Ugrás a fő tartalomra

Ez történt Januárban


 Bármennyire meglepő, de januárban elmarad a beszerzős poszt. Méghozzá azért, mert nem szereztem be semmit sem. Sem csere, sem rukkolázás, sem vásárlás, sem ajándék, sem recenzió nem került hozzám. Ebből adódóan nincs miről posztot írnom, legalábbis beszerzős vonalon.
 Ellenben azért elég sok dolog történt a hónapban! Kezdem az olvasós résszel. Összesen 23 könyvet kezdtem el, és 21-et be is fejeztem.
A legtöbb könyvet a Merítés díjas zsűrizés miatt olvasom. Nos, azt hiszem, elmondhatom, hogy lettek kedvenc mesekönyveim, és lettek mesekönyvek, amik kiverték a biztosítékot. Pedig Finy Petra könyvét még nem is vettem a kezembe. De így is sikerült beletenyerelni pár „remekműbe”. Azt hiszem Bogyó és Babóca volt az, ami teljes K.O.-t okozott nálam. Amúgy a mesével még nem is volt akkora gond, de a fogalmazás és a képek azt hiszem teljesen lerontották a felfogóképességem!
 Mesekönyvek mellett persze olvastam „rendes” könyvet is. Nekikezdtem a Széthullott birodalom trilógiának, hála a Mini-könyvklubnak. Nem bántam meg, nekem bejövős a sorozat, úgyhogy biztosan fogom még folytatni is. Emellett elkezdtem a tavaly felállított projektet is, ami szerint kihúzom mindig az üvegből a következő olvasandó kötetet. Eddig bevált, úgyhogy a várólista csökkentés is megkezdődött eddig 1 és fél kötetet már elolvastam hozzá. Fogyatkoznak a kölcsön könyvek is. Úgy tűnik, nekem kezd beválni ez a húzós dolog. Amibe csak a mesekönyvek nem kerültek bele, mert az elhatározáson kívüli felkérés lett, illetve a Mini-könyvklub kötetei, amik meg időlimitesek és nem egy év van rájuk. Jelenleg A zen iránytűjét olvasom és a Taktust. Kell egy komolyabb és egy nem túlzottan magasröptű könyv egyszerre. No meg megígértem AniTigernek, hogy sietek a Taktussal, hogy eladhassa :P
 Úgy gondoltam, hogy napi 100 oldalt szeretnék elolvasni, így 31 nap, és 2.576 oldal után azt tudom mondani, hogy azokon a napokon, amikor ténylegesen volt időm és erőm olvasni, tehát nem volt plusz programom, vagy nem jött valami front azokon a napokon tartottam ezt az elhatározást. Az olvasás nincs mindenek előtt, de azért örülök, ha alkalmam nyílik rá.
 Még olvasáshoz, 10 posztot írtam a blogra, ebből egy Decemberi beszerzős, és egy emlék poszt Alan Rickman halála miatt L A munkahelyemre 3 könyvajánlót írtam, amivel már majdnem teljesítettem az éves kvótát!

2016. január 1., 19:28 →2016. január 3., 21:32

336
>
2016. január 4., 21:36 →2016. január 7., 23:30

250
>
2016. január 12., 08:56 →2016. január 12., 17:12

288
>
2016. január 20., 14:50 →2016. január 20., 20:44

64
>
2016. január 20., 14:50 →2016. január 20., 22:51

32
>
2016. január 23., 22:32 →2016. január 23., 22:32

40
>
2016. január 24., 11:37 →2016. január 24., 11:42

40
>
2016. január 24., 14:35 →2016. január 24., 14:38

12
>
2016. január 24., 17:30 →2016. január 24., 17:44

48
>
2016. január 24., 19:10 →2016. január 24., 19:23

32
>
2016. január 25., 17:33 →2016. január 25., 17:38

40
>
2016. január 25., 17:39 →2016. január 25., 17:49

32
>
2016. január 25., 18:30 →2016. január 25., 18:44

32
>
2016. január 26., 16:59 →2016. január 26., 17:08

32
>
2016. január 21., 21:15 →2016. január 26., 17:28

288
>
2016. január 26., 21:20 →2016. január 27., 16:51

112
>
2016. január 27., 16:54 →2016. január 27., 18:55

94
>
2016. január 27., 20:11 →2016. január 27., 20:24

48
>
2016. január 27., 21:08 →2016. január 27., 21:08

12
>
2016. január 14., 19:57 →2016. január 28., 23:24

478
>
2016. január 29., 20:03 →2016. január 29., 20:11

32
>
2016. január 8., 09:36 →

204
>
2016. január 30., 10:38 →

30



Filmek és sorozatok:
 Be kell vallanom, hogy nem néztem túlzottan sok filmet, animet a hónapban. Feltehetően inkább olvastam, mintsem bámultam a monitort. De ezeket néztem:
Szellemíró (2010)           
Adaline varázslatos élete (2015)
Onegai Teacher (2002–2002)     1. évad 1-2. rész

 A Szellemíró amúgy annak ellenére, hogy a témája teljességgel hidegen hagy, kellemes csalódás volt. Adaline varázslatos élete is nézhető volt, és csak kétszer jutott eszembe, hogy lehet, hogy abbahagyom mielőtt vége. Az Onegai Teacher anime viszont vicces! Szórakoztató és tetszik, ennek ellenére egyelőre nem sikerült folytatnom. Jelenleg a Junjou Romantica 3. évadjának OVA-ját nézem, ami szerintem nagyon aranyos, bár még nem tudom, hogy mi lesz a vége.

És akkor jöjjön a magánéletemben történő események, változások, történések.
2016-ban, ha csak hárman is (AniTiger, Szimirza és én), de megvalósítottuk azt, amiről tavaly már beszéltünk, miszerint társasozni fogunk. Megvan a hely is neki (könyvtár), úgyhogy havonta egy péntek délutánt társasozással töltünk, aminek kifejezetten örülök. Karácsonykor kezdtünk itthon is társasozni, és hála az égnek hétvégenként délután-este itt is megvalósítjuk. Itthon inkább a szókirakós megy, benn a csajokkal a Honfoglaló és a szókirakós volt a legmenőbb. Ennek ellenére azért a többi játékot is majd kipróbáljuk!
 Eldöntöttem, hogy idén spórolok. Amúgy egész jól sikerült, annak ellenére is, hogy mindenki előszeretettel költötte az én pénzemet. Januárba tehát nem igazán lehet lemérni azt, hogy éppenséggel mennyire vagy képes a spórolásra, ugyanis majdnem minden tagsági díjat és egyebet ekkor kell leperkálni. Jee!! Ennek ellenére az általában totálisan nullás havi pénzügyi zárásom jelenleg pozitívban van (12.000 ft maradt + 5.000 étkezési) úgyhogy megveregettem a vállamat, hogy minden nem tervezett költés ellenére is maradt pénzem. Úgy hogy kétszer ettem pizzát és egyszer hazahozott a taxi!
 A hónapban voltam teljesítménytúrán is, ami hivatalosan 10 km volt, valójában körülbelül 8, minden esetre annak ellenére, hogy már régen mentem ilyenre, kifejezetten élveztem. Még úgy is, hogy az elején soha nem akartunk felérni a dombra. (hegy volt, heeeeeegy).
 Elkezdtem papíron vezetni a bevételeimet és kiadásaimat is amiket el is rakok. Hónap közben csak a blokkokat, hónap végén meg papírra átírom, hogy mire mennyit költöttem. Ez azt hiszem elég fontos dolog. Legalábbis, hogy lássam mire megy el a pénz.
 Munkahelyemen is voltak változások, új igazgatónk van, aminek szerintem mindenki örül, remélhetőleg lassan elindulunk egy Új úton és merőben változik a könyvtár profilja is. Remélhetőleg jó irányba. Én örülök a változásoknak, eddig csak pozitív dolgokat láttam. Példának okáért a délutános hetemen sikerült átraknom az ebédidőmet 14.40-ről 13.00-ra. Ugyanis eddig, hogy ne halljak éhen (reggel nyolckor reggelizem), mindig vettem ilyen-olyan rágcsákat, és azzal húztam ki háromnegyed háromig. Ami egyrészt viszi a pénzt másrészt nem túl egészséges. De így azt hiszem, hogy egész jó lett. Nem vagyok éhes, ha meg este hazajövök eszek egy kis műzlit, hogy este se legyek éhes.
 Tegnap voltam „csapatépítő tréningen”, na jó ez amolyan, pár munkatársammal összeülés, beszélgetés, feszültség-levezetés, stb. igen kellemes módja, még ha hajnali fél háromra is értem haza és ma egész nap kóvályogtam, hogy én mennyire álmos vagyok XD. Szeretem az ilyen „bulikat”, mert tényleg lehet szabadon akár ötletelni, akár panaszkodni, akár csak úgy teljesen munkahelytől független dolgokról beszélni. Kifejezetten jó volt. És még a pizza is finom volt! Meg az Anita muffinja… az még mára is maradt, ha nem ették meg akkor holnap desszertnek megfelel ;)
 Így január 31-én azt hiszem azt mondhatom, hogy remek hónapot zártam. Itthon is jó a hangulat, mindenki megvan és azt hiszem olyan nyugodt a légkör. Benn a munkahelyemen szintén. Azt hiszem kezdem megtanulni azt, hogy ami idegesített eddig egyszerűen nem foglalkozom vele. Nem beszélek azokról az emberekről akiket nem szeretek, mert igazándiból annyit sem érnek, hogy felhúzzam magamat rajta, vagy a drága időmet az ő problémáikra fecséreljem. Ez a pár „nem kedvelem” emberből egynél már remekül sikerült, a többieknél még gyakorlom :D

Oh igen, rám borult egy polcnyi könyv
a könyvtárban :D


Februárra tervezet:
Mozi! Sajnos a Fekete Ötven árnyalatára túlzottan sokan nem akarnak elkísérni, de így marad csajos mozizás. AniTiger, Szimirza és Szil78 –al, remélhetőleg sikerül találnunk egy olyan vetítést, amikor mindannyian ráérünk.
Február 12-én társasozunk, megint! Már alig várom, ezt egybekötjük a Dóra nappal, úgyhogy névnapozós társasozás lesz. Még mindig mozi! Terv a Deadpool megnézése is, amint fenn lesz mikor játsszák már talán tervezni is sikerül rá :P



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é