2024. augusztus 26., hétfő

Liz Fosslien – Mollie West Duffy: Nincs harag

 

Könyv: Liz Fosslien – Mollie West Duffy: Nincs harag
Kiadó: Bioenergetic
Kiadó székhelye: Budapest
Kiadás éve: 2023
Oldalszám: 228
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789632916118
Fordította: Szász Andrea






Köszönet a könyvért a Bioenergetic kiadónak!
Hű, próbálom összeszedni a gondolataimat a könyvvel kapcsolatban, mert eltelt egy laza hónap már mióta elolvastam, és nem írtam róla semmit. Ami végtelenül rossz ötlet volt, mert az agyam idén nagyjából minden könyvből csak minimális érzést hagy maga után, és pár hét után már azt is nehéz felelevenítenem, hogy mit is olvastam benne. (megjegyzés: bizton állíthatom, hogy újra fogom olvasni, mert van miért!)
 Tehát érzések maradnak meg bennem olvasás után. Ezt a könyvet egy olyan élethelyzetben kértem, és kaptam is meg, amikor a munkahelyemen valami borzalmasan nonszensz dolgok sora történt, és gondoltam, ez segít értelmezni, az értelmezhetetlent! (sajnos nem spcifikálódik közférára, borzalmasan sok női munkatárssal, így csak pár ötletet kaptam).
 Először is  megjegyezném, hogy a könyv illusztrációi nagyon találók, néha már-már azon gondolkodtam, hogy kiscanelem és kirakom a munkapultomra. De rájöttem, hogy lehet nem mindenki értené, a fele ember félre értené, az olvasók meg nem tudnák éppen kinek célzom a célzatos rajzokat. Úgyhogy maradt az, hogy bepost-iteltem és néha kinyitva nagyot mosolygok rajta :D
Másodszor, rengeteg olyan dolog volt, ami hasznos lenne, ha rajtam kívül ezt a könyvet nagyjából mindenki más is elolvasná a cégen belül. A borító remekül ábrázolja azt, hogy az olvasó általában ki. És a könyv olvasásakor nagyjából egy ilyen szituáció után voltam. Tehát totál a bagoly frusztráltságát át tudom érezni. 
A könyv maga nagyon hasznos, de főleg úgy lenne haszna, ha a ranglétra felsőbb emeletein lévő emberek is elolvasnák. Mert az egy dolog, hogy mondjuk én elolvasva megpróbálkozom kezelni a stresszt, ha a stressz nagy részét okozók nap-nap után totálisan ugyanazt csinálják, és észre se veszik, hogy egy-egy munkatársat milyen szinten képesek stresszhelyzetbe hozni. (Erről rengeteget írhatnék, de totál nincs értelme)
 Tehát a könyv tartalmaz tanácsokat, amikkel valamennyit képes az ember, a dolgozó szintjén is javítani a stressz kezelésén illetve  a helyzetek feldolgozásában, de sokkal több embernek kellene elolvasni, és nem csak elolvasni felfogni is a dolgokat.
Nincs harag a könyv címe, és én hiszek abban, hogy egyszer majd az emberek rájönnek, hogy sokkal jobb egy olyan munkahelyen dolgozni (független milyen beosztásban), ahol nem létezik kettős mérce, pletyka és nem vitáznak emberek nonszensz dolgokon és hagyják, hogy aki dolgozni akar, az végezhesse a munkáját.
Mindenképpen újra olvasom majd a könyvet, a szerző másik könyve után, és lesz akkor részletesebb poszt is róla. Ez a meleg kánikulás idő sajnos sem olvasásnak, sem írásnak nem kedvezett túlzottan ^^


Fülszöveg:
A ​fiatal szerzőpáros könyve azoknak szól, akikkel előfordult már, hogy magányosnak, frusztráltnak, unottnak, túlterheltnek vagy bizonytalannak érezték magukat a munkahelyen. Javaslatokkal szolgál, mit tegyél, ha ki akarsz törni régi érzelmi mintáid börtönéből, vagy sikeres csapatot és egészséges cégkultúrát szeretnél építeni.
– Hogyan mutassuk ki érzelmeinket úgy, hogy továbbra is professzionálisnak tűnjünk?
– Mi tegyünk, ha a lelkünk mélyén túlterheltnek érezzük magunkat, vagy szorongunk – próbáljuk palástolni, vagy engedjünk szabad utat az érzéseinknek?
– Hogyan élvezzük a nyaralást anélkül, hogy a fiókunkban landoló megválaszolatlan e-mailek rabjai lennénk?
– Főnökként mit tegyünk, ha az új, lelkes alkalmazottunk bejelöl a Facebookon?
Ahhoz, hogy igazi eredményt és sikert érjünk el a munkában, meg kell tanulnunk „észszerűen érzelmesnek” lenni, és a lehető legcélszerűbb módon kimutatni az érzelmeinket. Ehhez nélkülözhetetlen egyfajta „érzelmi kommunikációs képesség” kialakítása, hogy hatékonyan észleljük érzelmeinket, és tudjuk, hogyan és mikor fordíthatjuk ezeket eredményes cselekvéssé.
„Amikor belépünk egy céghez, részletes útmutatást kapunk arra vonatkozóan, hogyan ütemezzük a meetingeket és miként töltsük ki a költségkimutatást. Viszont senki sem mondja el, mit tegyünk, ha feldühít bennünket egy kolléga, vagy hogyan nyerjük vissza a lelki békénket, ha elszúrtunk egy meetinget a főnökkel.”
Ebben ad gyakorlatias tanácsot ez a kedves, humoros illusztrációkban gazdag könyv.

Nincsenek megjegyzések:

Magamról

Saját fotó
Munkámat tekintve könyvtári adminisztrátor vagyok. 2006.12.01-e óta, a József Attila könyvtárban (Dunaújvárosban). Kölcsönzés a fő munkaterületem, de emellett, foglalkozom a beérkezett ajándékkönyvekkel, javítom a katalógus hibáit, és a könyvtár Molyos profilját is én használom, tehát én töltöm fel az új könyveinket, és rakom fel oda a híreket. Emellett még ezer más dolgot csinálok, amit általában az éves beszámolóba is elfelejtek beírni, mert már annyira alap :D Nagyvenyimen élek édesanyámmal, egy kertes házban, Bogi kutyánkkal, aki mindenkit szeret, főleg ha kap simogatást és ennivalót :) Érdeklődési körömet elég könnyű lekövetni a blogon, igen a legaktívabb a könyvek szeretete, utána jön az írás. Témakörben a Kelet, a spiritualitás, a buddhizmus, az önsegítő irodalom. Ha szépirodalomra vetemedek, akkor inkább fantasy, minimális romantika, de amúgy bármit szívesen kipróbálok (maximum az első 50 oldal után abbahagyom). Koromból adódóan már megtanultam, hogy nem MUSZÁJ elolvasni egy könyvet, ha nem vonz be, akkor el kell engedni, akkor nem nekem íródott.