Ugrás a fő tartalomra

2020 terveim

Forrás
Üdv 2020, már vártalak!
Készült már olvasási terv, és várólista csökkentős terv is erre az évre, gondoltam összeszedem a nem feltétlen csak olvasós terveimet is. Csak, hogy könnyebb legyen majd jövő ilyenkor számot vetni, mi sikerült és mi nem.
Nem fogok kétségbe esni, ha ezek közül semmi sem sikerül, viszont az a cél, hogy tényleg haladjak azon az úton amit kigondoltam magamnak. Emellett semmi lehetetlent nem írtam a listára, szimplán kitartás kell, és az év szava nálam a Kitartás :)
Mindenesetre kíváncsi leszek majd a jövő évi értékelésnél, hogy mennyire voltam sikeres ebben az évben. Vannak tőlem független dolgok is a listán, amire nem feltétlen az én elhatározásom lesz a döntő, de azért majd meglátjuk :)


2020

  • Spórolni. Igazándiból úgy gondolom, hogy az ember akkor lehet nyugodt, ha van egy erős tartaléka, ami gond esetén felhasználható. Ezt a tartalékot szeretném kicsit növelni idén. Amúgy mindig elhatároztam, hogy volt egy régi fizetésem, és abból is "megéltem" sőt rengeteg könyvet vettem, tehát a mostani fizetésem, ami azért kicsit nagyobb ennél, bőven elégnek kell, hogy legyen, így amennyivel növekedett a bérem azt hónap elején kiveszem és el is rakom, mintha nem is lenne. Hisz, ha a kevesebb is elég volt, akkor maradjunk annál a pénzösszegnél. Mellékesen azóta nem igen veszek könyveket, úgyhogy pláne elégnek kell lennie :)
  • Novellákat írni, elkezdeni és be is fejezni legalább az egyik regény ötletem. Igen, ezek amúgy évek óta tervek, de sosem írtam le őket, annyira, hogy nyomuk legyen. Idén úgy döntöttem, hogy figyelem a pályázatokat, és írok is rájuk. Nem mondom, hogy biztosan sikeres leszek benne, de a próbálkozás nélkül sosem derül ki, hogy tehetséges vagy tehetségtelen író vagyok-e. És jobb volna tudni :)
  • Blogra havi 4-5 poszt. Ez igazándiból azt jelenti, hogy hetente legalább egy posztot szeretnék írni. Ebből adódóan feltehetően lesznek booktag-ek és megjelenési posztok is. De semmi esetre sem akarom a minőség rovására a mennyiséget, tehát ha nem lesz havi 4-5 poszt, akkor nem történik semmi sem. Ez inkább olvasás serkentés magamnak :D
  • Napi minimum 30 perc foglalkozás a Japán nyelvvel...Ha már egyszer kéthavonta jön nyelvlecke, ha már fizetek érte, talán el is kéne kezdenem tanulni. Ha már egyszer érdekel is. Úgyhogy ezt tényleg megpróbálom komolyan venni. Most már van fejhallgatóm is, így este is hallgathatom a szövegeket, úgy hogy senkit sem zavarok. Eddig erre fogtam, hogy miért nem csinálom. Hajrá nekem!!!
  • Napi minimum 50 oldal olvasása. Ez eddig amúgy megy, de most drámát olvasok, az elég szellős. Ennek ellenére ezt tényleg tartani szeretném, mert sok-sok könyv várja, hogy elolvassam őket, és én is szeretném ha menne. Amúgy úgy gondolom, elég jó ütembe olvasok, de sosem voltam túl gyors olvasó. Remélhetőleg idén megkímél az olvasási válság és akkor nem is kell aggódnom, meglesz ez.
  • Fogyni, 20-30 kg. A cél súly amit kitűztem magam elé a 80 kg, de azt hiszem egyenlőre ezt módosítom, hogy ha év végéig elérem a 90 kg-ot akkor is nagyon büszke leszek magamra és feltehetően egy csomó egészségügyi nyavalyám meg is szűnne.
  • Mozgás. Csak egyenlőre a gond, hogy nem tudom, hogy mit. Nem szeretek nagyon eljárni itthonról, így az edzőterem kiesett. Marad az, hogy keresek jó videókat YouTube-on és azokat csinálom reggel és este, vagy reggel vagy este, vagy amikor rám tör. Tervezem, hogy amikor megjön a jó idő - jelenleg itt havazik- és lesz már elektromos bicaj a családban, akkor biciklivel megyek dolgozni. Az elektromos rész a hegymenetre kell csak, ami miatt pont mindig utáltam biciklivel járni melóba -.-
  • Élvezni az életet és boldognak lenni. Ez részben rajtam áll, részben a környezetemen. Bízom abban, hogy ez jobb év lesz, és hogy év végén sikerül olyan hírt hallanom ami boldoggá tesz. Remélhetőleg a melóval sem lesz gond, és minden megy a maga útján. Bízom abban, hogy megtanulom azt, hogyan zárjam le a munkámat ott, ahol véget ér a munkaidő, és ne is vegyem fel a munkát mielőtt elkezdődne. Ebben sokat segít, hogy a telefonomon minden értesítés relatíve ki lett kapcsolva, a facebook és a pinterest le is lett törölve, játék sincs rajta, ami lopná az időmet (és az aksimat). Úgyhogy remélhetőleg a munkaidőm arra a 8 órára korlátozódik, amikor benn vagyok.
Forrás
Igazándiból ennyi a lista, amit még 31-én az éjszaka közepén sikerült összeszednem. Bízom benne, hogy sokat fogok fejlődni, sokat fogok olvasni és sok jó dolog fog történni idén. Tavaly is voltak jó és rossz dolgok, jó lenne egy relatíve boldog és kiegyensúlyozott év.
Pozitívum, hogy a lábamon az ekcémás sebeim egész jól múlnak, mondjuk ennyi gyógyszer és kenőcs után mondjuk nem csodálom, hogy múlik. De a lényeg, hogy már nem néz ki katasztrofálisan és nem viszket folyamatosan és nem fáj, tehát igazán pozitív a változás :)
Ma reggel esett egy kis hó, ami tök jól néz ki, úgyhogy örömboldogság. Az se zavart, hogy el kellett sepernem. Jó lenne egy kis tél most, amíg hivatalosan is tél van. :)


Boldog Új Évet kívánok, minden
kedves blog olvasómnak! :)
(a nem kedveseknek is!)


Megjegyzések

Nita üzenete…
Hajrá a tervekhez, remélem minél többen minden valóra válik. :)
Jeffi üzenete…
Köszönöm :) Remélem neked is remek kis éved lesz idén :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é