Ugrás a fő tartalomra

2024-es tervek

forrás
  Tervek mindig vannak, ahogy idén is.

A Moly az Éves terv funkcióval csak igazándiból átláthatóbbá tette, azt ami általában a fejemben van. Elképzelés, hogy milyen sokat fogok olvasni majd, és mennyi új ismeretet vagy történetet fogok magamba szívni idén. Jópofa ez az Éves terv funkció, csak a statisztikáját nem szabad megnézni (ha frusztrálja az embert, hogy az arcába nyomja, hogy mennyit kellett volna olvasnod, hogy év végéig teljesítsd, Naponta!!!), én nem is nézegetem, talán egyszer néztem meg, majd töröltem egy csomó könyvet (könyvtáriak). Most aránylag normális számot ír ki, de nem fogom nézegetni, és nem attól függ, hogy bejelölöm-e este, hogy "olvastam-e eleget" aznap, hogy az a szám teljesült-e vagy sem.

Tehát jó, mert ad egy keretet. Nekem a lista főleg magánkönyvtári és kölcsön könyveket tartalmaz. Hogy haladjak a sajátjaimmal, és pár év után a kölcsön könyveket is visszaadjam annak akitől kaptam (99,9%-ban AniTigernek :D).

 Az éves tervem felét, ha idén teljesítem, akkor már tökéletesen elégedett leszek magammal. Direkt nem jelentkeztem sem várólista csökkentős, sem Amit Főztél edd is meg kihívásra. Idén maximum az Éves terv fog frusztrálni, de jelenleg úgy gondolom az sem ;)

A lista év végéig feltehetően változik (Ha jelenik meg olyan könyv amit MOSTAZONNAL olvasni szeretnék), ha recenziót kapok, vagy még adnak kölcsön könyvet, amit valami miatt már idén el akarok olvasni ;) tehát ez nem végleges terv, de gondoltam legyen nyoma, hogy év elején, még hogy gondoltam ezt a bizonyos 2024-et ;)


@Jeffi éves terve 2024 (2024. január 20., 10:33)

================================================


[×] Neil Gaiman: Csillagpor


[ ] Pam Grout: Kreatív lélek


[ ] Szendrei Ádám: Gazdagodj boldogan!


[ ] Penney Peirce: Frekvencia


[ ] Schweiger Szilvia (szerk.): A róka árnyéka


[ ] Richard Brodie: A jobbnál is jobban


[ ] Timothy Ferriss: 4 órás munkahét


[ ] George Kohlrieser: Túszok a tárgyalóasztalnál


[ ] Brian Tracy: Repülési terv


[ ] Damon Zahariades: A nemet mondás művészete


[ ] Douglas Rushkoff: Jelensokk


[ ] Andreas Malm: Hamarosan túl késő lesz…


[ ] J. J. Abrams – Doug Dorst: S.


[ ] Herner Dorka: Lélekmódváltás


[ ] Érdi Péter – Szvetelszky Zsuzsanna: Repair


[ ] Máté Gábor: A test lázadása


[ ] Vi Keeland – Penelope Ward: Hate Notes – Adok-kapok


[ ] Julie Ann Cairns: A bőség kódja


[ ] Pongor-Juhász Attila: A marketing nem ördögtől való


[ ] Kaszás Péter: Nézz szembe önmagaddal!


[ ] Sue Hadfield – Gill Hasson: Asszertivitás


[ ] Daniel Goleman: Zöld út a jövőbe


[ ] Katus Attila: Formáld magad!


[ ] Malcolm Gladwell: Ösztönösen


[ ] Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy


[ ] Rosaria Munda: A tűz szülötte


[ ] Neal Shusterman: Viharszem


[ ] J. J. McAvoy: Black Rainbow – Fekete szivárvány


[ ] Stephanie Garber: Volt egyszer egy összetört szív


[ ] Tamzin Merchant: A Kalaposok


[ ] Tamzin Merchant: A Térképészek


[ ] Sally Thorne: Gyűlölök és szeretek


[ ] T. J. Klune: Ház az égszínkék tengernél


[ ] Amelia Mellor: A világ legnagyobb könyvesháza


[ ] Stephen T. Chang: Az öngyógyítás teljes rendszere


[ ] Julian Brass: Légy úrrá a szorongásodon!


[ ] Sunrjú Szuzuki: Tisztán ragyogó forrás


[ ] Joseph Delaney: A Szellem inasa


[ ] Joseph Delaney: A Szellem átka


[ ] Megan Kaye – Deborah A. Olson: Siker: A teljesítmény pszichológiája


[ ] Szántai Zsolt – Szántai F. Andrea (szerk.): Az élet rendje


[ ] Kurt Tepperwein: Lelkünk üzenete


[ ] Giulia Enders: Bélügyek


[ ] Malcolm Gladwell: Kivételesek


[ ] Stanislas Dehaene: A rugalmas agy


[ ] Takashima Taiji: Közmondások öt nyelven


[ ] Julie Murphy: If the Shoe Fits – Én, a cipő meg a nagy Ő


[ ] M. Z. Chapelle: Párizstól keletre


[ ] Szabó Krisztina: Az ellopott kívánság


[ ] M. Z. Chapelle: Bangkok felett a csillagok


[ ] Natasha Bowen: A mély dala


[ ] Vi Keeland – Penelope Ward: Rebel Heart – Lázadó szív


[ ] Ant Middleton: Mentális edzettség


[ ] Damon Zahariades: Vége a halogatásnak


[ ] Vishen Lakhiani: A buddha és a fenegyerek


[ ] Peter Hollins: Az önuralom hatalma


[ ] Ashley Poston: Halott romantika


[ ] Liselotte Baeijaert – Anton Stellamans: Reziliens emberek, reziliens csapatok


[×] Monica Sweeney: Engedd el végre!


[ ] Alex Pappademas: Keanu Reeves


[ ] Kapitány-Fövény Máté (szerk.): Holnap


[ ] Simon Stålenhag: Elektronikus állam


[×] Michaela Döll: A gránátalma titkai


[ ] Jong-Wha Lee: Ez lenne Ázsia évszázada?


[ ] Cseke Zoltán: A XXI. század tüze-vize


[ ] Katherine Morgan Schafler: Perfekcionisták kézikönyve



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.