Ugrás a fő tartalomra

2019-es könyves tervek

Forrás
Idén is van pár könyves tervem, de pl. kihívás ügyileg körülbelül annyira jelentkeztem, mint tavaly.
Amik most futnak, és jelentkeztem rájuk:

Olvassunk THE BIG BANG THEORY betűivel! 
Véget ér 2019. augusztus 31., 23:59

Ide még három könyvet kell olvasnom, úgyhogy az csak sikerül fél év alatt. A tervezett, amit ide olvasok:

Hidasi Judit: Gondolatmappa 
A. O. Esther: Gombnyomásra 1. 
Tari Annamária: #yz Generációk online 

Véget ér 2019. augusztus 31., 23:59

Őszintén ennek nem álltam még neki, mármint maga a lista megvan, hogy miket akarok olvasni, de még egyiket sem olvastam el, tekintve 4 hónap alatt kell elolvasni 12 könyvet. És ugyan tavaly sok japános könyvet olvastam, nem éreztem azt, hogy 4 hónapon belül lenne, mind a 12. De lehet, ha Márciusig a legtöbb meglesz, akkor megnézem, mit olvastam tavaly év vége felé.
Mindenesetre ez a tervezett hozzá:

Terebess Gábor (szerk.): Egy csésze tea Isszával
Kobajasi Issza haikuversei Terebess Gábor fordításában és előszavával
http://mek.oszk.hu/06200/06236/06236.htm 
1. KÖLTÉSZET: japán szerzőtől egy haiku- vagy verseskötet

Akutagava Rjúnoszuke: A vihar kapujában 87%
2. SZÉPIRODALOM: egy 2000 előtt elhunyt japán szerző műve

Banana Yoshimoto: Félelmeink 76%
3. IRODALOM (NŐ): egy japán írónő műve, aki Japánban él(t) és alkot(ott)

Kazuaki Takano: Genocide 88%
4. IRODALOM (FÉRFI): egy japán férfiíró műve, aki Japánban él(t) és alkot(ott)

Murakami Haruki: Miről beszélek, amikor futásról beszélek? 87%
5. IRODALOM (KÜLFÖLD): egy japán író műve, aki NEM Japánban él(t) és alkot(ott)

Jake Adelstein: Tokió Vice 86%
Egy újságíró a japán maffia hálójában
6. IRODALOM (GAIJIN): bármilyen irodalmi alkotás NEM japán szerzőtől, ami kapcsolódik az országhoz (pl. helyszín/Tokió vagy téma/gésaregény vagy műfaj/magyar haikuk, stb.)

Ueda Akinari: Eső és hold meséi 77%
7. MITOLÓGIA: egy legendáskönyv, vagy mesegyűjtemény, vagy mesekönyv (a legutóbbiból minimum 50 oldalas vagy 50 oldalnak megfelelő olvasmány(oka)t kérek)

Farkas Ildikó (szerk.): Ismerjük meg Japánt! 84%
Bevezetés a japanisztika alapjaiba
8. KULTÚRA: egy japán kultúrával foglalkozó szakkönyv (pl. kertrendezés, ikebana, vallás, popkultúra, történelem, gazdaság, szociológia, hagyományok, ünnepek, gasztronómia stb.)

Louis Frédéric: Japán hétköznapjai a szamurájok korában (1185-1603) 87%
9. KLISÉ: egy szamurájokról vagy gésákról szóló könyv (lehet irodalmi vagy tudományos mű is)

Stephen Addiss: Hogyan nézzük a japán művészetet?
10. MŰVÉSZET: egy japán művésszel vagy művészeti ággal foglalkozó könyv (pl. művészéletrajzok, kerámiaművészet, fametszetek, harcművészetek, design, építészet, kalligráfia, stb.)

Alyse Dar – Koronczai Magdolna (szerk.): Japán
11. UTAZÁS: egy Japánról szóló útikönyv vagy útleírás

Shirow Masamune: Dominion – A tankosztag 71%
12. SZÓRAKOZÁS: egy japán mangakötet

Ugyebár a már megszokott december 31-ig beszerzett (vett, talált, cserélt) könyvek elolvasása. Én bizakodó vagyok, tavaly már majdnem sikerült. Idén bízom benne, hogy még kevesebb könyvet veszek :)

Véget ér 2020. december 3., 23:59

Pozitívum, hogy a 40 könyvre van azért két év, de ezt is szeretném hamar teljesíteni, mert megfigyeltem, hogy a nagyon elhúzódó kihívásokat hajlamos vagyok elfelejteni, és ezért (is) bukom el őket.
Erre a tervezett:

A. O. Esther: Az Életfa
Adam Johnson: The Orphan Master's Son - Az ellopott élet
Andy Weir: Artemis
Anthony Ryan: A vér éneke
Benji Davies: Nagypapa szigete
Blake Crouch: Sötét anyag
Boldizsár Ildikó: Hamupipőke Facebook-profilja
Brandon Sanderson: Elantris
Catherine Leblanc: Akkor is szeretnél?
Clara Staykova Svetoslava: Madarak
Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
Diana Wynne Jones: A trónörökös
Fredrik Backman: A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb - Ezt már el is olvastam! :)
Gail Carriger: Soulless - Lélektelen
George Orwell: 1984
J. K. Rowling: Harry Potter és a Halál ereklyéi
J. R. R. Tolkien: Beowulf
J. R. R. Tolkien: Beren és Lúthien
J. R. R. Tolkien: Karácsonyi levelek
Jang Ercsö Namu: Búcsú Tóanyánktól
Jodi Picoult - Samantha van Leer: Sorok között
Joss Stirling: Misty
Kathy Reichs: Virals - Kincsvadászok
Kleinheincz Csilla: Üveghegy
Lucy Keating: Dreamology - Álomgyár
Malala Juszufzai - Christina Lamb: Én vagyok Malala
Nick Hornby: Pop, csajok, satöbbi
Nick James: Az invázió
Odette Beane: Egyszer volt, hol nem volt - Ébredés
On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?
On Sai: Calderon, avagy felségáruláshoz bricsesz dukál
On Sai: Esővágy
Őszentsége a XIV. Dalai Láma: Túl a valláson
Rachel Cohn - David Levithan: Dash és Lily 12 napja
Salla Simukka: Hófehér
Sid Jacobson: Anne Frank
Suzanne Collins: A kiválasztott
Suzanne Collins: Az éhezők viadala
Suzanne Collins: Futótűz
Szabó Magda: Für Elise

Tehát molyos kihívásokra "csak" ezekre jelentkeztem. Emellett, tavaly nem jelentkeztem a Várólista csökkentésre, viszont listát készítettem. Így csak a magam kíváncsiságára csinálom, és ha sikerül, akkor majd idén decemberben feljelentkezek a jövő évire.

Ezek mellett lehetséges, hogy majd foglalkozom recenziókkal, de a terv szerint elkezdem a régi elmaradásaimat törleszteni, plusz az itt lévő kölcsön könyveket is próbálom idén visszaadni a tulajdonosaiknak (ez három könyvet illetve 8 képregényt jelent). Megpróbálok idén egy könyvet olvasni egyszerre, mármint szépirodalmit, mellette feltehetően csak a nyelvkönyvek lesznek olvasás alatt, de azok amúgy is sokáig lesznek az olvasmányaim között. Nem fogok stresszelni olvasáson, és nem is fogom erőltetni a dolgot. Blogra próbálok írni, de nem feltétlen fog minden könyvről blogbejegyzés születni, tekintve nem biztos, hogy van annyi mondanivalóm róla, hogy érdemes legyen ezt a blogra kitenni, ez esetben feltehetően csak molyos értékelése lesz, vagy összevont posztban több könyv.
 Remélem, hogy idén is rengeteg jó és kellemes könyvélményben lesz részem, mert a tavalyi egész jó volt. (független, hogy mennyit félbehagytam :D)

Jó olvasást nektek is ;)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é