Ugrás a fő tartalomra

Ez történt Márciusban

Huha, kicsit elmaradtam ezzel a poszttal. Valahogy mindig sikerült már megírnom a hónap utolsó napján, hogy aztán az első napon már kinn legyen, ez így áprilisban nem sikerült. No meg elég áprilisi tréfa volt elsején, nem  kellett volna ezt a posztot is oda venni.
 Külön beszerzős poszt most sem lesz, tekintve három könyvről van összesen szó, azért meg nem jár külön poszt. Még ha amúgy meg is fogadtam, hogy többet posztolok. Ez azért annyira nem fontos, hogy a minőség rovására menjen.
 A március egy igen fura hónap volt. Az elejét szerettem, anyukám születésnapja, nőnap meg mindenféle ilyesmi. Ez volt a hónap kellemesebbik fele. Aztán volt a nem kellemes fele, amit április elsejével le is zártnak tekintek. Címszavakban csak: ordítás, írásbeli panasz, semmi, sok semmi, mérgelődés, keserűség, sok csoki, hogy ellensúlyozzam a hülyeségeket amiket az arcomba kaptam, és elviseljem az embereket, akiket annyira sem tartok, hogy egyáltalán létezésüket figyelembe vegyem. Munkahelykeresés! 10 év alatt másodszorra jutottam el oda, hogy munkahelyet kerestem. Remélhetőleg most is csak a düh és a „megnemérthetség” miatt. Imádom a jelenlegi munkahelyemet, és az olvasókat is. Az ott dolgozok 80%-val nincsenek problémáim, van egy kis hányada akik dühítenek, bár azt hiszem most már tényleg próbálom le se szarni őket. A düh amúgy általában abból jön, hogy Én elvégzem a dolgomat, és botor mód ezt elvárom másoktól is. Nem szeretek más helyett dolgozni, pláne ha azt látom, hogy az a valaki még csak Próbálkozni sem próbálkozik azzal, hogy mondjuk tegye a dolgát. Mindegy szúszá, elengedtem. Ennek ellenére remélhetőleg a következő tíz évben nem sokszor fogok vele találkozni és igen, remélem nem tőlünk megy nyugdíjba!

 Ezzel le is zártam a témát. Tehát a március közepe – középvége kissé kaotikus volt, és sajna nem a jó érzésű kaotikus. Emellett viszont egy csomó elhatározásom lett! Imádom az elhatározásokat, sokkal jobbak, mint a fogadalmak! Menőbben hangzanak csak azért :P
 Nos eldöntöttem, hogy márpedig megtanulok japánul! Nem röhög, tisztában vagyok vele, hogy ez nem két nap alatt megy, de még csak nem is két hónap alatt…nos egyelőre az ismerkedés fázisában vagyok. Imádom azt a nyelvet, és hallás után tetszik is. Az animek nagy részét japán hang-magyar felirattal nézem, tehát van elképzelésem, arról hogy ez hogyan hangzik. Most szereztem egy csomó nyelvkönyvet és a fellelhető magyar segédanyagok nagy részével rendelkezem, még ha a nagy részükkel csak a gépemen is, de az is haladás! És ami a legfontosabb elhatároztam, és elég motivációm van. A tervek szerint jövőre repülök Japánba, és igen beteljesítem egyik legnagyobb álmomat. Szurkoljatok ;)
 Visszatérve a márciusra, voltam moziba, ugyan csak egyszer, de az jó volt! a Zootropolist néztem egy kedves ismerőssel (olvasóval), szombat délelőtt! Megjegyezném, hogy szar szombat délelőtt moziba menni! Nem azért mert gyerekek vannak, ők nem zavartak, hanem mert kilépve a moziból…mehettem munkába. Ez nem vicces ám :P Szívem szerint hazajöttem volna XD
És akkor lássuk a könyvbeszerzős részt ;)
Oh igen, a táskám is ideért!!!


2016. március 6.
2.000 Ft
2016. március 17.
0 Ft
2016. március 18.
3.040 Ft

Igen, ezt mind! Az Egy kíváncsi elmét a testvéremtől vettem át, mondván érdekel. Mert amúgy tényleg érdekel…hamarosan olvasni fogom ám! A tanítvány nyeremény volt, a vicc, hogy tavaly könyvhéten…vagy tavalyelőtt? Mindegy is ott cseréltem erre egy könyvet, aztán Szimirza megvette tőlem, mert annyira jó…erre megnyertem! Ez amúgy tiszta nyereség, mert hát végül megvan a könyv! A kiéhezettek meg egy random kedvjavító vásárlás volt. Éppen nem voltam túlzottan boldog, és igen, ilyenkor vásárolok. Namármost, kifejezetten jó vétel volt, mert tetszett, nagyon tetszett és nagyon-nagyon anyáztam a vége felé. És rávettem pénteken egy olvasónkat a könyvtárba, hogy olvassa el…hmmmmm ….hmmmm majd kitárgyalom vele :3

2016. március 1., 19:59 →2016. március 1., 19:59
32
>
2016. február 26., 19:21 →2016. március 2., 21:31
280
>
2016. március 4., 20:18 →2016. március 4., 20:18
64
>
2016. január 30., 10:38 →2016. március 5., 22:45
202
>
2016. március 4., 20:37 →2016. március 6., 19:06
88
>
2016. március 6., 19:17 →2016. március 6., 19:39
48
>
2016. március 6., 20:09 →2016. március 6., 20:40
6
>
2016. március 6., 21:22 →2016. március 7., 18:11
126
>
2016. március 3., 07:51 →2016. március 7., 18:43
112
>
2016. március 7., 21:16 →2016. március 11., 22:05
286
>
2016. március 17., 13:09 →2016. március 17., 14:00
138
>
2016. március 19., 16:47 →2016. március 30., 20:43
456
>
2016. március 31., 19:31 →
>
2016. március 12., 08:50 →
210

Olvasás ügyileg is azért haladtam. 3 könyvet hagytam félbe (Taktus, Sündör és Niru, Tudatos jelenlét a munkában). Megvan az oka annak, hogy ezeket félbe hagytam. A Taktussal bírtam legtovább, gondoltam, hogy ez lesz jobb is, de nem lett, és nagyon idegesítőbe ment át, úgyhogy feladtam. A Sündör és Niru nagy részét mint kiderült valamikor pár éve már olvastam, és már akkor sem tetszett, így ezt most nagyon-nagyon hanyagoltam. A Tudatos jelenlét a munkában viszont érdekelt volna, de a borzalmas szerkesztése miatt,…ami nincs. Nos amiatt képtelenség végigolvasni, és feltehetően nagyon rosszkor kapott el. Sajnálom, mert maga a téma érdekelt volna, és olvastam is már hasonlót…de ez nagyon nem.

A hónap top olvasmánya:


A kiéhezettek messze viszi a pálmát, viszont Stuart Horten meg borzalmasan jó ifjúsági könyv! Mindenkinek ajánlom mind a kettőt.
Márciusban néztem filmeket és animeket is:


Film:


Anime:
Free! (2013–) első évad

Az utóbbiról a blogban is áradoztam. A Prince of Stride: Alternative borzalmasan tetszett és borzalmasan jókor kapott el. Pedig utálom a futást. A hangulat, a grafika, minden olyan…olyan volt, amit szerettem. Úgyhogy aki tudja nézze! Mert tényleg érdemes.
A filmek tekintetében a Zootropolis és a Münó nagyon aranyos volt, a Táncoló talpak és a Horton nagyon-nagyon felejtős. Próbálom elfelejteni őket, mert borzalmasan rossz választás volt XD
A hónapban összesen 8 posztot írtam, ebből kettő új „rovat” tagja, a vasárnapi várólista féle! Remélhetőleg lesz elég erőm, írni valóm, hogy meg is maradjon.


És hogy mit hoz az Április? Fogalmam sincs. Japán nyelvtanulást! Már most kaptam egy csomó japán finomságot, dobozt és szatyrot, mert Szilvi egy isten és odaadta nekem. Holnap felkerül minden a helyére (majd fotózom és talán posztolok is róla). Megy tovább a várólistás rovat, és írnom kéne könyvajánlót is a könyvtár részére (természetesen a kiéhezettekről J)
Moziba is mennék, de egyelőre nem tudom, hogy lesz-e valami engem érdeklő. Ma már néztem egy közepes filmet…nem volt rossz, de jó sem, ezt takarja a közepes. És ma már javában elkezdődött az Április is.
Remélhetőleg egy eseménydús, kellemes hónap lesz. Még ha a könyvfesztivált idén ki is hagyom, de üsse kő, van mit olvasnom így is ;)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é