Ugrás a fő tartalomra

Ez volt 2019 - Könyves és nem könyves téren egyaránt

Gondoltam most kellően ráérek, és amúgy is már csak 3 nap van hátra az évből, gyanúm szerint azért abba a három napban már nagy esemény nem történik, ha mégis, hát kap majd még egy posztot.
 Most néztem rá, a 2019-es könyves terveimre és rá kell jönnöm, hogy kb. semmit sem teljesítettem, illetve a Tolkien könyvet elolvastam a listáról, illetve a mesekönyvek nagy részét, de ennyi. Ennek ellenére már készült 2020-as lista... hát remélem, hogy azzal sokkalta jobban fogok majd haladni jövőre, mint ezzel idén.
 Igazándiból nem nagyon vág földhöz az, hogy a listából majdnem semmit sem olvastam el, így is teli voltam jó könyvekkel, és ez kárpótolt azért, hogy nem is néztem a listámra. Amúgy is a listaállítás nálam már szokványos dolog, és nagyon ritka az, hogy aztán sikerül is teljesítenem.
 Ennek ellenére amúgy a 2020-as várólista csökkentésre megint jelentkeztem, egy év kihagyása után...úgy, hogy általában amúgy nem sikerül sosem teljesítenem. Bár most olyan könyveket raktam fel a listára, amik más tervek és kihívásokban is jelen vannak.
De visszatérve 2019-re, nézzük hogyan álltam az olvasással:

  • 110 könyvnek kezdtem neki. Ez a szám biztosan nem fog változni, hiszen a terv az, hogy a megkezdetteket befejezem. Bár megjegyezném, hogy egyenlőre ez is elég álom cél...
  • 5 db könyvet hagytam félbe, ezek egy részét nem is tervezem folytatni nagy valószínűséggel (Michael J. Martinez: A Daedalus-incidensKollár Anna: Modern Istennők Kézikönyve, Jeff Kingston: A modern Japán kihívásai, Joe Hill: Furcsa időjárás, Ryder Carroll: A Bullet Journal módszer)
  • 6 könyvet kellene még elolvasnom, hogy minden megkezdettet be is fejezzek idén...ez nem fog megtörténni, gyanúm szerint a 6 könyvből egyet se fogok befejezni idén, tekintve alig van időm olvasni, ha van is időm, akkor folyton ugrálok a könyvek között... (Sam van Schaik: A zen szellemiségeDavid Attenborough: Egy ifjú természettudós történeteiKapitány-Fövény Máté: Ezerarcú függőségPaul Hawken: VisszafordíthatóKimberley Freeman: Csillagok az óceán felettGy. Horváth László: Japán kulturális szótár)
  • Körülbelül 1300 könyvem volt úgy két éve, két év alatt sikerült ezt letornáznom 328-ra. Semmit nem dobtam ki, mármint szó szerinti kuka nem lett. A nagy részét eladtam, amit meg nem tudtam záros időn belül eladni, azt odaadtam a könyvtárnak. Ez idén a szobámban volt a leglátványosabb. 5 könyvespolcom volt összesen, most kettő van a szobámban, ezek sincsenek teljesen teli, 2 könyvespolcot eladtam és 1 jelenleg az unokaöcsém és unokahúgom mesekönyveinek szolgál tárolóként. Lekerültek a szekrény tetejéről is a könyvek, úgyhogy most már elég szellős lett minden. Ebben a 328 könyvben is van még rengeteg amit eladok, de ez azért már kezelhetőbb szám.
  • A Moly szerint 24 könyvvel lettem idén gazdagabb, jelen állás szerint. De úgy rémlik legalább 6-tal több volt, csak azokat olvasás után el is adtam. Idén könyvre kb. 12.000 forintot költöttem, tehát relatíve nem vettem könyvet.  Vásárlásaim csak a Bipolár volt, egy ezresért ez ebook, itt  a kíváncsiság hajtott, a Hálanapló szintén egy ezresért, a Japán kulturális szótár 4.000 ft-ért, a Némaság szintén egy ezres, és a Best of Studio Ghibli Coloring Pages Coloring Book majdnem 5.000-ért.... Minden mást vagy kaptam, vagy recenzió volt, úgyhogy olcsón megúsztam az évet.
  • Jelen pillanatig 18273 oldalt olvastam az évben. Ami amúgy szerintem nem olyan rossz.
  • Ha minden igaz, akkor 10 könyvet olvastam könyvtárközi kölcsönzéssel, ezt jövőre is folytatni szeretném. Mármint a sok....kb 12 kölcsönkérős könyvemet megoldani Könyvtárközivel, és nem megvenni őket :)
  • Idén  is települtünk ki a könyvtárral, ez idén június 1-én történt, kivételesen nem zuhogott az eső, ellenben viharos szél volt. Ezt még gyakorolnunk kell, hogy találjunk olyan időpontot amikor nem esik,  nem fúj és nincs dög meleg :)
  • Idén volt sportkönyv bemutató is ahol én is részt vettem, bár én csak ügyeltem rá, hogy ha valaki venni akarna a sportkönyvből, az tudjon venni illetve, akinek meg ingyen jár az elvigye, meg a saját példányunkat dedikáltassuk.
  • Idén is sok dolog történt a könyvtárban, eljutottam arra a szintre, hogy az NKE-ből, majd december 30-án a szakszervezetből is kilépek. Nincs pénzem, számomra felesleges dolgokra, és jelenleg egyiknek sem látom értelmét.
  • Idén sikerült eljutnom arra a szintre is, hogy a könyvtárasságot jelenleg csak munkának véljem és már ne legyen számomra hivatás. A munkát még mindig szeretem, az olvasókkal nincs is baj, minden egyéb elérte azt a szintet, hogy a minimálisra szorítom a jelenlétem a könyvtárban - értsd ezalatt, hogy elmegyek, csinálom a dolgomat, de csak a dolgomat, semmi egyebet. -  Aztán decemberben (2020) meglátjuk mi lesz. Ha marad minden ugyanaz akkor, keresek egy kevésbé stresszes munkahelyet.
  • Idén lett kifestve a szobám, szép kék lett, így átkerült két könyvespolc hozzám, a régi bútoraimat eladtam, a tesóm ruhásszekrénye került hozzám, meg az íróasztala. Így most már van egy rendes íróasztalom, meg jó kis olvasósarkom.
  • Olvastam sok kölcsön könyvet, ami szintén nem szokásom - mármint elolvasni amit kölcsön kérek, általában csak parkoltatom a könyveket nálam - és idén adtam vissza minden nálam lévőséget  a tulajnak. Most már biztos, hogy egyesével fogok csak kölcsönkérni, ha arra kerül a sor. De egyenlőre magánkönyvtár olvasás van tervben jövőre.
  • Idén sook képregényt olvastam, nagyrészt tetszettek is, bár volt ami már kicsikét sok volt. Szeretem én a képregényeket, de idén éreztem azt, hogy már-már kicsit sok, a normális könyvhöz képest az átlag.
  • Idén 43 filmet néztem, ebből 6-ot moziban, 2-őt Netflixen, és 11-et HBO Go-n, a többit meg máshogy. Az HBO Go-t már lemondtam, a Netflix most megy a próba hónap, de az még annyira sem tetszik, mint az HBO Go, úgyhogy feltehetően még próbaidőszakon belül lemondom.
  • Életemben először fűztem fel egy  cérnára a papírokat, amire azt írtam, hogy idén életemben először mit csináltam: 
  1. Kerestem tojást Húsvétkor az unokaöcsémmel és unokahúgommal
  2. Varrtak nekem személyre szabott hátizsákot, meg kis táskát is.
  3. Játszottam meg talált lottó számait - nem nyertem, de egy próbát megért.
  4. Fizettem elő HBO Go-ra, majd három-négy hónap után mondtam le.
  5. Fizettem elő Netflixre, amit szintén le fogok mondani, de legalább kipróbáltam, és rájöttem, hogy annyit azért nem tv-zem, hogy szükséges legyen ilyesmit előfizetnem.
  6. Fizettem távoktatásért az ELO-nak, Japán leckéket veszek...egyenlőre tényleg, csak veszek, neki is kéne állnom...
  7. Volt Japán napa könyvtárban, és bíztak meg ennek szervezésével, és meglehetősen jól sikerült. Kaptam több pénzt részben ezért év végén.
  8. Írtam levelet utazási irodának, hogy szívesen reklámoznám őket a Japán napon, és kaptam pozitív választ, egy köszönő levelet és egy hűtőmágnest!
  9. Voltam Szerb Antal esten, ami borzalmasan pocsék volt.
  10. Aktiváltam és lett Szép kártyám és használtam is kaja fizetésre.
  11. Lopták el fejhallgatómat a munkahelyemről, egy zárt szobából.
  12. Voltam  Pro Cultura Intercisae  díj átadón
  13. Vettem bútorokat, festetettem ki a szobám, és alakíttattam át saját pénzből
  14. Voltam papírgyári múzeumban, merítettem papírt
  15. Vásároltam csomagolás mentesen pékségben is
  16. Szerveztem 22 napos nyereményjátékot - soha többet ilyet még egyszer :D
  17. Vettem mágnestáblát, Harmadszorra sikerült is sérülésmentest küldeni, az elsőre a gyerekek rajzolnak, a másodikat elajándékoztam. Egyik rosszabb volt, mint a másik.
  18. Maradtam ki a folyóirat árusítás berendezéséből
  19. Jártam magán bőrgyógyásznál.
  20. Selejteztem nagyobb számban könyveket!
  21. Hagytam ki a munkahelyi karácsonyozást, és ezt cseppet sem bánom, egy percre sem.
  22. Támogattam a Japán tájfun áldozatait és kaptam cserébe egy képeslapot.

Hirtelen úgy gondolom, hogy ennyi ami igazán jelentőségteljes volt az évben. Persze biztosan van, amit kihagytam, talán jövőre jobban írom év közben és akkor nem lesz ilyen nehéz összeírni :) Mindenesetre sok dolog történt, voltak pozitívak és voltak negatívak, az év vége pozitív és negatív is, jelenleg még nem tudom, hogy miként zárul az év. De remélem 2020 egy remek év lesz. Hamarosan megírom a 2020-ra tervezett dolgaimat, egyesítem a könyves és a nem könyves dolgokat is, hogy mi az, amit 2020-tól úgy igazán várok, meg magamtól :)

Megjegyzések

Mariann Czene üzenete…
Nagyon durva, hogy ellopták a fejhallgatódat! :( atyaég. Ó, és minden elismerésem, én pont azért nem rendezek soha nyereményjátékot, mert macerásnak tűnik.
De ez egy menő bejegyzés volt! (azta, mennyi könyved volt!)
Jeffi üzenete…
Jah, bánkódtam is érte eleget, most karácsonyra kaptam tesómtól vezetéknélkülit :) Ezt mondjuk nem vagyok hajlandó bevinni a munkahelyemre. Ott azért volt jó, mert ...mondjuk úgy, hogy a japán pop nem mindenki kedvence :D És gondoltam belső munka alatt nem megyek mindenki agyára az én zenei ízlésemmel...de hát valaki tett róla, hogy ne hallgassak zenét, vagy ha hallgatok akkor mindenki így járt :D
Ne is mond, még egyszer ilyen hosszút nem csinálok, ez egy jó tanulópénz volt. Én szeretek amúgy nyereményjátékokat csinálni, meg gondolkodni kérdéseken, de...hát 22 kérdés az úgy 20-al volt több, mint amit szeretek XD
Köszönöm szépen :) (Igen, nagyon sok, fura is, hogy elfér két könyvespolcon, úgy, hogy régen öt is kevés volt... :) De így kellemesebb. Most már azért megállt a csökkenés, vagy legalábbis lelassult. Ami most megvan nekem, azt jelenleg úgy érzem el is szeretném olvasni, így csak, amikor már elolvastam döntök arról, hogy maradnak-e vagy mennek :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é