Ugrás a fő tartalomra

Karin Kuschik: 50 mondat, ami megkönnyíti az életet



Köszönet a könyvtárnak, hogy megvette a könyvet és így nekem nem kellett ;)

Még annak ellenére is ezt mondom, hogy elég ezt könyvtárból olvasni, hogy amúgy rengeteg remek mondatot oszt meg velünk a szerző. És persze biztosan vannak olyan emberek, akik rengetegszer előkapnak egy-egy könyvet, és abból tanulják meg az oda illő mondatokat. De én nem ilyen vagyok. 

 A mondatokat természetesen lefotóztam, hogy tudjak puskázni. A legjobban tetszőket fel is jegyeztem, ahogy ide a posztba be is rakom. De azaz igazság, hogy a szerző szerint is, a gyakorlat teszi a mestert. Tehát, amelyik mondat tetszik, azt gyakorolja az ember. Amit gyakorol az rögzül és onnantól már spontán mód menni fog a kimondásuk is. Tehát kell a könyv, hogy megismerd a mondatokat, amiket amúgy mélyen legbelül nagyjából ismertél eddig is (talán kicsit kevésbé prózai megfogalmazásban), és a könyv segít, hogy tudd mikor a legjobb használni, mikor nyúlj hozzá, és kinek mondhatod. De itt el is engedi a kezed. Válaszd ki a neked tetszőt és használd bátran ;)

Az én top 5 mondatom, a kötetből:


  1. Én döntöm el, hogy ki idegesíthet fel: ezt még gyakorolnom kell! De amúgy tök igaza van. Ha az ember nem hagyja, hogy minden, de tényleg MINDEN felidegesítse. Akkor sokkal nyugodtabb lesz az élete.
  2. Rájöttem, hogy ez a téma egyáltalán nem érdekel engem: Gyanús amúgy, hogy bár engem a legtöbb téma nem érdekel, amit felettem, vagy hozzám beszélnek, de ha ezt kimondom csúnyán néznek majd rám. Gyakorolnom kell, hogy pont ne érdekeljen, hogy mit mondanak rólam, ha ezt mondom. Őszintén megvallva, a hozzám érkezett információk 75% nagyjából az, ami nem érdekel, nem visz előre, és jobb se lesz tőle az életem és a kedvem. Csak még nem fejlesztettem ki azt, hogy hot nyugodtan közöljem velük, hogy "ez a téma egyáltalán nem érdekel engem"....bár az arcomra lenne írva ^^
  3. Kész szerencse: A sztori amúgy amit a könyvben írnak hozzá fenomenális. Érdemes elolvasni, talán a sztorik közül ez tetszett a legjobban nekem :)
  4. Ezt inkább nem veszem magamra: jap...ezt is gyakorolnom kell majd, mert az a baj, hogy x év önsegítő könyv olvasás, és önismeret után is, sajnos még mindig képes vagyok olyasmit is magamra venni, amit nem kellene. Szomorú...talán kinővöm egyszer. Amúgy szerintem ezen a téren elég jól haladtam az évek során. Ennek ellenére évi 2-4 alkalommal képes vagyok olyan szinten megborulni, hogy hozzávágnák emberekhez legszívesebben dolgokat...NEM nem teszem meg, de erősen megfontolom és elképzelem, hogy megteszem....
  5. Inkább könnyedén veszem: A példa erre a mondatra a tájföldiektől jött, minthogy bármi is történik, vegyél mély levegőt, és lépj tovább. Nem tragédia az emberekkel nap, mint nap történt események 99,99%-a, de képesek vagyunk mégis totális tragédiaként megélni, és borzalmasan szarul érezni magunkat órákkal később is. Igen, ezt úgy lazán ki kellene nőni. Nem azt mondom, hogy semmit ne vegyünk komolyan és semmi ne rendítsen meg minket, de komolyan...ez, maximum az esetek 0,01%-ban valós probléma.

Tehát, összességében szerettem a könyvet, adott pár jó tanácsot és jópofa sztorikat. Akik szeretik a sztorizós könyveket azoknak tetszeni fog, aki egyértelmű mondatok gyűjteményét várja, az meg csalódni. A legtöbb mondat teljesen hétköznapi és a fejedhez fogsz kapni, hogy "oh basszus, tényleg"....igen ez egy ilyen könyv.
 Viszont remélem sokan fogják majd olvasni, és sokan gyakorolják egy-egy mondatát, mert úgy érzem tisztább, nyíltabb és sokkalta elfogadóbb világ lenne, ha használnánk a mondatokat (pl. Köszönöm, Tévedtem, Nem tudom stb.)
Igazándiból elég jó kezdés ez így 2024-re. Ha a  könyvből kellene mondatot választanom, mottót az évre, akkor:

"Nem ellened, hanem magamért teszem"


Fülszöveg:

50 ​csodafegyver, hogy mindennap megtapasztalhassuk belső függetlenségünket!

Karin Kuschik, a Der Spiegel #1 bestsellerírója több mint húszévnyi önmenedzsment-coach tapasztalattal a háta mögött számtalanszor megfigyelte, hogyan teremtünk drámát magunknak a tisztánlátás, a határhúzás és a megbecsülés hiánya miatt. Könyvével pontosan erre kínál hatékony megoldásokat, hogy életünket könnyebbé tegye. Nem bonyolult eszközöket, hanem frappáns mondatokat fogunk ebben a kiadványban találni, amelyeket könnyen meg is tudunk jegyezni. Szívélyesen, egyszersmind kellő éleslátással, a való életből vett történeteket mesél el, és aranyat érő mondatokat hoz, amelyekkel a hatékony szavak csodálatos világára nyit kaput. Ebben a Németországban hihetetlenül nagy népszerűségnek örvendő könyvben, minden egyes mondattal közelebb kerülhetünk könnyed és derűs önmagunkhoz, ahonnan minden teljesen természetesnek tűnik. Felfedezhetjük saját belső függetlenségünket.

Karin Kuschik 50 igazi csodafegyvert gyűjtött össze egy-egy találó mondat formájában, hogy nap mint nap megtapasztalhassuk a belső függetlenséget. Ezeket szakmai vagy magánéletükben egyaránt alkalmazhatjuk. Apró, de annál nagyobb hatású „felismerések”, amelyek megnyugtatnak, vagy akár megdöbbenést váltanak ki – nem utolsósorban pedig megkönnyítik az életet.

Leld örömödet te is ebben az 50 mondatban, amelyek meglepően könnyebbé tehetik életedet!

„Ő az a nő, aki a topmenedzserek mögött áll. Hozzá fordulnak a felső vezetők, ha tanácsra van szükségük.” – ZEIT online

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.