Ugrás a fő tartalomra

Márciusi Új Lakók

 Kinézve az ablakon, hivatalosan is itt a tavasz! Annak ellenére, hogy a szél leviszi az ember fejét! Viszont süt a nap, kék az ég, és a madarak is csiripelnek, amikor éppen nem a szél dobja arrébb őket!
 A múlt hónapban (Március), kivételesen vettem könyvet. A terv idén amúgy nem az volt, hogy nem veszek könyvet, hanem az, hogy haladok az itthoniakkal. Januárhoz képest amúgy 2 %-ot javult a magánkönyvtár olvasottságom, ami részben annak köszönhető, hogy olvasom a sajátjaimat, részben annak, hogy eladom a könyveim egy nagy részét, azokat, amikre már nem tartok igényt, vagy megvan a könyvtárnak, tehát nem szükséges, hogy nekem is itt álljanak!
 Rengeteg új könyvvel bővültem, vásárláson kívül egyéb módon is. 1 recenzió ért ide, és 4 könyvet vettem, és egy csere is ideért még Márciusban, a többi feltehetően majd áprilisban csorog be a képbe. A rukkola is megy ezerrel, bár most inkább én rukkolok könyveket, és nem ide érkeznek, viszont sikerült egy Tolkien enciklopédiát happolnom, a héten talán ideér az is! Recenziót egyetlen egyet várok az új Sherlockos könyvet (Ad Astra), annak is a héten be kell majd futnia. Ezen kívül nem vállalok recenziókat, mert itt áll körülbelül 37 könyv ilyen címszóval, november óta… és persze könyvtári könyvet olvasok, mert miért is ne… úgyhogy úgy döntöttem, hogy elértem arra a pontra, amikor nem fogok recenziókat kérni, csak ritkán és csak az után, hogy már a nálam lévők mindegyike olvasásra kerül. Remélhetőleg az olvasásuk idén befejeződik, jó lenne, kevésbé csapna meg néha a frusztráció szele, hogy „basszus azok még ott vannak”. Rengeteg könyv jött még mindig selejtezésből, ez valószínű, még egy ideig ilyen lesz… majd talán jövőre már lesz értelme @worsi kihívására jelentkeznem, akkor nem fog ennyi könyv egyszerre hozzám vándorolni. Amúgy idén a molyos statisztika szerint 75 könyv költözött hozzám eddig…

Recenziók száma: 1

A. M. Aranth: Cleadur – Dobszó a ködben

Ebookban már megvolt a könyv, de ahogy a szerzőnek is mondtam, ami e-ben van meg, az szinte olyan mintha nem lenne meg. Bár van ebook olvasóm, mégsem érzem, hogy nagyon vonzana, hogy azon olvassak. Ennek ellenére jó, hogy van, még akkor is, ha kihasználatlan marad. De biztos vagyok benne, ha eladnám, akkor rögtön kellene… Murphy ugyebár.

Cserék száma: 2

Alexandra Bracken: Sötét elmék
David Levithan: Nap nap után

 Mind a kettő nagyon vágyott könyv volt. Persze azt nem tudnám megmondani miért vágytam rájuk, de régóta a radaromon voltak. Remélhetőleg hamarosan (idén) sorra kerülnek majd. Persze a Sötét elmék sorozat… mert miért is ne lenne sorozat, de tényleg? Miért nem lehet Könyvet írni és nem végtelenített minimum trilógiát?

Happolások száma: 3

David P. Schloss: Ne légy tehetetlen – nem létezik „lehetetlen”
Stephen D. Sullivan: Főnix
Thomas Hardy: A zöldellő fa alatt

A zöldellő fa alatt azóta várólistás volt, hogy @worsi ezt ajánlotta arra a kérdésemre, hogy kérek egy könyvet, ami nem gondolkozós és jól lehet rajta szórakozni. A másik könyvet valaki olvasta molyon a figyeltjeim közöl ezért került a radaromra, és ha már valaki rukkolta, akkor miért is ne happoltam volna. Elég vékony könyv, úgyhogy szerintem nem fog sokáig tartani, hogy elolvassam. A Főnix egy sorozat x. Darabja, de azt mondták molyon, hogy nem gond annyira, ha nincs meg a többi… hát majd meglátjuk!

Ajándék könyvek száma: 1
Aurora White: A gyöngyhalász

A szerzőtől kaptam ajándékba. Küldtem neki egy könyvet csak úgy, amolyan könyvmentés célzattal, hogy olyan helyre kerüljön, ahol örülnek neki, és egy kedves képeslap kíséretében kaptam tőle egy könyvet. Meglepődtem, de nagyon jól esett :)

Könyvmentés címszóval: 35

Dornbach Mária (szerk.): Gilitrütt, a tündérmanó
Faragó József – Salamon Anikó (szerk.): Három testvér, kilenc sárkány
Fehér Klára: Sárgaláz
Gerry Huerta: Pánik Amerikában
Hummel Rozália: Ráma herceg és Szítá hercegnő széplegendája
Időmadár
Illyés Gyula (szerk.): Kínai szelence
James Herriot: Egy állatorvos történetei
Joe Simpson: Sötét árnyak ereszkednek
Joseph Sheridan Le Fanu: Fogadó a Repülő Sárkányhoz
Kalevala
Kuvahara Jaszuo – Gordon T. Allred: Kamikaze
Lázár Ervin: A Hétfejű Tündér
Lázár Ervin: A Masoko Köztársaság
Lázár Ervin: Bab Berci kalandjai
Lázár Ervin: Kisangyal
Lázár Ervin: Tuvudsz ivígy?
Liu Csang: Csung Kuj, az ördögűző
Liu O: Öreg Can kóborlásai
Lu Hszin: Régi mesék mai szemmel
Lucius Annaeus Seneca: A lelki nyugalomról
Lucius Annaeus Seneca: A nagylelkűségről
Lucius Annaeus Seneca: Művészete az életnek
Pa Csin: A nyugalom kertje
Pej Hszing: A déltengeri rabszolga
Pierre Franckh: Kívánjunk egyszerűen!
Pierre Gripari: Mesék a Broca utcából
Rapcsányi László: Útikönyv a képzelet országaiba
Stephen King: Atlantisz gyermekei
Székely Éva (szerk.): 66 híres magyar regény
Tudor Hushpush (J. K. Rowling): A kviddics évszázadai
Wilhelm Hauff: A spessarti fogadó
Wilhelm Hauff: A szarvastallér legendája
Wilhelm Hauff: Hauff legszebb meséi

Le lehet követni, hogy körülbelül hol áll a mentés folyamat amúgy a P-nél, R elejénél, úgyhogy még elég sok hátra van (mi lesz, amikor ezotéria és buddhizmus, japán témakör felé megyünk o.O) Hauffot nagyon szeretem, így mindent, amit csak találtam tőle és mentenivaló volt hazamentettem. Seneca ugyanez, bár nem onnan mentettem, de mentettem. A legtöbb Senecát amúgy már olvastam. King nem a kedvenc íróm (bár ezt nehéz volna kijelenteni, mert még nem olvastam tőle semmit), de az Atlantisz gyermekei már régóta várólistás volt, és hát azért mégiscsak King (elméletileg ő név). Kviddics évszázadai alap volt, hogy jön velem haza. A többi mesekönyv, és Fehér Klára stb. amolyan „jó lesz még valamire” címszóval költöztek szerény hajlékunkba.

Vásárolt könyvek száma: 3

Dér Noémi: Pozitív gondolatok naplója
Dragomán György: Máglya

 Jó a három túlzás egyrészről, mert a Pozitív gondolatok naplója nem minősül igazán könyvnek, annak ellenére, hogy rendelkezik ISBN számmal, hisz körülbelül egy oldalnyi szöveg van csak benne! Másrészről a három nem fedi az igazságot, mert még a Márciusi fizetésből ment a másik két rendelésem is, amivel az Alexandra elszöszölt, így csak ma kapom kézhez, ha minden igaz ;(

 A Dragomán György könyv dedikálva lett, író-olvasó találkozón vettem, mert megtetszett, ahogy felolvasott belőle az író. A Wayward trilógia…az úgy volt, hogy az első könyvtárból, de folytatni akartam, így megvettem a másodikat, aztán most sír a szám a harmadikért, de azt csak ma kapom kézhez, és akkor már megvettem az elsőt is, hogy teljes trilógiám legyen…azt hiszem, ez a trilógia idén az első olyan könyvélmény aminél a „rögtönazonnal” folytatás kell, szükséges és muszáj :D Nem is emlékszem, hogy valaha izgultam-e ennyire könyv miatt, vagy kívántam ennyire könyvet, hogy bármit megadtam volna azért, hogy rögtön folytathassam. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy a második résznek ritka szívatósan függő vége van -.-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é