Ugrás a fő tartalomra

Várólista Vasárnap (04.03)


A héten nem nagyon jártam Molyon. Mármint jártam, de nem volt időm arra, hogy csináljam a dolgomat. A borítókkal foglalkozom ott, ezért is szokott általában ugrásszerűen nőni a várólistám, mert ezt meglátta, ezt megszerettem, ezt de kellene elv alapján landolnak is a várólistámon. De a héten erre nem igen volt időm.
 Így csak öt könyv került fel a várólistámra. Csak? Nos a csaknak örülök, mert sajna nem olvasok olyan gyorsan, mint ahogy felkerül egy-egy könyv a virtuális várólistámra. Úgyhogy há, végre csak öt könyv.

Az Égiek és földieket az egyik munkatársam ajánlotta, amikor kitárgyaltuk, hogy a Csíntalan istenek márpedig jó könyv volt. Én azt olvastam, ő meg ezt, és azt mondta, ha az tetszett, szerinte ez is fog. Úgyhogy helloka könyv, amint gépközelbe kerültem már landolt is a várólistámon J

Fülszöveg:
Vegyünk egy csipet Bulgakovot, egy leheletnyi Rebelais-t és egy egészséges adag Kunderát, máris közelebb kerültünk Karpowiczhoz. A Deus ex machinában a dolgok egyáltalán nem mennek valami jól a Földön. Az emberek elszigetelődtek, és már régen elvesztették a sorsuk jobbra fordulásába vetett reményüket – egyik napról a másikra tengetik fásult és unott életüket… De egyszer csak az Istenek a tettek mezejére lépnek. Földre szállnak. Sikerül-e Nikének, Afroditének, Jézusnak, Ozirisznak, Lucifernek és a többieknek helyre állítani a régi rendet?
Ignacy Karpowicz regénye briliánsan kidolgozott, ironikus értekezés a modernitásról. Egyszerre megdöbbentő és rémisztő. Provokatív és blaszfémikus. Nem véletlen, hogy elnyerte a Polityka hetilap 2010-es Paszport díját.

Az életünk a Marson, szimpla kíváncsiság. A TED-es könyvekkel eddig úgy állok, hogy nem tudtam eldönteni, hogy szeretem őket vagy sem. Olvastam már érdekes TED-es könyvet és olyat is amit untam, vagy éppen dühített. Úgyhogy remélhetőleg ez a jobb fajta. Ahogy látom ez sem egy túlzottan terjengős mű a témában, de hát azért több a semminél.
Fülszöveg:
Húsz év múlva az ember már a Marson fog élni. Muszáj lesz neki.
Sci-finek tűnik, de Stephen Petranek, a díjnyertes újságíró szerint ma már tény: az emberiség húsz éven belül átköltözik a Marsra. Nem lesz más választása. Ebben a sodró lendületű, provokatív könyvben bemutatja az űrverseny szereplőit, köztük olyan forradalmár vállalkozókat, mint Elon Musk, Jeff Bezos és Sir Richard Branson. A szerző lenyűgöző részletességgel magyarázza el a Marsra szállás mikéntjét, megmutatja, hogyan jutunk el a rakétafejlesztés első lépéseitől a következő aranylázat elhozó aszteroida-bányászatig.
Az a pillanat, amikor az első ember a Marsra lép, technológiai, filozófiai, történelmi és felfedezés-történeti vonatkozásban is nagyobb jelentőségű pillanat lesz, mint addig bármelyik… Többé már nem csak egybolygós faj leszünk..


Tisztviselő-galaxis –ba beleolvastam, amikor szorosba raktam a könyvtárat, és érdekesnek tűnik. A molyon megnézve, meglehetősen sok pozitív értékelést kapott, úgyhogy reménykedem benne, hogy tényleg jó. Más nem elröhögcsélni jó lesz.
Fülszöveg:
"A tisztviselő-galaxis régi törvénye, hogy ott tartják a legtöbb értekezletet, ahol a legkevesebbet dolgoznak. Ennek valószínűleg az az oka, hogy az értekezleteken üldögélő tisztviselők úgy érzik, hasznos tagjai a társadalomnak, és ott szükség van rájuk. Az értekezlet jelenti létük hazug alibijét, s ha sokáig nem tartanak értekezletet, bűntudat gyötri őket, és úgy érzik, közeledik a vég. Ilyenkor a folyosókon fel-felhangzik az aggodalmaskodó mondat: »Gyerekek, régóta nem volt értekezlet!« – ezt pontosan úgy mondják, mint valaha azt, hogy »Régóta nem voltam már gyónni« vagy »Itt az ideje, hogy a fogorvoshoz menjek…«
A Végtelen Sorhoz hasonlóan, az értekezlet az adminisztráció valamilyenfajta közös imádsága. Pontosabban: az irodai életforma oltárán bemutatott időáldozat; eszköz arra, hogy minél kisebb területen, minél több alkalmazott gyűljön össze kollektív lelkiismeret-mosdatásra."

Magyarázókönyv még a TED-es könyvnél is rövidebb, úgyhogy nem fűzök hozzá óriási reményeket. Elvégre 80 oldalban nem igazán lehet kifejteni mindent. De az ötlet aranyosnak tűnik, a borító meg egészen menő lett. Úgyhogy remélhetőleg lesz majd esélyem arra, hogy olvassam a könyvet…könyvecskét.
Fülszöveg:
Próbáltál már valaha többet megtudni valami érdekes dologról, de csakis azért nem sikerült, mert megbotlottál a szakzsargon buktatóiban? Ha igen, neked találták ki Randall Munroe új kötetét!
A Magyarázókönyvben vonalas rajzok segítségével és az ezer leggyakrabban használt szóval (igen, jól látod: 1000 szóval!) fejti ki egyszerűen jó néhány érdekes dolog hátterét. Többek között a mikrohullámú sütő, a Nemzetközi Űrállomás, a periódusos rendszer, a tektonikus lemezek, a mosó- és szárítógépek működési elvéről és/vagy felépítéséről hull le a lepel.
Hogyan működnek a dolgok? Mi az eredetük? Hogyan élhet(t)ünk nélkülük? Mi történik velük, ha felnyitjuk, felmelegítjük, lefagyasztjuk, vagy éppen szokatlan módon használjuk őket?
És ami a legfontosabb: mi történik, ha megnyomjuk AZT a gombot?
A szerző ezekre a kérdésekre a Mi lenne, ha?-ban már megszokott szarkasztikus humorral válaszol – ráadásul 5-től 105 éves korig bárki számára érthető nyelven.

A Démoni doki –t egy cikkben láttam meg, ahol olyan könyveket soroltak fel, amikkel biztosan ráveszed a gyereket, hogy mosson fogat. Nem szeretem a fogorvosokat, de érdekesnek tűnik, ha már ezt hozzák fel példának. Egyik példának, a többit nagyrészt olvastam, no meg az én időmben még a Fognyűvő Manócska dívott :D

Fülszöveg:
A Gengszter nagyi és a Patkányburger bestseller-szerzője újabb végtelenül vicces és roppant rémisztő történettel lepi meg olvasóit, mely Alfiról, a fiúról szól, akinek nagy a szíve, de még ennél is hatalmasabb a fogorvostól való félelme.
David Walliams eddigi leggonoszabb cselszövőjét mutatja be hátborzongató regényében, amelytől vacogni kezd a fogunk, az állkapcsunk pedig megfájdul a nevetéstől!
„Igazi élvezet… egy új Roald Dahl!" The Times
„David Walliams könyvei olyanok, mint egy szippantásnyi csodás, friss levegő" Sun
A városra sötétség borult. Fura dolgok történtek az éjszaka kellős közepén, amikor már mindenki aludt. A gyerekek lefekvéskor a párnájuk alá tették kipottyant tejfogukat, hogy azt elvihesse a fogtündér. De reggel, mikor felébredtek, ajándék helyett egészen mást találtak a kiesett fog helyén. Döglött meztelen csigát. Élő pókot. Vagy épp száz meg száz fülbemászó mászott elő a párnájuk alól.
Merő gonoszság, ugye?!
De ki vagy mi állhat e csúnya tréfák mögött?
Olvasd el a könyvet, és megtudod!
Vigyázat! Ez egy horrortörténet. Elég sok kitalált szóval.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é