2024. október 19., szombat

Tanuljunk vezetni!

 Gondoltam írok egy posztot arról, hogy hol tartok, inkább csak magamnak emlékeztetőnek, hogy amikor már lesz jogosítványom, akkor visszanézzem, hogy azért mennyi időbe telt, és hogy haladtam. Amúgy szerintem jól haladok, bízom abban, hogy idén már lesz jogosítványom.


Tehát 2024.04.12-én iratkoztam be a helyi egyik autósiskolába. Szerintem nagyjából van vagy 10 iskola a városban, úgyhogy a helyi csoportba kértem, hogy ki kit ajánl, és az alapján dőlt el, hogy akkor merre megyek.

Megkaptam a KRESZ-es belépőkódot és elkezdtem tanulni. Megjegyezném, hogy én annak idején az iskolában is, hallás és figyelés alapján tanultam, úgyhogy nekem ez az "olvasd, és jegyezd meg" dolog annyira nem jött be. Miután a tananyagot elolvastam, és százszor megcsináltam a próbavizsgát, jelentkeztem vizsgára. Ez volt augusztus eleje. Fehérvárra kell menni vizsgázni. Ami azért nonszensz, mert a városban egyszerre legalább 10 autosiskolányi ember fog vizsgázni, lennénk elegen, de mindegy. Elmentem Fehérvárra, unokatesóm elvitt vizsgázni, 1 ponton elbuktam az egészet. Tartom, hogy azért, mert véletlen nem működött a rendszer és a régit kellett elindítani, ami nagyjából semmire sem hasonlít, amit megtanultál, és némely kérdést még életedben nem láttad. Mindegy, megbuktam, hazafelé már kifizettem a pótvizsga díját és augusztus végén azt hiszem, mentem is, hogy akkor újra. És most működött is a rendszer, úgyhogy minden szipi szupi volt, át is mentem. Továbbra is rejtély számomra az 55 kérdés 55 perces vizsga dolog, mert szerintem ember nincs aki kitölti az 55 percet. 13.35-kor kezdtem, és a 14.16-os vonaton már fenn voltam ;)

Kresz tanulás közben persze megcsináltam az elsősegély tanfolyamot is, az elsőre sikerült. Nem mondom, hogy sok haszna van, bár biztos a tudás valahova mélyen elraktározódik, és ha olyan helyzetbe leszek elő jön, de na...nem szeretném, hogy valaha szükségem legyen rá ;D


Kresz vizsga után jött az oktató keresés, akkor még volt egy Opel merivám, amit örököltem, így azt kértem, hogy nagy kocsin tanulhassak meg vezetni. Egy oktatónak volt nagy kocsija....nos vele nagyjából 30 percet töltöttem egy kocsiba. Mire kiderült, hogy a lábam esélytelen, hogy elérje a kuplungot, és hát anélkül, ez így nem fog menni. Másnap, másik oktató, másik kocsi! Itt elérte a lábam a kuplungot, tehát elkezdődhetett az oktatás. Az elején a "mi lesz a vizsgán" egy órában összefoglalva. Amit amúgy el fogok felejteni, mire forgalmi vizsgára megyek, de mindegy is. Jó tudni az információkat. Aztán köröztünk a parkolóban. Nem mentem neki semminek, nem ütöttem el a részeg járókelőt sem, és túléltem mindent! Nem mondom, hogy úgy jöttem haza, hogy hű de jó volt, de nem is traumatizálódtam.

Megkaptam, amúgy mind a két oktatótól, hogy 38 évesen, kicsit öreg vagyok. Nem vagyok amúgy hiú, meg semmi, de na. Tegyük hozzá, hogy valahogy egy hónapja még azt hittem, hogy csak 37 vagyok ;D ez az idei születésnapom valahogy kiesett, nem számolok vele. 

A második oktatómmal pontosan az a két órát töltöttem, amiben körbe körbe mentünk a parkolóba. És amúgy meg lettem nyugtatva, hogy feltehetően az első 10 órában nem megyünk emberek közé. (tehát nem kell aggódni senkit nem üthetek el :D). Csak ez az oktató úgy elvállalt engem, hogy amúgy nem ér rá, így volt egy kb. két-három hetes várakozás, hogy mikor vezetünk újra, majd írtam a cégnek, hogy akkor...kérnék egy listát azokról, akik rá is érnek, mert hogy így hagyján, hogy idén, de szerintem jövőre se lenne jogosítványom.

Kaptam 3 nevet, 3 telefonszámot. Máig nem értem ezt a telefonálás mániát, én jobban szeretem az email rendszert, mert vissza tudom nézni és le van írva, akkor olvassa az ember amikor akarja, és nem zavarom szegényt, akkor amikor dolgozik. Választottam egy szimpatikus nevet a listáról, felhívtam, és mondtam, hogy hát heti kétszer legalább találkoznunk kéne, mert így is tuti elfelejtek mindent folyamatosan, de ha hetek telnek el az órák közt, akkor tuti biztos semmi értelme nem lesz. Ő is úgy gondolta, hogy ennyi a minimum amit találkozni kell, úgyhogy meg is beszéltük, hogy mikor és hol találkozunk.

 Tudni kell, hogy én vagyok amúgy  az akinek nehéz délelőttös héten időpontot találni, mert ugye,....mindenkinek 4 után jó, és nekem is, de amúgy megoldottuk. Első órán elmentünk a dunapartra, és pár körözés után a parkolóban közölte, hogy akkor most jobbra és menjünk ki az útra....

 Na most, ha megvagy nyugtatva egy másik oktató által, hogy nem fogsz embert ölni első órán, akkor gondolhatjátok a sokkot az arcomon, hogy ő meg kivisz engem az emberek közé, a sok-sok futó mellé bukkanós útra :D

Megnyugtatásképpen így most fél távnál 15 órát vezettem, abból 12-őt vele, még mindenki él! :D Nem ütöttem el senkit, szerintem a héten ezekben az órákban beszélek a legtöbbet - stressz kezelés - és relatíve jó dolognak tartom az órákat. Nem mondom, hogy nem aggódom, és nem félek, hogy mi lesz ha egyszer a saját kocsimmal el kell indulnom, úgy hogy senki se fog semmit mondani, és nekem kell megoldanom, de már nem látom annyira lehetetlennek.

Tény, hogy nekem az ideális sebesség az ott 40 körül van, ami nagy lépés mert elejével ez 25 volt ;D Ma már nem aggódom 40-nél se, hogy meghalok, de azért amikor rátapos a gázra, a városon kívüli úton és 90-el megyünk...nem mondom, hogy egyelőre ezt olyan rohadt komfortosnak érzem, de gondolom ez is olyan, hogy meg kell szokni ;D

30 óra az előírt, én már most sejtem, hogy biztos nem lesz elég, de még így is bizakodom abban, hogy idén már lesz jogosítványom. Kocsim már van. (kicsi, lecseréltük a Merivát egy Toyota yarisra) Jó optimista énem szerint amúgy az OTP nyereménykocsis cuccon jövő hónapba nyerek kocsit ;D Eldöntöttem!!! :D

Tehát jelenleg tanulok. Egy nagyon jó oktatóval. Türelmes, de tény, hogy rögtön képes volt kivinni a forgalomba, és olyanokat vár el tőlem, amiről azt se tudom mi, de feltehetően így gyorsabban tanulok és rögzül. Igen, még szokni kell, hogy a sávomba maradjak, hogy kanyarodásnál döntsem el melyikbe akarok menni ;D És még el kell fogadnom, hogy amúgy 50 méterért is érdemes 3-ba kapcsolni, még ha nekem amúgy a 20-al közlekedés is megfelel, ha már látom, hogy úgyis piros lesz.... :P

És persze mondtam neki, hogy már ketten leöregeztek, ő ne tegye...aztán megnéztem a rendszerbe, és ő 28...úgyhogy mondtam neki, hogy na jó, Ő mondhatja, hogy öreg vagyok :D

Nincsenek megjegyzések:

Magamról

Saját fotó
Munkámat tekintve könyvtári adminisztrátor vagyok. 2006.12.01-e óta, a József Attila könyvtárban (Dunaújvárosban). Kölcsönzés a fő munkaterületem, de emellett, foglalkozom a beérkezett ajándékkönyvekkel, javítom a katalógus hibáit, és a könyvtár Molyos profilját is én használom, tehát én töltöm fel az új könyveinket, és rakom fel oda a híreket. Emellett még ezer más dolgot csinálok, amit általában az éves beszámolóba is elfelejtek beírni, mert már annyira alap :D Nagyvenyimen élek édesanyámmal, egy kertes házban, Bogi kutyánkkal, aki mindenkit szeret, főleg ha kap simogatást és ennivalót :) Érdeklődési körömet elég könnyű lekövetni a blogon, igen a legaktívabb a könyvek szeretete, utána jön az írás. Témakörben a Kelet, a spiritualitás, a buddhizmus, az önsegítő irodalom. Ha szépirodalomra vetemedek, akkor inkább fantasy, minimális romantika, de amúgy bármit szívesen kipróbálok (maximum az első 50 oldal után abbahagyom). Koromból adódóan már megtanultam, hogy nem MUSZÁJ elolvasni egy könyvet, ha nem vonz be, akkor el kell engedni, akkor nem nekem íródott.