Ugrás a fő tartalomra

Könyvhét, ahogy egy Moly látja

A hazahozott Pakk :)

 2013-ban is elérkezett a Könyvhét napja, amire már a Könyvfesztivál óta vártam.
 Nem is olyan régen elkezdtem szanálni a könyveimet, hogy kell, vagy nem kell, és amikről azt se tudtam megmondani, hogy került hozzám, és mit akartam azok mentek cserére, eladásra, könyvtárba. A befolyt összeget fordítottam jelenleg vásárlásra. És nem is léptem túl a keretet.
 Mint könyvfesztivál előtt is, most is írtam pár kiadónak, hogy személyesen át tudom venni a könyveket, tehát a postaköltséget sem nekik, sem nekem nem kell kifizetni, úgyhogy elhoznám. Így lett a pakkom hazafelé is jó súlyos :) Shanarával megbeszéltem, hogy a nálam lévő Ködszerzetek helyett kapna teljesen újat - már csak azért is, mert én nem szeretném cipelni fel, majd le -  és beleegyezett, így a képen látható ködszerzeteket nem cipeltem, csak megvettem. A Delta Vision kiadó nem igazán volt felkészülve holmi Kazincbarcikai és Dunaújvárosi különítményre, úgyhogy később vissza kellett menni, amikor már szereztek a boltból(raktárból) Ködszerzetet :D

Sztárfotó a felvásárláskor, én feketében, én csak nevetek :P
 A Delta Vision előtt, persze volt más is! Találkoztam FFG-vel, aki vett tőlem mangát, és hozott a könyvtárnak ajándékkönyvet, amit én haza is cipeltem, holnap meg majd be munkahelyre. Kapott a könyvtár egy Vámpírok Múzsáját illetve egy Átkozott balszerencsét! Itt is köszönöm, az olvasók nevében, hogy most már ilyenünk is lesz! Én magam imádon Gaura Ágnes vámpír sztoriját, úgyhogy majd lesem kik fogják kikölcsönözni ;)
 Az Ad Astra standjánál begyűjtöttem egy Harmónia plakátot amit Sánta Kirával dedikáltattam is, ha megtalálnám a celluxomat már felraknám a falra, de nem találom,úgyhogy egyelőre csak nézegetem. Vettem egy Jessie Lamb testamentumát, és elhoztam a Hajóbontók recimet. Annyira szépségesek az Ad Astrás könyvek, és láttam Harmóniás bögrét is, de rácsaptam a kezemre, hogy nem szabad, mert úgy sem használnám, mert annyi bögrém van mint égen a csillag, és nem szeretem az olyan dolgokat amiket nem használok, úgyhogy egyelőre napoltam a bögre vásárlást. Végigjártuk a standokat, megszokott kis csapatunk (Gabye és én) kiegészült Siccel, így sétáltunk egyik helyről a másikra. Találtam Szerelmes Drakulát, szépséghibásan 1.500 Ft-ért annyit megér remélem....valójában Amadea idézetes, értékelése miatt vettem meg...mély nyomott hagyott bennem a murénás, orsóhalas idézet :D
 A Manó könyveknél konkrétan belefutottam Kingába, és gazdagabb lettem egy Lélektársak - Phoenix -el, majd később egy Agatha nyomoz - A fáraó rejtélyével is. Jó volt újra látni Kingát, most már azért pláne nem féltem, hogy megesznek, ha szólok, hogy ki vagyok, és miért jöttem! :) A Manó könyvesek aranyosak :)
 Jártam a GABO és a Scolar kiadónál is, a Tericumnál is (nagyon szép ez a Sors könyve *-*), a Cicerónál Kétszer is, mert elsőre megkaptam a nem túl kedves választ a kérdésemre "nem tudom ki vagy, nekem nem szóltak, nem kapsz"...pff. Csak azért kaptam mégis, mert mire újra arra jártam már ott volt akitől könyvfesztiválon kaptam a könyvet, és ő meglepő mód tudott rólam. Úgyhogy lett egy Tűz krónikám is! A Geopentől is begyűjtöttem  a Tűz -et, hát mit ne mondjak, adott egy plusz súlyt a táskámnak, ami ekkora már tényleg nem volt olyan könnyű :)
 Találkoztam egy csomó mollyal, de tényleg csomóval :) Fel sem sorolom, mert nem emlékszem mindenkire Liliane_Evans akivel már réges-rég találkozni akartam, most sikerült 3 alkalommal is belefutnom :)), Sansával ugyebár megint csak többször, mert ott járt akkor is amikor felvásároltuk a könyveit (és a ködszerzetet), aztán akkor is amikor dedikált, én meg mint kicsi pofátlan emberke beálltam mellé, jelezve, hogy akkor most én leszek az első, a Molyon kívül(Bencén kívül), kaptam rajzot is! :) Meg egy figyelmeztetést, hogy az illusztrált Sötét Hóruszomat is már tényleg ideje volna olvasni. Ígérem, amint a "kötelező" olvasmányaimmal végzem az lesz soron...bár lehet, hogy inkább a Menekülés éve? :) És annyira szép a borító is. Amin mosolyogtam, hogy van rajta 18-as karika...hát olvashatok én ilyeneket? :D
 Mivel elég gyorsan délután lett, sőt két óra, már éhes is voltam, fáradt is (le akartam ülni), és még Moly szerkesztői is volt, így miután biztosítottak Gabye-k, hogy nem haragszanak, ha én most pár órára eltűnök, hát mentem a Molyos szerkesztői gárdával. Finom banános palacsintát ettem és végre Ültem. Voltunk egypáran, és Worsi elhozta a kislányát, úgyhogy én erősen baba orientált lettem, és remekül szórakoztam azzal, hogy néztem a babát :) Közben figyeltem ám! Sikerült végre találkoznom Algernonal, akit könyvfesztiválkor is láttam, de ő engem nem, hát most megnézhettük egymást. Mire majdnem végeztünk leszakadt az ég, úgyhogy akkor még egy kis okoskodás, ötletelés, majd amikor végre a nap is kisütött (mint utólag kiderült, arra a tíz percre csak, míg átértünk a könyvhét helyszínére), nekiindultunk. Mire újra Gabye és Sicc mellé értem, leszakadt ismételten az ég. Esernyő az luxus cikk...nekem volt...egy...itthon. Úgyhogy beálltunk a tető alá és ott vártuk be Shanaráékat :) Remélem Shanara nem fázott meg, elég mocskosul elázott, pedig még esernyője is volt! Búcsúzkodtunk, és jól megnéztük kinek mije van, már amit elő tudott venni a táskájából. Borga mesekönyvén kiámuldoztunk magunkat, és felírtuk a könyvtár listájára, hogy az kell. Szép lassan azért már illet eljönnünk, úgyhogy amikor úgy tűnt nem zuhog, csak esik, visszamentünk még a Könyvmolyképzőhöz egy Süsüért Gabyenak (amit majd jól kölcsönkérünk tőle :D).
 Közepes mértékben vizesen értünk a kocsihoz, majd szép verőfényes és meleg(!) időben autóztunk haza, majd buszoztam Dunaújvárosból egyedül, több könyv társaságában, bele is olvastam az Így veszíted el-be :)

Végkövetkeztetés, elfáradtam -nem kicsit, nagyon-, de eszméletlen jó napom volt. Sok könyvvel, sok Mollyal, sok baráttal, sok meséléssel, cseréléssel, vétellel, kölcsönnel. Nevetéssel és ázással :) De maximálisan jó érzéssel távoztam! Kár, hogy ilyen ritkán látjuk egymást csajok! :( :)
Oh és igen, kaptam csokit(ami finom, bár nekem nem szabadna csokit ennem, mert allergiás vagyok minden színezőanyagra, de nem érdekel, majd nem egyszerre burkolom be :D), kaptam Szirmocskától csudiszép ajtóra akasztható ilyen izét :D A felső képen látszik is, olyan ne zavarjanak táblát, csak személyre szabottat *-*


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é