátosnémtól egy csomó japános dolgot, és ezeknek helyet akartam keresni, találni. Azóta szintén kaptam tőle japános dolgokat, amiket el is helyeztem azóta a szobámban.
 Volt Sakura hétvége (kettő is), az ELTE füvészkertjében, ahova sajnos nem jutottam el, annak ellenére, hogy többször eldöntöttem, hogy felmegyek. De sosem volt ember aki eljöjjön velem, vagy éppen vártam a fodrászt, aki lebetegedett, tehát hiába vártam. Minden esetre, jövőre tervben van feljutni rá és körbenézni. Peti viszont volt, és hozott nekem teát (zöldtea, cseresznyés…olyan zöldtea íze van, cseresznyevirág nélkül), és egy mágneses könyvjelzőt. Úgyhogy nagy volt a boldogság, ennek ellenére jövőre mindenképpen fel akarok jutni!

 A Japánról szóló, japán irodalom egy részét hazahurcoltam a könyvtárból. Ha valakinek kell, majd előjegyzi és visszaviszem. Jelenleg úgy gondolom, hogy azt a koncepciót fogom követni, hogy egy japánnal kapcsolatos könyvet olvasok, aztán egy akármilyet. Persze remélhetőleg begyorsulok, mert jelenleg borzalmasan lassan olvasok, ami a posztokból is látszik. Igen…nem túlzottan sok könyvet olvastam el a hónapban. Volt egy könyv, amit ugyan kihoztam, mert úgy gondoltam érdekelne, de aztán begépeltem a tartalomjegyzékét és rájöttem, hogy én ezt nem értem, és ha már a tartalomjegyzéket nem értem, talán hagyni kellene a fenébe. De azért ha valaki olvasta/olvassa a könyvet, majd meséljen róla: Pethő Bertalan: Japán út/viszony I-II.


2016. március 12., 08:50 →2016. április 4., 20:36
338
>
2016. április 4., 21:31 →2016. április 12., 19:55
360
>
2016. április 12., 22:47 →2016. április 19., 21:54
196
>
2016. március 31., 19:31 →
>
2016. április 19., 22:11 →
>
2016. április 20., 06:49 →
298


Pontosan ennyit, ez nem túlzottan sok, magamhoz képest is borzalmasan lassú! A japán tanulás is folyamatban, a hiragana és a katakana elsajátításával borzalmasan lassan haladok. Azaz, lehet gyorsabb lenne, ha feladnám az arra való kísérletet, hogy kézzel le is tudjam őket írni, és csak memorizálni akarnám őket. Igen akkor lehet gyorsabban menne, viszont, sokkal jobban rögzül amit az ember leír…nem mutatom meg a füzetemet, viccesen írom a hiraganákat :D….de felismerhetőek, csak rondák… viszont a Hiragana, katakana magyaroknak című könyv kifejezetten nekem lett kitalálva, mert egy jó kis kitöltős könyv, első pár részben átírni kell csak ami oda van halványan nyomtatva :D…igen azok kb. hasonlítanak az eredetire. De nem adom fel! Megtaláltam a Hiragana kártyáimat is azokat meg majd cipelem magammal, hogy memorizálás könnyebben menjen!
 Olvasás terén, a Sárkányröpte nagyon tetszett, a Mini-Könyvklub záró kötetének választottam. Fel is jelentkeztem most a 4. körre, várom, hogy mit szavazunk meg olvasni valónak. És áprilisban végre eljutottam odáig, hogy az összes könyvklubos posztját elolvastam, általában kommenteltem is, már ahol nem futottam bele olyasmibe, hogy lehetetlen kommentelni mert millió dolgot kéne tennem, hogy végre felfogja, mit akarok -.-
 A hónapban volt a könyvfesztivál…. Ami időtartama alatt dolgoztam. Úgyhogy nincsen igazán beszerzett könyvem. m0soly-tól kaptam Szóma Sóko (szerk.): Japán-magyar szógyűjtemény kezdőknek könyvet és CD-ket és ennyi volt a hónapban az összes hozzám került könyv mennyiség. Huha…hát nem vittem túlzásba :D

 Voltam a hónapban moziban, mint minden hónapban (ez amolyan elhatározás lett, hogy havonta egy filmet moziba megnézzek).  A Vadász és a Jégkirálynő (2016) –re esett a hónapban a választásom. Szilvit sikerült rávennem, hogy jöjjön velem, kerestünk egy kevésbé necces időpontot és uccu neki. Hát….szintekkel jobb, mint a Hófehér és a vadász (2012), amit hála az égnek itthon néztem anno meg…az sajna Hófehér alakítása miatt béna volt! Ez a film viszont elment egy tucat akciófilmnek. Szépek voltak az effektek, de akik látták az ajánlót azok látták a film összes harcjelenetét kb. :D.

2016. április 23., 22:06
2016. április 20., 20:54
2016. április 9., 20:56
2016. április 2., 21:26

Jah, hát a hónapba nem nagyon néztem filmet, és nem nagyon olvastam. Az utolsó boszorkányvadász itthoni nézés volt apukámmal, meg lehetett nézni, de az sem hagyott mély nyomot, a Lottózsonglőrök, kicsit fárasztó volt, azt családostul néztük. A Krampuszt már tavaly terveztem, de …ritkán nézek horrort, és pláne moziban, így inkább itthon néztem…hát ezt akár moziba is nézhettem volna, mert nem igazán volt… hogy is mondjam, horror. Eleve a horror és vígjáték címke lefedi, hogy nem fogunk annyira nagyon félni, de nem gondoltam, hogy ennyire. No meg a vége… hát hagyjuk. Inkább hagyjuk :D

A cseresznyevirágzást kihasználva jelentkeztem Facebookon egy játékra, hátha nyerek Japánba repjegyet. Ami biztos, hogy nem nyertem, mert nem szólt senki, hogy nyertem volna :D Ennek ellenére poén volt az egész. de valóban igaza van a testvéremnek, az olyan játékok, ahol a „ha sokan lájkolnak nyersz” nem jók semmire sem. És kevés az esélyed, ha nincs egy 1000 ismerősből álló bandád. Nem az nyer, akinek jó a képe, hanem az akinek több a mozgósítható ismerőse… mindegy, attól még a fotózkodás vicces volt és élveztem, az meg nem került semmibe, hogy beküldtem :D
 A mozihoz még visszatérve. Mivel a film egy lehetetlen időpontban tért véget, úgy döntöttem, hogy taxival jövök haza, és hát ha már a taxi állomás mellett van kb. a mozi, hát nem hívok taxit, majd csak megáll egy. Nos nem állt meg egy darabig egy sem, amit kinéztem elhajtott mire odaértem. Aztán jött egy bajszos úriember, és megkérdezte merre, hogy taxira várok-e mert ő igen, mindjárt jön a haverja, menjünk együtt. Mondom miért ne, bár be kell ismernem, hogy két külön településen lakunk és a két település két átellenes irányban van. Mindegy. A taxis kedves volt. az utazásis időtartama alatt megtudtam, hogy a szakállas emberke is taxizik, de most szabin van, és van barátnője, no meg, hogy a szákáll nagyon menő! Mindezt a negyed órás út alatt. Mindegy, roppant aranyosak voltak, kiraktak azt mentek tovább. 1600-ból megúsztam volna, de adtam egy kis borravalót, végtére is szórakoztató volt az utazás.
 A hónapban beültünk Szimirzával és AniTigerrel az Alibibe, miután elég problémásak vagyunk és nehéz eldöntenünk, hogy hol akarunk lenni, és mit akarunk enni. Az Alibi amúgy jó hely, a kávés cucuk kifejezetten jó volt. jót beszélgettünk, aztán már jöttünk is haza. Aztán utánajártam Szimirza szülcsinapcsis ajándékának…. Amit nem írok le mi, mert pénteken fogja megkapni, de AniTigerrel megvagyunk róla győződve, hogy örülni fog :D Majd posztolok róla, ha már átadtuk.
Jártam a hónapban az OBI-ba is, miután a bátyám megkért, hogy szerezzek egy valamit Anyáknapjára. Hát, tavaly meghalt a virág, mire átadásra került, úgyhogy idén úgy döntöttem, hogy megkérdezem az érinttetett, hogy mit szeretne. Így lett egy tarka levelű japán fűz. Ami nem fért bele a kocsiba, úgyhogy csak megnéztük, hogy de menő, aztán elküldtem érte apukámat, meg anyukámat, hogy hát akkor hozzák el, mert kicsi kocsival mentünk :D Holnap már el is ültetjük, kisebb tereprendezés kell hozzá, de majd segítek, hogy senkinek se legyen túl fárasztó a dolog.
 Hát tuti történt még egy csomó minden a hónapban, de azokra már nem emlékszem. Oh igen, a hónapban kezdtem füzetbe jegyzetelni az összes ki és be jövő pénzemet. Április 30-al -3145 Ft-vel zártam, de úgy, hogy a tesóm tartozik az anyáknapjással, Sicc a bérlet árával, tehát igazándiból pluszban vagyok, csak hát az nem látszik. Viszont előrébb vagyok, mert már megvettem a bérletet, így arra nem kell költenem jövő hónapban. Meg a tesómnál van még 4.000 ft könyveladásos, úgyhogy hudegazdag leszek jövő hónapban :D
A hónapban kötöttem magánnyugdíjpénztári tagságot, azt hétfőn intézem az átutalásos részét. Rájöttem, hogy nagyon gazdag leszek… nyugdíjas koromra!
 A Fundamentám meg azt hiszem jövőre jár le (csak azért hiszem, mert most folyton csörgetnek és elbizonytalanodtam, lehet idén??:D), mindegy a terv, hogy abból fogok Japánba menni. Néztem a Japán nagykövetség oldalát (még csak néztem, nem olvastam végig), és néztem japán utat is, aminél rájöttem, hogy edzésbe kéne lennem, ha fel akarok a Fuji-ra menni, márpedig fel akarok menni, úgyhogy van egy évem fogyni meg edzésbe lenni!! :D

Májusban előreláthatóan:

Megyek moziba, elméletileg az Amerika Kapitányos akármicsoda filmet tervezem nézni….ha sikerül előtte megnéznem a  másik kettő Amerika Kapitányos filmet…Pijer szerint feltehetően sokat lendítene azon, hogy Értsem is a film rejtett szálait és ne higgyem azt, hogy csak tucat akciófilm. Meglátjuk-meglátjuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é